10 May 2016 @ 06:50 pm
 
Bet šis gan ir ļoti jocīgs apgalvojums:

"Emancipācijas teorijās bieži vien ir daudz marksisma nostādņu, kas uzsver proletariāta atbrīvošanās misiju, kura pielāgota sievietes atbrīvošanās idejai. 39 Piemēram, feministe H.Hartmane (H.Hartmann) 1981.gadā norādīja, ka sieviešu liktenis nekad nav bijis reālu feministu rūpju objekts, jo feministēm interesējot tieši dzimumu nevienlīdzība starp vīrieti un sievieti; vīrišķā dominēšana pār sievišķo.40 Tādējādi “gender” feminismam nebūt neinteresē sieviešu stāvokļa uzlabošana, bet gan sieviešu pretstatīšana un uzrīdīšana vīriešiem, kā arī sievietes interešu identifikācijas ar ģimeni izjaukšana."

Man šķiet, ka feminisms un dzimtes teorijas lielā mērā runā par to, ka tieši dzimšu pretnostatījumā slēpjas dzimumu nevienlīdzība, un vispār, ka pretnostatījumi (sievisķais/vīrišķais, homo/hetero/, slims/vesels, normāls/deviants utt.), kuros lielā mērā balstīta rietumu domāšana, ir pamatā nevienlīdzības starp dažādām grupām (nedomājot tikai dzimtes) veidošanai un uzturēšanai. Un feminisms drīzāk mēģina šo nošķīrumu pārvarēt, nevis veicināt. Par uzrīdīšanu nekomentēšu.
 
 
( Post a new comment )
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 08:57 pm
Domājams, ka visvairāk alu cilvēkiem sāp šitas:

//kā arī sievietes interešu identifikācijas ar ģimeni izjaukšana."//

nu tātad akšausmas sieviete vairs nav mājsaimniecības prece
(Reply) (Thread) (Link)
kašķīša dzirnaviņas: mia mia[info]romija on May 10th, 2016 - 09:03 pm
vai, ku labi par to mājsaimniecības preci pateici.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 10th, 2016 - 09:42 pm
jā, bet, vai Tev tas neizklausās traki, nu, tā, ka pa īstam traki?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kašķīša dzirnaviņas: mia[info]romija on May 10th, 2016 - 10:19 pm
Tu par šo?
"Feminismam nebūt neinteresē sieviešu stāvokļa uzlabošana, bet gan sieviešu pretstatīšana un uzrīdīšana vīriešiem, kā arī sievietes interešu identifikācijas ar ģimeni izjaukšana."
Ļoti iespējams, ka ir arī tāds feminisma virziens. Vispār ir nācies sastapties ar tik krasi pretēju sapratni par feminismu, ka tāda interpretācija nemaz neizbrīna. Es feminismu saprotu savādāk kā augšminētajā citātā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 10th, 2016 - 11:07 pm
es par to, ka konvencijas mērķis ir atraut sievieti no ģimenes. :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kašķīša dzirnaviņas: mia mia[info]romija on May 10th, 2016 - 11:21 pm
Lai atbildētu uz šo jautājumu, man tai konvencijai būtu vismaz aci jāuzmet. :))
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 10:13 pm
Vai daudz "sieviešu=mājsaimniecības preču" pazīsti? Es nevienu, pat pārskatāmā ģimenes vēsturē tādas nav bijis.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 10:17 pm
zinu toksisku mēmpleksu ka tas ir labi (tradicionālās vērtības saucas)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 10:19 pm
teorija bez empīriskiem pierādījumiem?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 10:21 pm
empīriski novērots toksisks mēmplekss, tas ir apmēram kā dieva nav bet dievticība pastāv, the same case
(Reply) (Parent) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 10:21 pm
nu bet konkrēti - tava vecmāmiņa, mamma, māsa, sieva - bija, ir kāda=tāda?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 10:24 pm
Priekš kam tev tādi dati ja runa iet par empīriski novērotiem memētiskiem fenomeniem? Tas ir tas pats, kas ja abstrakti apspriežot epidemioloģiju e pieprasītu tavu tuvinieku slimības vēstures
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 10:26 pm
nē, tas ir kā ja klaigā par epidēmiju, bet nav datu par nevienu slimnieku
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 10:27 pm
atkārtoju priekš tiem kas tankā - simptomi (mēmpleksi) ir novērojami, nesēji: piemēram tās personas kas ir pret stambulas komvencijas parakstīšanu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 10:50 pm
pierādījumu trūkums kā pierādījums?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on May 10th, 2016 - 10:53 pm
empīriski novērojumi kā evidence :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 11:07 pm
kviti ;)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja: tauriņi[info]pelnufeja on May 10th, 2016 - 11:15 pm
Es esmu redzējusi sievietes mājsaimniecības preces.

Nav jau tā, ka, ja sieviete ir mājsaimniece, tas obligāti nozīmē, ka viņu kāds apspiež, problēma jau ir tajā, ka tās mājas rūpes no sievietes tiek automātiski sagaidītas, piemēram, ja gan vīrietis, gan sieviete strādā, tad lielā daļā gadījumu ir "pašsaprotami", ka vakariņas pagatavos un māju iztīrīs sieva, pat ja laika to darīt it kā pietiktu abiem (pētījumi, nevis tikko izdomāju, lai balstītu savus argumentus).
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 10th, 2016 - 11:33 pm
Ja jātur aizdomās, ka attiecībās un mājsaimniecībā ieguldīs mazāk un visādi izblēdīsies, tad ar tādu indivīdu attiecības veidot varbūt nevajag. Neatkarīgi no dzimuma.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kašķīša dzirnaviņas: sunetra sastrīna[info]romija on May 10th, 2016 - 11:55 pm
Nu nevar attiecībās tā baigi visu uz priekšu paredzēt un aprēķināt. Tu tak zini, ka viss ir daudz sarežģītāk.:)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on May 11th, 2016 - 12:03 am
Es vispār neticu sociālam taisnīgumam, kur nu vēl attiecībās, un attiecību ideoloģizēšana man šķiet fuj.
(Reply) (Parent) (Link)
pelnufeja: tauriņi[info]pelnufeja on May 11th, 2016 - 12:37 am
Runājot līdzībās: kad nonāc svešā pilsētā, saproti, ka tev vajag zāles, bet nevari dabūt recepti, jo ārstam nav pieejama tava slimības vēsture, kāds pasaka, ka tā ir tevis paša vaina un atbildība, un nav ko tagad bēdāties, pat ja zāļu trūkums var būt potenciāli ļoti bīstams, un, protams, cilvēks ir atbidlīgs par to, ko un kā viņš savā dzīvē dara, un sistēma nav pie visa vainīgai, tad, kad tu nepacel savu pakaļu, lai kaut ko izdarītu pats, bet tai pat laikā - vai nebūtu humānāk, ja vinereiz sāktu darboties elektroniskā datu bāze, kas šādas situācijas padarītu mazāk iespējamas.

Cilvēkam piemīt gan atbildība par savu dzīvi, gan spēja izvēlēties, tomēr cilvēks, dzīvojot sabiedrībā, nekad nav absolūti brīvs no tajā valdošajiem vērtību diskursiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kašķīša dzirnaviņas: mia[info]romija on May 11th, 2016 - 08:05 pm
Jā!
(Reply) (Parent) (Link)
François Pignon[info]pinjons on May 10th, 2016 - 10:01 pm
Rudevskas garadarbos ne tādas vien pērles atradīsi.

Še, vēl viens pētījuma objekts. :)

http://www.juristavards.lv/eseja/268267-velesanu-tiesibu-pieskirsana-sievietem-katolu-baznica-un-kreisie-radikali/

(Reply) (Link)