Februāris 2012   01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

Frucht des Irrsinns

Posted on 2010.10.10 at 21:20
Doom: Irrsinn
Mūza: Elli Riehl
Tags: , , , , , , , , , , ,



Melno rūķu nekrofolks, rēgu meža rekviēms, trūdu ambients, cvergu metāls... jau šāda asociatīvu apzīmējumu poliautoģenēze :) liecina, ka Elli Riehl ir reti sastopams zvērs - lai arī ne pārāk viegli pieejams/klausāms, tomēr visnotaļ neatkārtojams projekts, par kuru tā īsti nekas daudz (man) nav zināms, izņemot to, ka mošķi ŗāpo kaut kur Austrijas Alpos, bet, labi, radniecības neofolka skatuvei dēļ, paliksim pie termina horror folk...


Diskogrāfija:


2004. Die Herren des Waldes
12" LP / Hau Ruck!

2004. Waldsleut
7" EP / Hau Ruck!


2006. Das Brauen der Feuerwolken
CD / Punch


2006. Alraun
Bonus CD pie < iepr. / Punch


2009. Initium Dolorum
CD, kopā ar Ô Paradis / Wirres Geäst

(Par tagiem atbildu tikai vidējiem 2 albumiem, pārējie aploudi sveši.)

//

Bet te ieliksim dziesmu, kas īstenībā nemaz nav raksturīga ER, toties nav arī nevienā no augstminētājām platēm (ir Hau Ruck! 2. festivāla izlasē, ltd. to 250) un man vienalga baisi patīk:

> Elli Riehl - Frucht des Irrsinns [4.44 MB]

- tādas (metāla) dziesmas viņiem ir uz vienas rokas pirkstiem skaitāmas un adekvātu priekšstatu rada tikai par vokālu - tāds nešpetns un "hitlerisks" (speciāli veģmai - nepatiks) viņš ir visur, kur vien ir, bet pavadījums pārsvarā maldās kaut kur drūmai neoklasikai, teatrālam martiālam un chtoniskam ambientam pa vidu. Galvenā tik un tā ir tā nelaid māte bērnus mežā nībelungu aizkapa saknes sūnas ķērpji atdod manu zelta podu du kleines ding noskaņa. Ja vēl nav pārliecības, ka patiešām neinteresē, virspusējam ieskatam labāk paklausīties to, ko piedāvā last.fm vai myspace. On a side note, Elli Riehl is an Austrian Lady famous in German speaking Europe for her doll museum in Villach/Austria.


www.elliriehl.at

Comments:


[info]vegjma at 2010-10-10 22:58 (Tipa)
paldies, lasot vilinošo aprakstu, radās aizdomas par čerņu un parādījās bailes no vilšanās, bet tas brīdinājums mani neapturēja tik un tā. velku tagad Die Herren des Waldes. Ceru, ka tomēr patiks un ceru, ka tas hitlervokāls necaurvij visu mūziku.
p.s Kāds Tev e-pasts? Nekur nevaru atrast. nekur ;/(gribu nosūtīt 1 jaunu datorvīrusiņu)
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-10 23:14 (Tipa)
Pareizas aizdomas - čerņa ir neganta - nešaubies ne mirkli - bet kaut kādā veidā (man) simpātiska un nekaitīga. Visā visumā situācija, attiecībā uz šādas mūzikas patikšanu/nepatikšanu, varētu būtu līdzīga Evil Boy fenomenam. Un, ja tā, tad tu velc viskareivīgāko plati - tur arī visvairāk deklamēs. :p
p.s. e-pastu nelietoju, raksti man feisbukā
[info]vegjma at 2010-10-10 23:19 (Tipa)
man radās atklāsme- kkad šogad es izdzēsu kkādu viņu albumu tieši dēļ hitlervokāla :D Ka tik ne to, ko šobrīd velku. Un kurā platē viņš deklamē vismazāk?
Es neesmu feisbukā :@ feisbukā mīt sātans :(
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-11 06:59 (Tipa)
Ko tad velc, ja izdzēsi? Cik reizes var kāpt vienā un tajā pašā peļķē? :@:@: Pēdējā sadarbībā ir mazliet daudzveidīgākas balsis un O Paradis raksturīgie ibēriešu ritmi, bet, salīdzinot ar E.R., O.P. vokāls (man) ir krietni mazāk patīkams (= pieder pie tiem, kas gandrīz vienmēr rada neatliekamu vēlmi pārslēgt nākošo dziesmu).
p.s. BANS!
[info]vegjma at 2010-10-11 09:49 (Tipa)
a man vispār ir tā, ka reti kurš vokāls spēj apmierināt (vokāls tomēr ir daudz personiskāks par instrumentu un vokālistiem daudz vieglāk savā balsī iepludināt arī miskasti). tā kā lai tik dzied visi, kam nav slinkums, tikai ne manā klātbūtnē.
ak nēēeēēeē''e''ee', apžēlojies,es vairs nekad nevarēšu komentēt Tavu blodziņu.. mana virtuālā uzdzīve būs izpostīta ;((((
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-12 15:07 (Tipa)
Es nezinu... vai ir vērts tā fokusēties (tu teiktu ieciklēties) uz to miskasti? Autora virs un zemapziņas bagāžas klātbūtnes faktors mākslā ir praktiski neizbēgams, citādi to nemaz nevarētu saukt par mākslu, un tā var iekļūt nenormālākās galējībās - es varu derēt, ka ikdienā gandrīz katrs kultūras (sabiedrības radīto netaustāmo vērtību) patērētājs, gribot vai negribot, tiek bombardēts ar salīdzinoši krietni smagāku devu apziņas "atkritumu", kas pie tam nemaz netiek slēpta aiz mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem (es te nedomāju tikai, piemēram, komentārus internetā, kurus tu tik un tā lasi, neskatoties uz to, ka tajos klātesošā "čerņa" mēdz būt vēl melnāka par Diamandu Galā, Brighter Death Now un Guntaru Raču kopā, bet it visur, kur tava saskarsme ar ārpasauli transcendē funkcionālo līmeni) - salīdzinājumā ar to, potenciālais kaitējums no mākslinieku pienesuma tāds nieks vien ir. Otrkārt, esmu pretnis tādai virspusējai "miskastes" etiķetes piemērošanai visam pēc kārtas - jo kurš tad ir tas pirmais un gudrākais, kurš pateicis, kā ir pareizi un kā - nepareizi, un kur ir garantija, ka, līdz ar savu pateikšanu, nav ienesis pasaulē kaut ko no savas neapzinātās bagāžas? Nevajag aizmirst, ka ievērojama daļa zemapziņas ir kopīga (tas, ko sauc par Kolektīvo Bezapzināto) un tieši tāpēc kaut kā sava, bet reizē arī kopīga, izcelšana gaismā (ar mākslai radniecīgo izteiksmes līdzekļu palīdzību) spēj izraisīt atpazīšanu, apbrīnu, atklāsmi, iedvesmu vai vismaz interesi. Un tad vēl ir tas, ko sauc par katarsi, bet par to (īstenībā arī par augstāko) es vēl neesmu visu izdomājis. Tas katrā ziņā šķiet paradoksāli (bla bla), bet kāpēc svešu negāciju (?) izlādes absorbēšanai mēdz būt terapeitisks efekts? Vai arī mēs visi neesam Viens Liels Cilvēks? Kā vsp iet, alni izslauci? Ehināciju aplaistīji? Akvārijā ūdžiņu nomainīji?
[info]vegjma at 2010-10-12 17:12 (Tipa)

a na more belij pesok

Ieciklēšanās nē, tikai mans viedoklis :) Un mans viedoklis Tavā ekrānā parādīsies regulāri, jo mēs esam vairāk kā paziņas, samierinies :) Nepastāv virspusēja miskastes piemērošana vietā un nevietā. Miskastes piemērošana ir individuāla. Priekšmets iegūst nosaukuma jēgu tikai tad, ja atbilst tam. Čerņas līmenis arī tiek piemērots individuāli. Un terapeitiskais efekts atkarīgs no izlādes/absorbācijas dozām.
Galvenokārt eksistē patikas/nepatikas pasaule, kas nepakļaujas tukšiem prāta spriedelējumiem, un kam dziļi vienaldzīga preparējamās vielas mākslinieciskā vērtība. Jautājums- kā mana nepatika ietekmē Tevi vai kādu citu. Ja Tev sveša nepatika aizvaino Tavas patikas objektu, kaut kas ar šo saucamo patiku nav īsti kārtībā, varbūt tā ir ne tikai nestabila bet arī viltota pēc būtības. Nav arī runa par ikdienišķo bombardēšano/zombēšanu, runa ir tieši par cilvēka apzināto izvēli. Katram ir iespēja maksimāli izolēt sevi no nevajadzīgiem atkritumiem bet pārējos ievazātos atkritumus pārstrādāt ar savu filtrēšanas sistēmu, kas šajā pasaulē dzīvojot ir obligāta.
Tieši šodien aizdomājos par patikas/nepatikas daudzslāņaino būtību. Smieklīgas ir to savstarpējās cīņas. Patika, tāpat kā nepatika ir automātiska sajūta ne plānota reakcija un nepavisam nenorāda uz šo sajūtu izraisītājobjekta kvalitāti. Cilvēki mūziku klausās ļoti dažādi. Kāds jau izskanot pirmajām notīm izanalizē skaņdarba vērtību un savā prātā salīdzina tikko dzirdēto ar visu iepriekš dzirdēto. Cits klausīšanās procesā prātu piesaista tikai vēlāk. Es, protams, piederu 2.variantam. Īsāk sakot, man var iepatikties pilnīgs mēsls, ja vien es šajā mēslā spēju atrast kaut minimālu impulsu man vajadzīgo emociju izraisīšanai. Ir arī 3. variants- subkultūru atrakciju laukuma fanāti, kas klausīsies visu "interesanto" tikai tādēļ, lai nesajustos kā popkultūras pārstāvis(tikai nevajag teikt, ka tā nav un man rādās. Šis pieņēmums balstās uz dzīviem piemēriem un absurdām situācijām). Šis variants man šķiet visai uzjautrinošs, jo šiem cilvēkiem ir akūti svarīgi justies pārākiem par kaut kādu mistisko pelēko masu, kas mūzikai savā dzīvē varbūt tik lielu lomu nemaz nepiešķir un klausās visu, ko piedāvā radio un TV.
Muzikālās kaujas ir prasta emociju cīņa(ir vēl daudz tādi, kuri pozitīvās/puķainās/romantiskās uzskata par nicināmām uz savu depresīvo/oriģinālo/cinisko emociju fona). Atceros vienu cilv, kurš izjuta spēcīgas dusmas pret cilvēkiem, kuri spējīgi skatoties Garfīldu forum cinema krēslos ja ne noķert kaifu, tad vismaz uzjautrināties. Viņš viņus sauca par stulbajiem mietpilsoņiem. Pats šis cilvēks klausījās tikai true black metal, true industrial un vispār visu true darīja, dzīvoja ilūzijā, ka ir savādāks bet bija ļoti, ļoti nelaimīgs. Varētu padomāt, ka viņam nācās darbināt savu prātu intensīvāk tikai šo stulbenu dēļ, kas par spīti savam stulbumam spēja izjust prieku, kas, viņaprāt, bija viltots.
Kur vispār bija problēma? Jā, man ļoti nepatīk hitlervokāli un kara invalīdu spazmas, bet Tu mierīgi vari klausīties, nesitīšu :D
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-13 11:02 (Tipa)

Re: a na more belij pesok

NU bet prooootams, katrs var klausīties, ko grib un kas patīk, es tikai vēlos norādīt uz to, ka ne patikas paušana kā tāda nav ne ko daudz 'tīrāka' darbība par pašu ne patikas cēloni (čerņas avotu, pļek), un mēdz izraisīt ķēdes reakciju. Bet, ja man ne patīk, ka kādam kaut kas ne patīk, tas ne kādā ziņā ne aizvaino ne patikas objektu, bet gan manu viedokli par ne patikas paudēja gaumi.
Priekšpēdējā rindkopa par Daini? :~(
[info]vegjma at 2010-10-13 16:03 (Tipa)

Re: a na more belij pesok

:D gaume. liecies mierā. Tas, ka Tev patīkm Gloria Dos, par labu gaumi nudien neliecina.piedod. Jā, reti kuram kas tāds patīk, bet šajā gadījumā tas nav rādītājs.
pļek.
[info]vegjma at 2010-10-13 16:22 (Tipa)

Re: a na more belij pesok

p.s pacani mērās ar bmw, vecenēm, savukārt ņiferi ar muzikālajām gaumēm :D
vai nav smieklīgi :D
[info]vegjma at 2010-10-10 23:20 (Tipa)
sveicu, Tu ezi stiprz, Tev ir dzelzs iekšas. Man pie mazākās čerņas zarnas rauj ārā un prasās pēc anti stress tabletēm :(
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-11 06:52 (Tipa)
Сакральный шепот зелёных лесов, перемежающийся смехом демоногномов, шорохом падающих листьев и пением светоптиц, создаёт прекрасный гипнотический орнамент, под который творец-бохолдой может спокойно отдыхать от будничных невзгод.
[info]vegjma at 2010-10-11 09:57 (Tipa)
Выздоровевшему человеку следует пересмотреть свои поступки, слова и мысли, чтобы Ваал не смог снова прислать демона и насадить свое царство. Если был использован первый способ ритуала изгнания, тем более обязательно отыскать причину, приводящую к одержимости. В случае второго обряда экзорсизма, человек будет под защитой нового ангела. Но не известно, к чему приведет битва ангела и нового демона за владение этим человеком.
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-12 14:10 (Tipa)
Kādā sakarā? Galīgi ne pa tēmu komentārs! Kāds tev vēl Bāāls, es saprastu, ja būtu kaut ko no Ansīša vai Grietiņas - man vismaz bija citāts no iedvesmota slāvu mūzikas blogera. Ellē rīļa, xax!
[info]vegjma at 2010-10-12 17:32 (Tipa)
acīmredzot mūsu zemapziņas joprojām nesaslēdzas. Skumji bet fakts :D
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-12 17:53 (Tipa)
MAMELAPA UMNQUNDUWAKHO!
ANDIFUNI UKUYAEHLATINI!
SUKUBAMMBA INCANCA YAM!
ANDI SO STABANI!
INCANCA YAM YEYAMANTOBI!
INCANCA YAM ICLEAN!
INCANCA YAM INAMANDLA!
NDIYINKWEKWE ENKULU!
ANGI FUNI UKUBA YEENDOTA!
EVIL BOY 4 LIFE! YEBO!
EVIL BOY 4 LIFE!
[info]vegjma at 2010-10-13 16:28 (Tipa)
jā, pasaulei tomēr joprojām nav apnikuši klauni, tādēļ jau viņi klonējas kā sēnes pēc lietus :D
[info]soria at 2010-10-11 11:32 (Tipa)
Palūkoju maispeisā, likās diezgan forši. Būs jāpaklausās. Pie tam, tandēms ar Ô Paradis izklausās pavisam iedvesmojoši.
Mehāniskais vienradzis
[info]nefolk at 2010-10-12 14:18 (Tipa)
Es kā reiz iedomājos, ka tu varētu būt no tiem retajiem, kam kaut kas tāds patiktu :) lai gan īstenībā, nevar zināt, jo tu jau arī varēji šo mierīgi zināt pirms tam, kā nekā no Albīnā Jūlija frontes pašdarbnieku pulciņa un nav nekādi vakarējie - man viņi pirmoreiz bija aktuāli kaut kur jau 2005. gadā... ........ .......................
[info]soria at 2010-10-12 14:25 (Tipa)
Kaut kā dīvainā kārtā šos biju palaidusi gar ausi. Lai gan vokāls likās kaut kur dzirdēts, iespējams kādā izlasē.

Vakar tieši braucu mājās un klausījos šamos uz plauera, ārā tobrīd bija visai specifisks apgaismojums - daļēji apmācies, daļēji saulains, kas radīja īpaši drūmu noskaņu. Kombinācija ar fona muzīku radīja bez maz paranoīdas sajūtas. Bieži tā negadās.
Previous Entry  Next Entry