10 December 2016 @ 05:00 pm
 
Protams, es jau arī neesmu tās vēstures liecības redzējusi, un man tikai atliek paļauties uz pētnieku sacīto, un tomēr šur tur jau līdz šim lasīts, ka Latvijā holokausts tika realizēts krietni ātrāk un efektīvāk nekā citviet, un, kad Marģers Vestermanis par šo runā 1:1, ir tik uzkrītoši, kā raidījuma vadītājs tūliņ sāk šušināt ar tekstu no sērijas "nu, tas jau vēl nav pierādīts, tas jau vēl jāpēta". Nevar taču valsts televīzijā pateikt, ka latvieši holokaustā ir diezgan aktīvi piedalījušies. Un vēl ar implikāciju, ka nevar zināt, vai, ja nebūtu sācies karš un Latvija tikusi okupēta, Ulmaņa režīms pats nebūtu nonācis līdz etniskajām tīrīšanām.

Šajā kontekstā liekas interesanti un pat drusku neticami, ka Svina garša guva tādu popularitāti.
 
 
( Post a new comment )
[info]mansgan on December 10th, 2016 - 05:47 pm
Tieši tā, NEVAR ZINĀT, tāpēc runāt ir bezjēdzīgi. VarbŪt lībiešus būtu sadzinuši nometnēs, varbŪt... kāda jēga tā spriedelēt?
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on December 10th, 2016 - 06:22 pm
Jēga spriedelēt, manuprāt, ir, lai nepieļautu tās pašas kļūdas.

Es personiski uzskatu, ka tā ir vienīgā jēdzīgā motivācija nopietni pētīt karus, genocīdus utt. Jo nu - izmainīt to, kas noticis ar upuriem, - jau pētnieki nevar.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
milda[info]milda on December 10th, 2016 - 07:33 pm
Nu pag. Holokausta gadījumā, man šķiet, valda pilnīga vienprātība par to, ka tas kas notika, bija noziegums, tas ir nosodāmi, tam nav attaisnojuma un jādara viss, lai kaut kas tāds neatkārtotos. Visi visu laiku atvainojas ebrejiem un maksā kompensācijas. Bet es nedomāju, ka spekulācijas ar to kā būtu, ja būtu, ir tas pareizākais kā runāt par šo noziegumu, kurā nenoliedzami ņēma dalību arī latvieši.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on December 10th, 2016 - 09:58 pm
Problēma ir tāda, ka ļoti bieži holokausts tiek redzēts kā izolēta problēma ("jā, tas ir briesmīgi, bet tas notika ar viņiem"). Nu, piemēram, latvieši nemitīgi atceras deprotāciju upurus, jo "tie taču bijām mēs", bet ebreju iznīcināšanu uzskata par citas tautas problēmu, ar kuru mums nav diez ko liela saistība, tomēr ebreju iznīcināšana ir skaitliski vērienīgākais genocīds Latvijas vēsturē.
(Reply) (Parent) (Link)
François Pignon[info]pinjons on December 10th, 2016 - 08:14 pm
Par to, ka 30tajos gados Latvijā antisemītisms bija ne tā retākā parādība, liecina ne viena vien laikabiedra liecība.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on December 10th, 2016 - 10:07 pm
Tieši tā - palasot avotus, kuros analizētas tendences tā laika presē un politiskajos procesos, var ļoti skaidri identificēt ideoloģiju, kas tiecas nomākt, izsmiet un sodīt visu to, kas neatbilst valdošās varas "latviešu un latvietības" radītajām kategorijām. Un pa gadiem tas tikai progresēja.

Skaidrs, ka pirmais brīvvalsts laiks tiek mitoloģizēts un padarīts par nez kādu medus ieleju tieši tāpēc, ka tas bija "pirmais brīvvalsts laiks", bet nu es nezinu, es par to visu lasu, un man galīgi negribētos tolaik te būt dzīvojušai.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
François Pignon[info]pinjons on December 10th, 2016 - 10:16 pm
Konkrēti ulmaņlaiki tiek idealizēti dēļ laika posma, kas sekoja pēc tiem. Iepriekšējais brīvvalsts laiks arī ulmaņa režīma ideoloģijā tika nolikts.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on December 10th, 2016 - 10:26 pm
Nu, varam sevi mierināt ar domu, ka tagad mums vismaz vairs nav diktatūras (pagaidām).
(Reply) (Parent) (Link)