10 December 2016 @ 05:00 pm
 
Protams, es jau arī neesmu tās vēstures liecības redzējusi, un man tikai atliek paļauties uz pētnieku sacīto, un tomēr šur tur jau līdz šim lasīts, ka Latvijā holokausts tika realizēts krietni ātrāk un efektīvāk nekā citviet, un, kad Marģers Vestermanis par šo runā 1:1, ir tik uzkrītoši, kā raidījuma vadītājs tūliņ sāk šušināt ar tekstu no sērijas "nu, tas jau vēl nav pierādīts, tas jau vēl jāpēta". Nevar taču valsts televīzijā pateikt, ka latvieši holokaustā ir diezgan aktīvi piedalījušies. Un vēl ar implikāciju, ka nevar zināt, vai, ja nebūtu sācies karš un Latvija tikusi okupēta, Ulmaņa režīms pats nebūtu nonācis līdz etniskajām tīrīšanām.

Šajā kontekstā liekas interesanti un pat drusku neticami, ka Svina garša guva tādu popularitāti.
 
 
( Post a new comment )
milda[info]milda on December 10th, 2016 - 07:33 pm
Nu pag. Holokausta gadījumā, man šķiet, valda pilnīga vienprātība par to, ka tas kas notika, bija noziegums, tas ir nosodāmi, tam nav attaisnojuma un jādara viss, lai kaut kas tāds neatkārtotos. Visi visu laiku atvainojas ebrejiem un maksā kompensācijas. Bet es nedomāju, ka spekulācijas ar to kā būtu, ja būtu, ir tas pareizākais kā runāt par šo noziegumu, kurā nenoliedzami ņēma dalību arī latvieši.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on December 10th, 2016 - 09:58 pm
Problēma ir tāda, ka ļoti bieži holokausts tiek redzēts kā izolēta problēma ("jā, tas ir briesmīgi, bet tas notika ar viņiem"). Nu, piemēram, latvieši nemitīgi atceras deprotāciju upurus, jo "tie taču bijām mēs", bet ebreju iznīcināšanu uzskata par citas tautas problēmu, ar kuru mums nav diez ko liela saistība, tomēr ebreju iznīcināšana ir skaitliski vērienīgākais genocīds Latvijas vēsturē.
(Reply) (Parent) (Link)