14 August 2015 @ 07:25 pm
 
Bet interesanti, kā te visādi politiķi un reliģiskie līderi met kažociņu uz otru pusi, jo vēl pirms laika, kad apsprieda nelaimīgo tikumības jautājumu, Latvija, kaut arī, cik man zināms, joprojām ir sekulāra valsts, tomēr izrādījās ļoti balstāmies kristīgajā tradīcijā un kristietības vērtībās, un, ak, ak, kādi mēs visi esam neapzinājušies kristieši.

Un tad tik sākas jandāļiņs ar bēgļiem - viņi taču nāk no tik atšķirīgas kultīuras, mēs viņus nespēsim saprast, mēs viņus nespēsim integrēt, viņi atņems visu pensijām un māmiņu pabalstiem paredzēto naudu, līdz pat tādiem drūmiem pareģojumiem kā - viņi mūs noslepkavos un iznīcinās mūsu kultūru. Visa kronis bija Vanaga paziņojums, ka, ja tie būtu kristiešu bēgļi, tad mēs viņus uzņemtu bez vārda runas.

Man kaut kā ir palicis prātā, ka kristietība māca mīlestību un želsirdību, un tā nesaka, "ja cilvēkam, kas klauvē pie tavām durvīm, ir tumša ādas krāsa un viņš runā svešā valodā, tad raidi viņu prom". Man likās, ka kristietība saka, ka, ja tev ir viens maizes gabals, bet kāds ir izsalcis, tad tev tas jādala uz pusēm, bet var jau būt, ka es esmu kaut ko sapratusi nepareizi.

Sliecos piekrist Jura Cālīša paustajam viedoklim, ka visvairāk pārsteidz tieši baznīcas reakcija, jo tai būtu jārāda piemērs, un, ja baznīca mums māca naidu un bailes, nevis mīlestību pret savu tuvāko, tad kam mums tā vispār ir vajadzīga?

Kas attiecas uz vairākkārt sastapto argumentu par bēgļu potenciālo bīstamību, un dažādu negatīvu ārzemju pieredžu aktualizēšanu, protams, neviens nevar garantēt, ka visi šie cilvēki būs nevainīgi jēriņi. Tāpat kā visi Latvijas iedzīvotāji nav nevainīgi jēriņi, un cilvēkiem ar kriminālu pagātni mēs ejam garām uz ielas. Vai tāpēc nevienam nekad nepalīdzēt? Es gan varbūt tā domāju, jo principā uz ielas nejūtos īpaši droši arī šobrīd, t.i. man laikam par bīstamību un nāves draudiem ir tāda sajūta kā Jo Walton grāmatā aprakstītā pārliecība: "The thing with dying, well, with death really, is that there's a difference between being someone who knows they can really die at any time and someone who doesn't. I know, and Wim doesn't. That's all there is to it. I wouldn't wish on anyone that awful instant when I realized that the headlights coming towards us were real. But without that understanding people think there are dangerous things that can kill you, and everything else is safe. That's just not the way it works." T.i. ikvienam cilvēkam katru dienu ir iespēja tikt noslepkavotam piemājas veikalā, pat ja tur neviens nav ticis noslepkavots pēdējos desmit gadus vai vispār nekad - tas, visticamāk, nenotiks, bet tāda iespēja pastāv, un teorētiski to vajadzētu ņemt vērā, katru reizi dodoties uz to veikalu, tieši tāpat kā pēkšņi var uznākt gadiem nebijusi astmas lēkme vai no karstuma un sliktām domām var apstāties sirds.

Pie mana Satori raksta kāds komentē, ka tikumības jautājumā politiķi pat nemēģināja sniegt sakarīgu argumentāciju, kas, liekot domāt, ka viņi pilda no augšas dotus norādījumus un ir vienalga, ko sabiedrība domā, par tām norādēm nezinu, bet to, ka valdošā vara pēdējā laikā pat nepūlas sagatavot savu tupo priekšlikumu aizstāvēšanai melīgus, bet vismaz "pārdomātus un kaut cik ticamus" arguementus, es gan esmu pamanījusi - jēga tam, kas tiek pateikts, nav obligāta prasība, plus, ja tas uz piecām minūtēm ir izdevīgi, visi ir gatavi konvertēties par kristiešiem.
 
 
( Post a new comment )
[info]unpy on August 14th, 2015 - 09:08 pm
Par kristiešiem līdz galam nav tiesa tomēr, jā, esmu pamanījis, ka daudzi cilvēki izplata šo ne līdz galam patieso attieksmi, man ļoti žēl, ka arvien cilvēki balsta savus spriedumus tēzē "Dieva nav, tātad kristieši melo, ja kristieši melo, tad viņi ir kretīni, ja viņi ir kretīni, tad viņi ir pret bēgļiem":) Tā gluži nav:

http://www.la.lv/macitaji-noversties-no-begliem-nebutu-kristigi/
http://apollo.tvnet.lv/zinas/stankevics-gatavs-lugt-draudzes-iesaistities-beglu-uznemsana/700369

+ cik zinu, viena no lielākajām pieredzēm ar bēgļu(tieši bēgļu) uzņemšanu Latvijā ir organizācijai ar izteikti kristīgu nokrāsu(man kliba atmiņa, ātrumos nesameklēšu tagad).
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on August 14th, 2015 - 09:21 pm
Es neiebilstu pret kristiešiem, bet pret tiem, kas par tādiem uzdodas.
Jā, ja Tu domā Somālijas bēgļus, tos uzņēma Cālītis (bet viņš no baznīcas jau kādu laiku ir izslēgts).
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]unpy on August 14th, 2015 - 09:33 pm
Tiešām neatceros, kas tie bija par bēgļiem un no kurienes, šķirstīju fotogrāfijas, bet Cālīti tiešām neatceros tajās redzējis. Var jau būt, ka tas bija kāds pasākums, kas noticis ar viņa svētību.

Pie tam - vai tad Cālītis ir izslēgts no baznīīcas? To būšu palaidis garām. Pat, ja tā, tas nekādā veidā nenozīmē to, ka viņš nav kristietis.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on August 14th, 2015 - 09:39 pm
Ir jau sen. Skaidrs, ka ir kristietis. Par to jau es runāju. Par baznīcu reprezentējošajām personām, kas brīžiem neizklausās īpaši kristīgas.
(Reply) (Parent) (Link)
annuska[info]annuska on August 14th, 2015 - 09:42 pm
precīzāk, viņš ir izslēgts no Vanaga baznīcas, taču joprojām notur dievkalpojumus anglikāņu baznīcā (vai tās telpās?)
(Reply) (Parent) (Link)
gedymin[info]gedymin on August 14th, 2015 - 10:08 pm
Atbalstīt kristīgās vērtības tomēr nav gluži tas pats, kas būt kristietim.

Runājot par pēdējo, par nelaimi kristietības bāzes teksti ir tik nekonkrēti kas tos var izmantot, lai pamatotu jebko. Nu konkrēti par bēgļiem diskutējot, es piesūtīju vienam protestējošam ticīgajam līdzību par samarieti. Viņa man atmeta atpakaļ citu bībeles citātu, kaut kas par vilkiem avju ādās. Tāda spēle šurpu-turpu.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on August 15th, 2015 - 10:56 pm
nu un, tavuprāt, kurš no šiem citātiem bija kontekstam (turklāt kristietībai) atbilstošāks? dievs rakstu ietvaros vairākkārt brīdina par patvaļīgu dieva vārda izmantošanu, tas pats attiecas arī uz ekseģēzi, utt
(Reply) (Parent) (Link)
citaantonija[info]citaantonija on August 14th, 2015 - 10:18 pm
Nuja, žēlsirdīgais samarietis taču tik populārs tēls kristietībā, lai nedalītu cilvēkus pēc tautības, ādas krāsas, ticības utt. Lasot reliģisko līderu viedokļus, šķiet, ka kristietība transformējusies, kļuvusi aprobežotāka, noslēgtāka... Protams, es to neattiecinu uz visiem kristiešiem, negribu nevienu aizvainot.
(Reply) (Link)
[info]nord on August 15th, 2015 - 03:54 am
Es aizvien sliecos domāt, ka kristietība ir individuāla prakse, kurā kolektīva sanākšana ir svarīga tik, cik kopīga lūgšana kliedē vientulību un tajā, ka satiec citus, kuri saka- kristietība ir individuāla prakse, nepanesama, nepiepildāma, neiespējama, bet, ja Dievs dos spēkus, es nekad nebeigšu mēģināt.

Jo, kas to zina, ko samarieša laikā rakstīja "internetos, nevar zināt, ko viņš pats komentēja, ko teica viņam svarīgi garīgie čiekuri, naids tur kūsāja ne pa jokam (un neba es pati šajās dienās spēju noturēties neiesaistīties fb diskusijās, un nolaisties tajās diezgan zemu, lai uzvarētu māmiņas, kas baidās un skauž bēgļu bērniem 70e), bet viss vienalga samarietim izšķīrās uz ceļa, tur, kur neviens neredzēja, tas bija personisks lēmums. Tādēļ es vairs nemetos iekša diskusijās, jo, tie visi ir tikai vārdi, mani pareizie, skaistie, pamatotie, pretinieka stulbie, ļaunie. Bet uz ceļa, es varu paiet garām, bet viņš nē.
(Reply) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on August 15th, 2015 - 06:02 pm
+100
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on August 15th, 2015 - 07:01 pm
Piekrītu.
(Reply) (Parent) (Link)