rūsganais sprakšķis

tie,kas kautko no tā saprot - cik,kam un kāda nozīme ir tam,kam es maksāju savu IIN?

rūsganais sprakšķis

tie,kas kautko no tā saprot - cik,kam un kāda nozīme ir tam,kam es maksāju savu IIN?

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
šorīt dzirdēju pa rādijō,ka Rīgas pašvaldība šausminās,cik daudzi cilvēki nav deklarējušies Rīgā un,ka pieprasīs dotācijas no citām pašvaldībām sabiedriskajam transportam.

sakritis tā,ka neesmu izdeklarējusies no vecāku mājām,kurās faktiski nedzīvoju jau 18 gadus.

un es ilgstoši esmu domājusi,ka labāk atdodu savas kapeikas pagastvecim,kas skaidrska liks lietā - skola visa ir nopucēta un vispār viņiem tur tīri labi iet.

bet, jautājums, kā es kaitēju sev, dzīvodama Rīgā, bet būdama deklarēta laukos? (nu,kasko ir lētāks ar pierakstu laukos).
sabiedrisko transportu es izmantoju dažas reizes gadā. uz manas ielas nav apgaismojuma. manā rajonā nav miskastes,kur izmest suņa kaku maisiņu.

tieši kā Šušņakovs padarīs manu dzīvi labāku,ja atdošu viņam savu IIN?
  • vai tad? man liekas, ka dara visu iespējamo, lai tieši personīgo transportu nelietotu (te laikam vairām par nežēlīgi dārgajām stāvvietām vairāk domāju).
    • nju, ja darbs nenodrošina stāvvietu, tad citādi. Vnk man daudzi kolēģi ir rēķinājuši, ka pat vienam pašam no ~50km no Rīgas uz darbu sanāk braukt lētāk ar auto nekā ar sabiedriskajiem. Nemaz nerunājot par ērtumu.
      Lai pievilinātu maksātspējīgos sabiedriskajam, būtu jābūt tā, ka cilvēks normāli var braukt uz/no darba, nevis 50min katrā virzienā stāvēt kā siļķe mucā ar voncījošu bomzi blakus. Bet Ušakovam takš, ka tik bez maksas vizināt pensionārus (arī pīķa stundās, btw)..
      • nu re, tā jau tie sastrēgumi īstenībā rodās, jo visi negrib ar sab.trans. braukt, bet ar personīgo auto...
        bet, lai uzlabotu to pašu nelaimīgo sab.trans. jāiegulda liela nauda un jābūt garantijai, ka personīgās mašīnas īpašnieks ar to uz darbu nebrauks.
        Un diez vai uzliks "veto" bomzīšiem un pensionāriem...pensionāri mīl mēru, bet mērs savukārt zin - lielākā daļa babuļu balsoja par viņu.
        • nu jā - bet kā tad var ieguldīt, ja visa politika ir vērsta uz to, lai ar sabtransu nebrauktu ite, kuri spētu samaksāt (kas, savukārt, radītu vairāk līdzekļu to ieguldījumu veikšanai). Vismaz ja tas babulis 8os no rīta braukdams uz tirgu kaut 50% biļetes cenas maksātu, kkādi ienākumi būtu. Ja gribēja bezmaxas vadāt, varēja ieviest, piem., laikus, kad pešiem ir bezmaksas, vai laikus, kad nav (nu tur pīķa stundas). Ir pilsētas Eiropā, kur ir diferencēta cenu politika atkarībā arī no braukšanas laika. Attiecīgi pīķa stundās transports būtu brīvāks no tiem, kuri var braukt arī citā laikā, un būtu ērtāks tiem, kuri brauc uz darbu / no darba... Un šie cilvēki ar maksā, no kā savukārt rodas tas finansējums, lai penšus citā laikā par brīvu vizinātu...
          • a tu pasaki grabulim, ka uzt tirgu, pačamdīt kartupeļus var aizbraukt vēlāk...vai arī to, ka jāmaksā par biļeti...
            un vēl jau protams mūžīgie bezbiļetnieki (un te jau ir plašs spektrs sākot no bomzīšiem līdz gana sitētiem cilvēkiem, kas: "es jau tik reti braucu un tikai vienu pieturu, nekas jau nenotiks").
      • Lai pievilinātu cilvēkus sabiedriskajam, tam viekārši būtu jābūt bez maksas. Varētu mierīgi iztikt bez visādiem e-navarotiem. Bet tur, ja nemaldos, jau līgumiņi saslēgti.
        • e-talonu vajag, lai varētu plānot maršrutus un noslodzi. Sēžu lielā eiropas pilsētā un te nav etalona. Un brīžiem braukā vilcienīši un autobusi tukši. Ja būtu etalons varētu kaut kādu statistiku sabīdīt un analizēt un rīkoties.
          Aizvakar vilcienā puisis centās aptaujāt cilvēkus - kur iekāpa un kur kāps ārā.. arī tādi izdevumi un muļķīgi jautājumi atkrīt tad.
          • Nupat jau vairākus gadus sistēma darbojas puslīdz veiksmīgi, pa šo laiku dati tā kā būtu savākti un bilde daudzmaz skaidra, es pieņemu.
            Nekad jau nebūs tā, ka visi reisi būs pilni.
        • not necessarily. Mums takš krutajos pilsētas svētkos ir bez maksas. Paskatoties, kas tur darās - no thank you - es labāk braucu ar savu riteni. Ja būtu auto un būtu ģimene kur jāved, labāk brauktu ar auto, nevis kopā ar tiem pūļiem un bomžiem mīcītos pa pieturā, busiem..
          Maksai nav ne vainas - vnk jādomā, kad, cik, cikos, kam, utt. to uzlikt, tad atkritīs tādi idiotismi kā deklarētajiem tik, nedeklarētajiem - šitik.
          • Deklarētajiem - tik, nedeklarētajiem - šitik, tas jau vispār ir pēdējais pilniens nekompetences traukā. RS - dotēts monopols un i tad vēl netiek galā.
            Vienkārši visreālākais veids, kā nodrošināt kaut kādu satiksmes atslodzi un pievilināt pasažierus sabtransportam, ir piedāvāt to bez maksas. Cita ceļa jau nav. Viss pārējais ved vai nu pie dotācijām, vai neveselīgas ne-konkurences.

            Šobrīd RS izmantoju ārkārtas gadījumos, kad gadās būt galvaspilsētā. Pārējā laikā - PV + vellis. Ja šie iedomāsies vēl pacelt cenu - viss. Pilnīgs boikots. Kaut kā stulbi sanāk, ja esi Rīdzinieks. Maksā IIN Rīgai, un i to vēl par transportu, uz pārējo pat varbūt pieveram acis.
Powered by Sviesta Ciba