Lacy F

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
09:38: Zinātnes īsziņa
Va vellos!* Labāk ar Alcheimeri drīzumā nesaslimt -- tikko lielo farmācijas kompāniju 3. fāzes** klīniskie pētījumi nofeiloja un šamās vairs zāles Alcheimeram nemeklēs. Nu, un ņemot vērā, ka vispār neviens tāpat nezina, no kā šams rodas, tad tas ir vel jo uztraucošāk.



* Jūtos nenormāli kruta par šāda izteiciena lietošanu.

** Zāļu atklāšana īsumā: 1) atrod kaut kādu vielu, kas varētu būt potenciāli kruta, 2) izmēģinā viņu uz zvēriem (preklīniskā fāze), 3) izmēģinā viņu uz kādiem 10 brīvprātīgajiem (1. klīniskā fāze) un skatās vai šie neatmet pekas (tas tiešām īsnībā ir puslīdz vienīgais mērķis šitai fāzei), 4) izmēģinā viņas uz kādiem pārsimt brīvprātīgajiem (2. klīniskā fāze) -- te jau mēģinā izštukot cik ta to pulverīti midžinās iekšā u.tml. fīčas, 5) izmēģinā viņas uz vairākiem tūkstošiem cilvēku, kam tā slimība ir un skatās vai tur ir kāds labais efekts (3. klīniskā fāze), 6) laiž tirgū (pēc kura turpinās pēcreģistrācijas fāze, kuras periodā arī var zāles ņemt un atsaukt).

Nu, un ja jūs spējat iztēloties, cik naudiņas aiziet visām šitām fāzītēm (nu, kādi miljardiņi jau tur ira), tad kompānijām varētu kādu reizi arī šitais pasākums apnikt. Kas mūsu vecīgajai populācija ar Alcheimera pārpilnību diez ko labi nav. :(

Comments

[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:20. Septembris 2012 - 12:23
(Link)
Varbūt tieši to iemeslu dēļ, ka populācija noveco (pieņemu, ka Alcheimera slimība ir izplatītāka vecu cilvēku vidū) un potenciālo pircēju skaits pieaug, un visādi citādi šī nozare ir ļoti ienesīga, tomēr viņi turpinās pētījumus?
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 12:41
(Link)
Nu, protams, tevis minētie iemesli bija lielais vadmotīvs, lai kaut ko darītu lietas labā. Bet ņemot vērā, ka viņiem ir reāli sūdīgi jau gadiem gājis ar to Alcheimera pētniecību un joprojām vispār nav zināms, kas šamo izraisa, ta tā situācija tada čābīga. Tagad tjipa būs trīs klīniskie pētījumi, kas vispār skatīsies vai līdzšinējie terapeitiskie mērķi, priekš kuriem tās zāles visu laiku taisīja maz ir īsti. Bet tur akal visādas problēmas un pastāv iespēja, ka neko neatklās.

Tā, ka jā, tas tāds bišķiņ svētais grāls tagad, nu, un leģendārais svētais grāls ar jau krietnu laiku nav atrasts :(
From:[info]karuna
Date:20. Septembris 2012 - 13:24
(Link)
Ja teorija nav praksē pierādījusies, tad loģiski, ka pienāk brīdis, kad džeki saprot, ka nav jēgas tērēties šajā virzienā un jāņem kāds perspektīvāks virziens. Par miljardiem gan nav satraukuma, jo tā ir tikai neliela daļa no kopējiem ieņēmumiem.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 13:31
(Link)
Jā, bet problēma tagad ir tāda, ka tādi blokbāsterīgie virzieni ir aptrūkušies. Kompānijas grib vienas zāles, kas izārstēs miljonus pacientu, bet tagad lēnām nāk apgaismība, ka mož tie ziedu laiku iet uz beigām. Un līdz ar to arī miljardu zaudēšana vairs nav tik nevainīga, jo patenti beidzas un ienākumi sarūk.

Vispār visā nozarē valda satraukums un saucieni pēc tā, ka jāmaina pieeja zāļu atklāšanā -- process ir pārāk lēns un pārāk dārgs. Bet abus šos lielumus samazinot rodas risks drošībai. Tā ka viss ir pakaļā un visslikti, kā jau parasti :D
From:[info]karuna
Date:20. Septembris 2012 - 13:35
(Link)
Jā, dīvaini, ka apstājās tikai pie 3. fāzes, jo neefektivitātei vajadzēja parādīties ātrāk. Kaut kas nav kārtībā ar pašu procesu, rezultātu izvērtēšanu. Var jau būt, ka tā ir tikai sagadīšanās, bet ož, pēc pētnieku korupcijas.

Bet citādi man nav ne mazākā žēluma, ka farmaceitiskās kompānijas nobankrotēs. Tāds taču ir kapitālisms. Ja patenti beidzas, tad bez zālēm nepaliksim, bet investīcijas ieguldīsim citās, perspektīvākās nozarēs – piemēram, zaļajā enerģijā :D
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 16:14
(Link)
He, nu tā mazliet naivi no tavas puses iedomāties, ka tos miļardus kāds grūstu iekšā trešajā fāzē, ja process un iespējamie rezultātie nebūtu pārbaudīti un vēlreiz pārbaudīti. Slinkums meklēt infō ar atsaucēm, bet pieņemsim, ka šitas dod pareizos iemeslus:

A 2006 study found that 42% of phase III trials failed between 1990-2002. Fifty percent of these were because the molecule could not be shown to be better than placebo, 30% of the failures were due to safety issues and 20% due to an inability to show efficacy or safety benefits over existing products.

Tā ka būtu pārspīlēti teikt, ka tā būtu nolaidība eksperimentu plānojot.
From:[info]karuna
Date:20. Septembris 2012 - 16:25
(Link)
Es teicu nevis nolaidība, bet korupcija. Jo tā ir visur, kur apgrozās miljardi. Naivi ir uzskatīt, ka tā nav. Pasaules globālā banku krīze ir tam visuzskatāmākais piemērs.

Tieši tas, ka >50% 3. fāzes pētījumu neuzrāda labāku rezultātu par placebo, liek tā domāt. Lielākajā daļā tam vajadzētu būt atfiltrētam jau 2. fāzē.

Tas droši vien nav tik vienkārši, ka kāds feiko datus (kas arī noteikti bieži notiek), bet tas, ka visa metodoloģija varētu būt nepilnīga, kas atļauj interpretāciju vēlamajā virzienā.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 16:28
(Link)
Nu labi, man ož mazliet pēc konspirācijas teorijām no tavas puses. Bet arī piekrītu, ka varbūt es esmu pārāk naiva un redzu pasauli pārāk labu un godīgu.
From:[info]karuna
Date:20. Septembris 2012 - 16:33
(Link)
Konspirācijas tur nav. Tā ir tikai reālās dzīves politika. Lielās korporācijas mēdz būt neefektīvas un pieņemt acīmredzami aplamus lēmumus, kas izmaksā miljardus.

Medicīna vispār ir joma, kur privātās kompānijas izmaksā dārgāk nekā valsts kontrolēta sistēma. Par farmaceitisko jomu vēl var diskutēt, bet laikam jau privātais sektors tomēr nav pietiekami efektīvs arī zāļu pētījumos. Ja tagad valsts palielinās finansējum farmaceitiskajā nozarē, tad tas būs tikai pozitīvi.
[User Picture]
From:[info]rudais_rudens
Date:20. Septembris 2012 - 14:07
(Link)
Dīvaini, ka medscape neko nesūta man par šādu feilu. Vai arī šis pētījuma feils jau bija pasen? Kas tieši nogāja greizi 3.fāzē? Nav efekta, blakusparādības?
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 16:18
(Link)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bapineuzumab

http://www.reuters.com/article/2012/08/07/us-pfizer-alzheimers-idUSBRE8751F120120807


Bet tjipa viņi vispār klapē to bodīti ciet un ar Alcheimeru negrib krāmēties. Tad nu spiediens iet uz mazajām farmācijas firmām un akadēmiju, man domāt.
[User Picture]
From:[info]rudais_rudens
Date:20. Septembris 2012 - 17:03
(Link)
Biju palaidis garām, jo pa vasaru slinkoju. :) Nju palasot rakstu par šī pētījuma rezultātiem ( prezentējuši Zviedrijā Neirologu konferencē), tomēr ir kaut kāda cerība, jo medikaments aizkavē amiloīda izgulsnēšanos.

http://www.medscape.com/viewarticle/771210
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 18:54
(Link)
bet, protams, jautājums ir vai tam amiolīdam vispār ir tik būtiska nozīme...
[User Picture]
From:[info]insommnia
Date:20. Septembris 2012 - 14:07
(Link)
ah es atkal dzirdeju, ka krutie zinatnes viiri un sievas (gan jau ka briti, kuri muzdien kautko peeta un atklaj) atradusi alchzeimera saistibu ar kautkadu bakteriju musu kungi. Precizi jums nepateiksu kas un kaa...
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Septembris 2012 - 16:20
(Link)
nu ir jau visādas teorijas -- baktērijas, trešā tipa diabēts utt. bet vislaik bija noteikti terapeitiskie mērķi -- beta amiloids un tau proteīni uz kuriem tad tur visi centās trāpīt, bet hvz, kas tur visam ir apakšā.
From:[info]hessin
Date:20. Septembris 2012 - 22:59
(Link)
tagad atliek tikai nenovecot.
Powered by Sviesta Ciba