pry ([info]pry) rakstīja,
@ 2006-08-16 10:31:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Vai jūs zināt, ka...
- Automašīnu, kas sver 1,5 līdz 2,3 tonnas, uz ceļa seguma notur tikai riepu saskares punkti, katrs vienas līdz divu plaukstu platumā.
- Aptuveni 10% no automašīnas masas jeb vairāk nekā 100 kilogramu bremzējot neredzami staigā.
- Braucot ar ātrumu 50 kilometri stundā, bremzēšanas ceļš būs 45 metri, ar 70 kilometriem stundā — tikai 27 metri.
- Drošības jostas pareiza aizsprādzēšana (pievilkta, bet nežņaudz, zem tās ir tikai apģērbi, nevis priekšmeti, piemēram, mobilais telefons) 90% kritiskos gadījumu spēj izglābt braucējus un pasažierus.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kreiza
2006-08-16 11:00 (saite)
Tā laikam vīriešu loģika :DDD Es padodos...:) Tik un tā man nav skaidrs, ko tieši nozīmē tie skaitļi :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 11:10 (saite)
Nu bljin, dlja osobo tupih paskaidroju! Tu brauc ar auto. 45m attaalumaa priekshaa tev iebrauc cits auto. Tev paiet viena sekunda (parasti 2-3 sekundes), liidz tu saproti ka jaaspiezh bremze. Taas sekundes laikaa tu nobrauci dazhaadus ataalumus pie dazhaadiem aatrumiem. Tobish, ja brauci uz 50 km/h, teoreetiski vari veel nobremzeet. Bet ja brauci uz 70 km/h, tad bremzeeshanas celjsh ir garaaks, ja nav shkeerslju, bet taa kaa bija shkeerslis - auto kas izbrauca priekhsaa, tad njemot veeraa veel reakcijas laikaa nobraukto attalumu, sadursme ir neizbeegama!!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2006-08-16 11:17 (saite)
Šito var neatkārtot... To es sapratu. Bet man nav skaidrs, no kurienes tie mistiskie skaitļi...:)
Un tagad tā mierīgi papildini teikumus- 45 m ir attālums, ko pie ātruma 50 km/h nobrauc auto, kamēr ....
27 m ir attālums, ko pie ātruma 70 km/h nobrauc auto, kamēr ....

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 11:25 (saite)
Es vienkaarshiibas peec pienjeemu, ka reakcijas laiks bija 1 sekunde. Bet cik bija domaats konkreetajaa apgalvojumaa, to tad ir jaaapreekjina. Taatad, 45m vareetu buut reaalais bremzeeshanas celjsh. Braucot ar aatrumu 50km/h, 1 sekundes laikaa tu nobrauci 13.8m, bet pie 70 km/h - 19.5m (ceru ka tu sajeedz kaa paarveerst aatrumu no km/h uz m/s). Apgalvojumaa tik mineets, ka celjsh ir 27m , taatad, bremzeeshanas celjsh bija samazinaajies par 18m (45-27). Attieciigi, nobrauktaa celja garuma starpiiba 1 sekundes laikaa ir 19.5-13.8=5.7m. Taatad to visu saliekot kopaa ieguustam, ka apgalvojumaa, lai reagjeetu un saaktu spiest bremzes, shoferim vajadzeeja 18/5.7 = 3.1 sekundi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2006-08-16 11:29 (saite)
45 m ir reālais bremzēšanas ceļš pie kāda ātruma? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 11:31 (saite)
BLjin, 45m pie 50km/h un sausa asfalta!!!!!!
Nopeerc zhiguli un pameegjini praksee!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2006-08-16 11:37 (saite)
Ok, pie 70 km/h tas būtu daudz garāks:) Tas kaut kur ir ņemts vērā?:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 11:53 (saite)
BLjin, nu tu man galiigi saputroji. Manu ieprieksheejo apreekjinu izmet, tur es nepareizi reekjinaaju. Tie 45m nav reaalais bremzeeshanas celjsh.
Taatad, pienjemot, ka reakcijas laiks bija 1 sekunde un 45 metros nobremzeeja, taatad reaalais bremzeeshanas celjsj bija 45 metri miinus reakcijas laikaa nobrauktais ataalums. Taadad, pie 50 km/h, 45 - 13.8 = 31.2 metri (reaalais bremzeeshanas celjshj), respektiivi kad saaki spiest bremzes, liidz mashiinai palika 31.2 metri un tajaa ataalumaa sanaaca apstaaties bez sadursmes. Braucot uz 70km/h, reakcijas laikaa tu paspeeji nobraukt 19.5 metrus, jeb, liidz mashiinai jau bija palikushi 45 - 19.5 = 25.5 metri. Shis ataalums ir mazaaks par reaalo bremzeeshanas celju, taatad, tu ietriecies mashiinaa! Taalaak taa jau vairs neskaitaas bremzeeshna, tikai luuzhnju kaudze...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2006-08-16 12:15 (saite)
Tātad 45 m = reakcijas laikā nobrauktais attālums ar ātrumu 50 km/h + bremzēšanas ceļš ar ātrumu 50 km/h, bet 27 m = 45 m - reakcijas laikā nobrauktais ceļš ar ātrumu 70 km/h? Un nosaukt abus šos tik dažādos lielumus par bremzēšanas ceļu? Hmmm...:)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 12:58 (saite)
Jeega ir taa, ka shis bremzeeshanas celjsh ir iisaaks, jo beidzas ar sadursmi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nulle
2006-08-16 12:58 (saite)
bļin, es teikšu kā ir, man sametās slikti, bezmaz galva sāka sāpēt, kad mēģināju šito saprast.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 13:02 (saite)
Ja zinaatu kaa vienkaarshi to pateikt, tad pateiktu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2006-08-16 13:04 (saite)
es ticu. kaut kas tur nav... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pry
2006-08-16 13:06 (saite)
Pirmajaa gadiijumaa ir bremzeeshana bez sadursmes, bet otrajaa ar sadursmi, tobish, ja brauktu leenaam, tad vareetu paspeet normaali nobremzeet...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?