01 May 2014 @ 07:29 pm
 
[info]saccharomyces apgalvo, ka tad, kad es sākšu rakstīt blogu par savām redzes problēmām, es būšu kļuvusi par cilvēktiesību aktīvisti. Tas ir tik savādi, es nekad dzīvē nebūtu iedomājusies, ka uz mani varētu attiecināt vārdu “aktīvists”, tipa, man taču patīk sēdēt mājās pie datora un slinkot. Vēl pirms laika man tas arī liktos diezgan nelāgi, jo, nez vai cilvēktiesību aktīviststs labi saskaņojas ar dzejnieku. Tagad man, kas kā saucas un izskatās, vairs nav tik svarīgi, svarīgi liekas saprast jēgu un motivāciju tam, ko es daru. Un īstenībā, kāpēc gan dzejnieks nevarētu būt cilvēktiesību aktīvists, ja tā padomā, varbūt viņš tāds ir pēc definīcijas.
 
 
( Post a new comment )
adele_varbut[info]adele_varbut on May 1st, 2014 - 11:38 pm
Lai gan es nezinu dzejnieka definīciju, man ir aizdomas, ka tas pavisam labi varētu saskanēt ar cilvēktiesību aktīvistu. Gan jau, ka varētu atrast arī kādu piemēru.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 2nd, 2014 - 12:12 am
Nē, nu vienkārši ir taču tāds kā pieņēmums, ka dzejnieks ir tāds mazs nabadziņš, kurš drīzāk vienkārši bēdāsies par to, ka viņa cilvēktiesības tiek pārkāptas, nevis ies un cīnīsies, lai kaut kas mainītos, nu, vismaz tādā tiešā veidā, jo principā es tiešām uzskatu, ka literatūra kopumā ir tāds kā cilvēktiesību manifests, tikai izteikts līdzībā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
adele_varbut[info]adele_varbut on May 2nd, 2014 - 12:47 am
Izklausās pēc ļooti stereotipiska dzejnieka tēla. Vēl varētu piemetināt, ka dzejnieks neprot loģiski domāt un raksta dzeju tikai pie sveces un neprāta lēkmē, hehe. Nu labi, man pašai sāk izskatīties, ka rakstu jau pārāk nopietni.
Es nezinu, kā es definētu dzejnieku, laikam tagad slinkums domāt vai nepietiekams lasītās dzejas daudzums. Varbūt kaut kad izdomāšu. Bet vispār man šķiet visai simpātiski tas, ko es esmu dzirdējusi no Arta Ostupa, tas, ko no viņa sacītā var nolasīt par dzejnieka izpratni. Piemēram, kaut kādā intervijā viņš teica, ka raksta tad, kad jūtas labi (pretēji stereotipam, ka dzejas rakstīšana jau noteikti notiek ārprāta lēkmē). Arī tas, ka dzejā var pētīt arī valodas iespējas un robežas, ne tikai vienīgi paust jūtas. Skaidrs, ka tas katram var būt citādāk, bet tomēr vērtīgi pievērst uzmanību tam, ka nav tāda gatava dzejnieka psiholoģiskā tēla.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 2nd, 2014 - 01:19 am
nē, nu es jau arī te smejos - man liekas, man šobrīd diez vai varētu būt interesanti tāda, kurš sēž stūrī un žēlojas, sarakstīti teksti, lai gan nekad jau nevar zināt - teksts mēdz visai atšķirties no autora personības vai vismaz tā priekšstata, kādu viņš par sevi atstāj.

Es arī arvien virzos prom no tā, ka dzejolis ir tikai tā brīža emociju izteicējs.
(Reply) (Parent) (Link)
banderlogs[info]banderlogs on May 2nd, 2014 - 09:00 pm
dzejnieks un cilvēktiesību aktīvists patiesībā izklausās baigi labi. asociējas ar ļoti enerģisku un aktīvu cilvēku, kas iet un cīnās. :)
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 2nd, 2014 - 10:24 pm
nu, tas esmu es. :)
(Reply) (Parent) (Link)