fantastikal -
Sestdiena, 13. Marts 2010 23:28
kas tās par muļķīgām debatēm modes pasaulē. viņi cenšas tikt vaļā no ļoti tievajām meitenēm. modelēm - ir jābūt tievām. kāda jēga viņas "paresnināt" un likt izskatīties par parastām sievietēm, nevis vīzijām. kāda jēga padarīt modes mākslinieku darbus par vienkāršiem drēbes gabaliem. kāpēc ir jāšķaida tā noskaņa. kāpēc tas viss ir "jāpazemina".

16CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

wraa
wraa
labdien, es esmu vājprāts
Svētdiena, 14. Marts 2010 00:33

lai pasaulē būtu mazāk izgaistošu cilvēku.
bet ja arī būs kaut kāda standartu "paresnināšana", tad tā jebkurā gadījumā būs praktiski nemanāma (es gan neesmu dzirdējusi kas un ko runā un kāpēc un tā tālāk. drīkst man pastāstīt, vai mani aizsūtīt uz kādu vietu, kur es varēšu pati apgūt). un galu galā - pirms 15 gadiem modeles taču nebija tik kārnas kā mūsienās, vai ne? un nevienam taču no tā nebija sliktāk.


ReplyThread
platformene
platformene
Kartupeļu baseins
Svētdiena, 14. Marts 2010 13:53

kā tev patiktu, ka tev pēkšņi kāds pateiktu - pārstāj dzīvot tā, kā dzīvo, jo tu nedrīksti būt tik kārna! kā tu justos? kāpēc cilvēkus nevar likt mierā?
viņi pamazām uz mēles aizliedz noteikta tievuma meitenes. kun ko tad lai viņas dara, ja tā jūtās ērti dzīvojot? kā tu?
arī pirms 15 gadiem pastāvēja tievās modeles. modeles ir dažādas. cilvēkus pēc auguma, uzbūves atlasa dažādiem nolūkiem. mēles modeles atlasa tievas. citas modeles - vienkāršāk nopērkamo apģērbu lookbokiem, piemēram, - sievietes vairāk nav tik kārnas, jo tas apģērbs ir domāts lielai ražošanai, pirkšanai, valkāšanai. tuvāk vispārējai "normai". ir apaļīgākas modeles. tās mēdz gleznot, fotografēt, izmantot daž ne dažādās reklāmās, atsevišķos gadījumos arī modes skatēs, ja tāda ir koncepcija. bet kāpēc ir jānogriež daļa no šīs sistēmas?


ReplyThread Parent
platformene
platformene
Kartupeļu baseins
Svētdiena, 14. Marts 2010 13:59

un tik tālu visi lielie portāli un žurnāli paliek tādi "fuuu, viņa ir tieva! skataties, cik riebīgi! ū! viņa ir uzresnējusi! salīdzinam bildes!"


ReplyThread Parent
wraa
wraa
labdien, es esmu vājprāts
Svētdiena, 14. Marts 2010 16:29

nu pag.. pirmkārt, jau man šķiet, ka modelēm liek arī tievēt, līdz ar to tas, ka viņām liktu uzbaroties, nebūtu nekas jauns. galu galā, ja apaļīga meitene gribēs būt modele viņai tā arī pateiks: nomet svaru! bet tādā gadījumā arī apaļīgā meitene var jautāt, kāpēc viņu un viņas figūru nevar likt mierā. ko lai dara apaļīgā meitene, ja viņa jūtas ērti tā dzīvojot? tie vienkārši ir likumi (ja mēs piekrītam, ka tādi ir un ka tādiem ir jābūt) - tev ir jāpielāgojas. arī pārāk tievajām meitenēm ir jāpielāgojas.
otrkārt, viņas redz visa pasaule, viņu izskats ietekmē mūsu skatījumu uz to, kādam cilvēkam ir jāizskatās. un ar mani to nevar salīdzināt, jo es dzīvoju savā alā un ja es savā alā sēžot arī izdēdēšu, tas nevienu nesatrauks, tas nevienu neietekmēs un netraumēs. bet viņas var izraisīt masu anoreksijas viļņus, jo ir bari ar cilvēkiem, kas nezkāpēc uzskata, ka tas ir nenormāli pievilcīgi izskatīties pēc kaut kāda pazemes radījuma.
bet ok, es nevaru noliegt, ka viņas izskatās labi un ka viņām ir loma, kurā vajag izskatīties pēc pakaramā. lai gan no otras puses - var teikt, ka mums šķiet, ka tas izskatās labi vien tādēļ, ka mēs pie tā esam pieraduši. ja mēs būtu pieraduši pie kaut kā cita, kaut kas cits mums izskatītos labi.


ReplyThread Parent
safe
safe
Svētdiena, 14. Marts 2010 17:34

Tas nu gan bija ļoooti pretrunīgi.
"kas nezkāpēc uzskata, ka tas ir nenormāli pievilcīgi izskatīties pēc kaut kāda pazemes radījuma."
"bet ok, es nevaru noliegt, ka viņas izskatās labi".

Tas, ka meitene ir tieva un redzama TV nenozīmē, ka Tev ir tiesības saukt viņu par pazemes radījumu vai dajebkā aizvainot. Jo tas tikai norādītu uz to, ka Tu esi maza bulciņa ar pārāk daudz sakābušu pildījumu iekšā.

Tas kam vajadzētu būt ir, ka cilvēkiem nav aizspriedumu pret to tievs/resns. Jebkurš izmērs ir pievilcīgs, ja to pareizi prot pasniegt. Var nepatikt, protams, bet nevienā gadījumā tas nenozīmē, ka būtu jaizmanto kaut kādas pagrīdes rupjības.


ReplyThread Parent
wraa
wraa
labdien, es esmu vājprāts
Svētdiena, 14. Marts 2010 19:05

patiesībā es pati esmu tāda pazemes radība (tas gan nekad nav bijis mans mērķis, tas tā vienkārši ir sanācis), kas grib draudzenei pateikt, ka kaulainums nav sinonīms skaistumam.
mani vienkārši kacina tas, ka visas sievietes vienā balsī kliedz, cik skaisti un labi ir būt tievai, bet es vasarā nespēju uzvilkt peldkostīmu, jo negribu skaitīt man veltītos 'tu vispār ēd?' jā, tajos brīžos es arī būtu laimīga, ja cilvēkiem nebūtu kaut kādi aizspriedumi.. galu galā - ķermeņa forma taču neko nepasaka par pašu cilvēku, par viņa saturu.


ReplyThread Parent
safe
safe
Svētdiena, 14. Marts 2010 19:29

Jā, uz pludmali es arī labprātāk ietu, ja tur apkārt nebūtu nevienas dzīvas dvēseles.
Kā arī gribētu nošaut to, kurš kādas random stundas laikā pagriežas pret mani un saka:"safe, tu esi tik tieva".
Bet nekad neesmu uzskatījusi sevi par neglītu, kā arī ir ķermeņa daļas ar, kurām lepojos, varbūt tās nav krūtis vai dibens, bet, piemēram, rokas, kājas, kakls, vēders. Ir jāmāk sevi nest utt.

Es vienkārši nesaprotu kādēļ ir tā jārunā par cilvēkiem. Protams, brīžos pati neesmu labāka attiecīgi uz apaļiem cilvēkiem, bet arī tam ir robežas un jebkurā gadījumā zinu kādēļ tādas lietas nāk no manis ārā.

Vispār kaut kāda plaša tēma.


ReplyThread Parent
red_passion
red_passion
Annija Brīnumzemē
Svētdiena, 14. Marts 2010 03:59

a ja nu modeles var būt arī apaļīgas? nu jā, mūsdienās jau pieņemts, ka galdnieka sapņi ir modeles, bet laiki mainās..


ReplyThread
safe
safe
Svētdiena, 14. Marts 2010 09:12

Lai resnās meitenes varētu ieriebt tievajām meitenēm. Un, lai tievās meitenes domātu, ka ar viņām kaut kas nav kārtībā, jo viņas nav pietiekami pilnīgas vīriešiem.


ReplyThread
red_passion
red_passion
Annija Brīnumzemē
Svētdiena, 14. Marts 2010 14:09

un otrādāk!


ReplyThread Parent
platformene
platformene
Kartupeļu baseins
Svētdiena, 14. Marts 2010 14:13

lai vai kā - šāda iejaukšanās neko nemaina. tā tikai dod jaunus "standartus", par kuriem cīnīties. nafig vispār tas ir jāaizstiek? nevar nabaga meitenes likt mierā??


ReplyThread Parent
platformene
platformene
Kartupeļu baseins
Svētdiena, 14. Marts 2010 14:14

un tad patiešām arī kaut kas mainītos!


ReplyThread Parent
safe
safe
Svētdiena, 14. Marts 2010 17:00

ai, tas jau sen notiek. Cik nav dzirdēts no resnām meitenēm kaut kādi kompleksi. Un nevis par sevi, bet par to, kā izskatās kāds cits.
TV rāda reklāmas kā visām ir jābūt dabiskām, un kāda velna pēc dabisks skaitās resns? Dabisks esi tāds kāds tu esi - resns, tievs, vidējs.
Kāda ir vispār starpība?!


ReplyThread Parent
red_passion
red_passion
Annija Brīnumzemē
Svētdiena, 14. Marts 2010 19:04

piekrītu, bet tāda nu ir tā nežēlīgā modes pasaule. viņi laikam neaizdomājās ka katrs ir labs tāds, kāds viņš ir.


ReplyThread Parent
vele
vele
Svētdiena, 14. Marts 2010 20:07

protams, katram ir skaidri zināms, ka skaistums slēpjas ārējā un iekšējā izskata harmonijā un sentencē - katrs ir labs tāds kāds viņš ir. protams. Bet tas ir reālajā dzīvē - tajā dzīvē, kur cilvēki staigā pa ielām. Bet es domāju, ka jautājums konkrēti šajā gadījumā ir par modes pasauli...
Šajā gadījumā nevienam neinteresē nekādas "pieņem sevi tādu kāds esi un tad būsi skaists gan sev gan citiem; visi ir atšķirīgi līdz ar to skaisti u.tml." pļāpas.
Mode ir mākslas veids, tam, ceru piekrīt visi. Modē modeles ir darba rīki (kā gleznotājam krāsas piem.) līdz ar to tās pilda dziļi funkcionālus pienākumus. Un viņu harmonija, sadzīvošana ar savu iekšējo es ir pašu individuālā darīšana. Neviens taču neprasa krāsām, kā viņas jūtas par to, ka ir tieši orandži srkanā krāsa nevis tīri sarkanā.
protams, ja modele ar savu izskatu sāk ietekmēt cilvēku prātus tas jau paliek bīstami un jāierobežo (nav labi ka jaunas meitenes sevi moka ar nepareizām un kaitīgām diētām tikai tāpēc, ka ir saskatījušās uz modelēm (te gan būtu vairāk jārunā par mēdiju kritiku, bet tas citreiz)). Atkal piemērs ar krāsām: ja mākslinieks glezno ar krāsām, kas piem. ir toksiskas (bet cilvēku uzmanību piesaista vairāk) un tad izkarina savus darbus izstādē, kuru cilvēki nāk skatīties un saindējas no šīm toksiskajām krāsām - ko tad? Tas ir jāaizliedz vai nē? Vai tā ir cilvēku pašu darīšana vai mākslinieka vaina?
Modelei jāpilda funkcija un piekrītu minētajam: ir modeles, kas staigā pa mēli, ir modeles, kas pozē masu produkcijas lookbukiem utt. Un tā tam jābūt. Es neesmu pret tievām modelēm. Bet, kas šeit ir jāsaprot: tā nav modes pasaule, kas mēģina kaut ko standartizēt - tie ir mēdiji, kuri ir stūbi un neizprot modeles profesijas dziļi funkcionālo būtību un lieki dramatizē kaut kādas muļķības. Tajā brīdī, kad viņiem būtu jārunā par jauniešu bezdarba problēmām viņi tukši kuļ par kaut kādām modelēm, jo redz ir vecāki, kuri nemāk audzināt savus bērnus domāt pašiem ar savu galvu, tāpēc vēlāk cīnās ar bērna anoreksijas, bulēmijas, gastrīta un pārēja hvz problēmām. Un, jā, cilvēki to lasa, jo tas taču ir interesanti - ir par ko baumot un piepildīt savu galvu ar sūdiem(lai nedomātu par savu nožēlojamo dzīvi, kurā ir nevis pārāk lielas pārticības problēmas, bet gan nabadzības problēmas, kuras nebūt nav tik glancētas).
Tā lūk - pie visa ir vainīgi neizglītoti cilvēki, kuri izpūš ziloni no mušas un vēlāk modes māksliniekam ir jācīnās ar sabiedrības pārmetumiem, kuri radušies no tā, ka stūbi cilvēki dramatizē.

Kā būtu, ja mēs gleznotājiem aizliegtu lietot sarkanu krāsu (jo piem. man šķiet, ka tā izskatās pēc manām asinīm un motivē mani uz vardarbību pret sevi)???


ReplyThread Parent
mena
mena
mena
Pirmdiena, 15. Marts 2010 09:24

:)) Jā, vakar skatījos vienu krievu komiķi un viņs teica apmēram tā: "Nē, krievu sievietēs nevar valkāt modes drēbes!! Modele uzvelk topiņu, mini svārkus, viņas no kauliem sastāv - nu kas tur sevišķš viens kauliņš vairāk vai mazāk redzams!! Kad tādas minimālas drēbītes uzvelk kreivu sievietes - tur uzreiz visi labumi redzami!! Un modolēm krūtis - tās nav krūtis, tas ir divpogu kaukulators!! Bet krievu sievietēm ir KRŪTIS!!":))
Kaut arī nu jā... Pakaramais ir pakaramais... Mūsu pašu Bude laikam teica, ka viņš ir pret pārlieku kārnajām, bet savām skatēm vienalga ņem pēc iespējas tāvākās, - jo uz tām drēbes izskatās labāk. A kāpēc mums liekas, ka izskatās labāk? - tāpēc, ka esam tā pieraduši!! Tur jau būtu cita diskusija par cilvēka smadzenēm un tā.
Un galu galā, acīmredzot diskusija nav par MEITENĒM, bet gan par PAKARAMAJIEM. Grib mainīt modi uz pakaramajiem. Apmēram tāda pati diskusija varētu būt veikalā, vai liksim skatlogā plastmasas manekenu ar puļķi galvas vietā, ar galvu, bet plastmasas matiem, vai ar it kā īstiem matiem, un vai obligāti vienam no šiem manekeniem jābūt baltajam tipāžam, otram aziātiskajam, trešajam melnādainajam, vai tomēr ņemsism visus baltādainos?? Tātad, tā ir diskusija VISPĀR, un par meiteni - modeli, dzīvu būtni, kas pildīs šī pakarāmā funkciju - visiem nospļauties.
Mode - māksla. Bet māksla visos laikos vairāk vai mazāk ir pakļāvusies sabiedrības vajadzībām. Māksla - kas pasūta mūziku...
Man vairāk liekas, ka drēbes vienmēr ir pildījušas sava veida sociālo funkciju. Principā, lai piesegtu plikumus, un nodrošinātu nepieciešamo termoregulāciju daudz nevajag. Bet redz - vienmēr karaļi ir grezni ģērbušies, bet tauta, - nu kā sanāk. Ir bijušas krāsas, kuras drīkst nēsāt augstdzimušie, kuras tirgotāji un tautai jāstaigā pelēkai. Un arī mūsdienās, - ja esi nabags, staigā ķīnas ražojumā. Ja esi bagāts - vari atļauties "mākslu" no modes nama. Tā nav māksla, tās ir bagāto dzīres, balle, rauts, izklaide.


ReplyThread