friends [entries|archive|friends|userinfo]
mazaa_mija

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Oct. 31st, 2014|07:06 pm]

martcore


tad šādi izskatās slavenā paelja?
"lufthansa. braunijs jūsu smūtijā."
linkpost comment

[Oct. 31st, 2014|07:03 pm]

rasbainieks
fun fact 2: pie manis pirmoreiz mūžā atnāca trikortrītētāji
tie, kuri pārzina manu virtuvi, uzminiet, ko viņi dabūja?
link6 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|05:58 pm]

rasbainieks
fun fact: tieši 27 dienas pēc vēlēšanām manā pastkastē ir iemesta zzs pirmsvēlēšanu avīze
link3 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|03:48 pm]

auksts_entelekt
mīļie frendlistes zēni (un cipargalvu meitenes), cik liela iespēja piecus (sešus?) gadus vecu portatīvo padarīt drusku ātrāku un ne tik ļoti uz nerviem krītošu? Izdarīt tam pārinstalēšanu, vai kā jūs tur to saucat?
Un cik tas maksā?
link14 comments|post comment

Aptrakums [Oct. 31st, 2014|02:07 pm]

etalonfunkcija
[Tags|, ]

Izpētāmais materiāls )

Nupat kopumā būšu veltījusi jau 12 stundas čehu Ziemsvētku stikla mantiņu vēstures izpētei. Jā, man ir bijušas 12 brīvas stundas savas dzīves, kuras veltīt tieši šādai nodarbei. To sauc par māniju. Vai aptrakumu. Vai iedvesmu.

Viss sākās ar to, ka es iegāju antikvariātā un iegādājos 3 mantiņas (skat. augstāk). Jautāju pārdevējam, vai viņam ir nojausma, no kuriem gadiem tās ir. Viņš diezgan nepārliecinoši teica, ka varētu būt no 30.-40. gadiem, kam es īsti negribēju ticēt, tādēļ nolēmu šī temata izpētei pievērsties pati. Tātad, ir pagājušas 12 stundas, bet es esmu apmēram turpat, kur sāku, tikai noklausījusies 2 čehu radio raidījums, izlasījusi desmitiem rakstu internetā un apskatījusi simtiem un simtiem bilžu.

Noskaidrotie fakti:
* Pūstā stikla mantiņas (bumbuļus un figūriņas) Čehijā sāka masveidā ražot tikai pēc 1931. gada, pirms tam tās ieveda no Vācijas, kura savu preci sāka plaši eksportēt ap 1840. gadu.
* Līdz 30tajiem čehi savas eglītes greznoja ar pūstām stikla pērlītēm, kuras ar drāti savija dažādās neglītās figūriņās. Nu, tas bija pēc tam, kad viņi pārstāja eglītes greznot ar žāvētiem augļiem un saldumiem.
* Stikla egļu mantiņas Čehijā aizvien taisa tradicionālajā metodē - sakarsē stikla trubiņu (kuras aizvien iepērk no Vācijas) un izpūš no tās burbuli. Pēc tam to no iekšupes sudrabo (subdraba nitrāts + amonjaks), lai būtu izturīgāks un necaurspīdīgs. Angļu pasaulē dominējošais "mercury glass" apzīmējums šim procesam saistībā ar egļu mantiņām ir pilnīgs sviests, jo ne tur sakars ar dzīvsudrabu, ne ar īsto "mercury glass" tehniku, bet lai. Pēc tam bumbuli ar roku apglezno un pārdod. Mūsdienās izmanto arī sietspiedes tehniku ļoti skrupuloziem, bagātīgiem darbiem.
* Bumbuļi tehnoloģiski ir visvienkāršākie. Lai izpūstu perfektu bumbuli, darbinieks mācās dažus mēnešus. Lāstekas ir jau sarežģītākas, nemaz nerunājot par egļu galotnēm. Tomēr vissarežģītāk ir pūst figūriņas formās, tehnikas slīpēšana varot ilgt pat 5 gadus.
* Līdz 80tajiem Čehijā bija 5 bumbuļu pamatkrāsas, kuras jauca savā starpā, lai iegūtu toņus, bet kopumā tie bija apmēram 13, balstoties uz vienu no rakstiem. Mūsdienās esot ap 1500+ krāsu/spīduma variācijām (un tās ieved no Vācijas).
* Pagājušogad bija grandioza vēsturisko Ziemsvētku mantiņu izstāde Prāgā, uz kuru es neaizgāju.

Par izpētāmo materiālu:
* Visas 3 figūras ir pūstas formās. To var redzēt pēc raksturīgās sadalošās strīpas uz mantiņas. Nu, un pēc tā, ka tās ir figūras, jā.
* Mājiņai pa labi uz metāla cepurītes ir rakstīts "Czechoslovakia". Tātad tā vismaz ir vecāka par 1990. gadu.
* Krāsojumā vienkāršas krāsas, tomēr tas var arī neko nenozīmēt. Sarkanā visām vienāda, dzeltenās un zaļās mazliet atšķiras.
* Vienkāršas "cepurītes". Mūsdienās izmanto savādākas.
* Konkrēto formu meklējumi neko datēšanai nedeva. Visus 3 paraugus internetā atradu, bet čehi ir tādi tradicionālisti, ka reiz uztaisītu formu viņi lieto mūžīgi, tikai krāso trendīgās krāsiņās. Pūci, piemēram, var nopirkt pilnīgi jaunu, bet savādāk dekorētu.
* Neko neatradu par stikla krāsu izmantojuma vēsturi.

Tā, lūk. Viss. Eju dzīvot tālāk savu dzīvi.
link4 comments|post comment

rudens dekadence [Oct. 31st, 2014|03:27 pm]

kants
[Tags|, , ]

vadīju savas dienas tiklā askēzē, bet šodien gan paveicu kaut ko patiešām pretdabisku, perversu: aizgāju skriet jau pirms brokastīm, stundu pa pārdaugavu, atklājot jaunus veistlandus kanālmalā.
linkpost comment

[Oct. 31st, 2014|01:49 pm]

mindbound
[Tags|, , , , ]
[mood |awake]
[music |Blood Axis - Born Again: The Vortex]

Happy Halloween.

The actual words come from the quasi-autobiography of R. Jefferies, a mild-mannered late XIX century nature and children's writer, which perhaps further underlines their effect.

Here [the whirlpool of human life] rushes and pushes, the atoms triturate and grind, and, eagerly thrusting by, pursue their separate ends. Here it appears in its unconcealed personality, indifferent to all else but itself, absorbed and rapt in eager self, devoid and stripped of conventional gloss and politeness, yielding only to get its own way; driving, pushing, carried on in a stress of feverish force like a bullet, dynamic force apart from reason or will, like the force that lifts the tides and sends the clouds onwards. Yet the agitated pool of life is stonily indifferent, the thought is absent or preoccupied, for it is evident that the mass are unconscious of the scene in which they act. Nor do they receive any more sunshine during their lives, for they are unconscious of the sun.

linkpost comment

Rudentiņis bagāts vīrs [Oct. 31st, 2014|01:20 pm]

starro
Brokastis: auzu putra ar ābolu ievārījumu. krustnagliņu piegarša.
Pusdienas: kartupeļu, burkānu, sīpolu, ābolu sacepums ar svaigu puravu - ābolu - seleriju kātu - krējuma salātiem. ķimeņu un koriandra sēklu piegarša. Svaiga ābolu sula.
Launags: svaigu ābolu biezeņa un mannas uzpūtenis ar pienu. vaniļas piegarša.
Vakariņas: kārtainās mīklas pīrāgs ar ābolu pildījumu. kanēļa un kardamona piegarša. Svaiga ābolu sula ar ingversaknes uzlējumu / izvilkumu. muskatrieksta piegarša.
Naksniņas: divus gadus uz ozola skaidām izturēts Kurzemes kalvadoss, piņģerots. mazuma piegarša.
link1 comment|post comment

Motorola mobilie - kur [Oct. 31st, 2014|12:34 pm]

pajautaa

[smille]
[Tags|, ]

Kurā veikalā ir Motorolas telefoni (ne internetveikalā)?
Gribu vēl šonedēļ paturēt rokās un drusku padarbināt Moto E un Moto G.
link14 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|11:47 am]

martcore
xxx

ak jā, un tematiskā dziesma. reiz laikam ārzemju draugs ričards šo bija atsūtījis miksteipā, kad klausījos, smaidīju līdz ausīm, great minds think like a hive


Seems like folks turn into things
That they'd never want
The only thing to live for
Is today
I'm gonna put a hole in my TV set
I don't wanna grow up
Open up the medicine chest
And I don't wanna grow up
I don't wanna have to shout it out
I don't want my hair to fall out
I don't wanna be filled with doubt
I don't wanna be a good boy scout
I don't wanna have to learn to count
I don't wanna have the biggest amount
I don't wanna grow up
link4 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|11:10 am]

pajautaa

[bateraja]
Sveiciens visiem cibiņiem! :)
Jautājums, uz kuru noteikti varēs atbildēt kāda dāma - kur TU internetā pērc skaistas zeķubikses?
link4 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|10:12 am]

klusais_okeans
jaunais krešs uz mani sāka skatīties tādām dievinošām acīm brīdī, kad ierunājos par savas personības destruktīvajām nosliecēm. nu kāpēc es nevaru iemīlēties normālos cilvēkos.
link3 comments|post comment

savas tautas nīdējiem varētu šķist papolurarizēšanas vērts [Oct. 31st, 2014|09:17 am]

indulgence
[Tags|]

Citās zemēs pirmo kauju par savas valsts neatkarību atzīmē valsts mērogā, dievzemītē tā visu aizmirsta un interesē tikai marginālu entuziastu saujiņu.

http://www.ziedot.lv/lv/project/2037
link10 comments|post comment

kosmopolītu varzai ziņa par Marburgieti [Oct. 31st, 2014|09:14 am]

indulgence
[Tags|]

Interneta ārēs klejo vēsts, ka krieviski kā reizi nupat iznākusi Marburgas Viganta Jaunā Prūsijas hronika (Chronica nova Prutenica, 1394): Виганд из Марбурга. Новая Прусская хроника. [Mediaevalia: средневековые памятники и источники]. / Перевод и комментарии Н.Н. Малишевского - Русская панорама: Москва, 2014. Par pamatu ņemta Wigand von Marburg. Chronicon seu annales Wigandi Marburgensis, equitis et fratris ordinis Teutonici, primum ediderunt Joannes Voigt et Eduardus comes Raczynski. Posen (Posnaniae), 1842.

Saturs:
- Н.Н. Малишевский. Хроника герольда Тевтонского ордена Виганда из Марбурга (1394) 6
- ХРОНИКА ВИГАНДА ИЗ МАРБУРГА, рыцаря и брата Ордена Тевтонского, по заказу Яна Длугоша с рифмованной хроники Тевтонской на язык латинский переложенная 11
- CHRONICON SEU ANNALES WIGANDI MARBURGENSIS, equitis et fratris Ordinis Teutonici (текст оригинала на латинском языке) 135
ПРИЛОЖЕНИЯ 203
- А.Ванновский. "Новая Прусская хроника" Виганда из Марбурга (предисловие к первому изданию 1842 года) 204
- УСТАВ братьев Госпиталя св. Марии Германской 207
- АДМИНИСТРАТИВНОЕ устройство государства Тевтонского ордена 221
- ВЕЛИКИЕ МАГИСТРЫ (ГРОССМЕЙСТЕРЫ) ТЕВТОНСКОГО ОРДЕНА, фигурирующие в хронике, и годы их правления 223
- МАРШАЛЫ ТЕВТОНСКОГО ОРДЕНА, фигурирующие в хронике, и годы их нахождения в должности 223
- ВЕЛИКИЕ КНЯЗЬЯ ЛИТОВСКИЕ, РУССКИЕ И ЖЕМАЙТСКИЕ, фигурирующие в хронике, и годы их правления 224
- ГЕДИМИНОВИЧИ (генеалогическая таблица) 224
- ИЛЛЮСТРАЦИИ 224
- Н.Н.Малишевский. ДРАНГ НАХ ОСТЕН: Послесловие 242
- Литература 247
- Список иллюстраций 252

Kā pamatavots nezin kāpēc ņemts visai nekvalitatīvais un aplamībām pārbagātais Johana Foigta 1842. gada Pozenas (Poznaņas) izdevums, nevis SRP, t.i. kritiski vispārpieņemtais Teodora Hirša 1863. gada Leipcigas izdevums (Die Chronik Wigands von Marburg. Originalfragmente, lateinische uebersetzung und sonstige ueberreste. // Scriptores rerum Prussicarum. Zweiter Band / Hrsg. Hirsch Theodor - Verlag von S. Hirzel: Leipzig, 1863, S. 430-662). Iztikts arī bez jaunākās literatūras Ordeņa hroniku (Venta, Conenbergs) un karagājienu (Paravičini, Elerss) izmantošanas. Pie tam izskatās, ka Mališevskis (ar medievistiku šim kungam sakars varbūt hobija līmenī, viņš ir aizstāvējis Grodņas universitātē kandidāta disertāciju politoloģijā, tb vēstures procesos orientējas tāda vidusmēra žurnālista līmenī) tulkojis no poļu valodas, ar latīņu eksemplāru tikai “salīdzinot”. Tb šķietas vidusmēra tulkojums no pavisam švaka tulkojuma.
Arī pats saturs visnotaļ aizdomīgs: kāda joda pēc Ordeņa Statūti tur iebāzti, tad Ordeņa “valsts” administrative struktūra, tad “lielmestri”? Nu bet vieglu apskaidrību ievieš pēcvārds ar nosaukumu "Дранг нах Остен" (vēl tikai trūkst papildinājuma "псов-рыцарей"); lai gan, protams, visnotaļ iespējams, ka pēcvārdā virtuozi izskaidrots sakars starp klišejizēto XIX gs. nacionālisma saukli un viduslaiku heroldu.

Tā kā, pat ja ieraugat grāmatnīcas plauktā, iesaku trīs reizes padomāt, vai vērts tērēties. Varbūt tomēr labāk to naudu nodzert?
linkpost comment

[Oct. 31st, 2014|09:00 am]

martcore


visiem perfektu čupčakus* un kūpinātas boavištas
FREŠTA FREŠTA RUMA RUMA JEI!

*sorre, tā mums lokālā meme tagad
link22 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|01:05 am]

simamura
ne jau fotošops - bildes pēcapstrādes iespējas un tamlīdzīgas tehnoloģijas - laupa fotogrāfijai pretenziju uz īstenību. Brīnos, ka tāda tai vispār jebkad ir bijusi piešķirta. Un tomēr šķiet, ka ticība fotorealitātei kā kādam īstenības dokumentam šobrīd ir augstāka nekā jebkad.
Neatceros kur nesen garāmejot lasīju kaut kādas skrandas par telefonstila amatierfoto vai novērošanas kameras zemo kvalitāti kā attēla dokumentālās uzticamības garantu, un tomēr zinu tātad, ka ir daudz nopietnāki cilvēki, kas par to domā. Tikai jāatrod kur. Šodien vienkārši gribas vīpsnāt par rutinēto nepieciešamību viskautko dokumentēt ar foto (un video) palīdzību. Un jo "profesionālāku", jo tuvāku īstenībai. Un mana vīpsnāšana neattiecas tikai uz sadzīves dokumentēšanu vai žurnālistisku reportāžu, bet arī (vai arī - jo īpaši) uz ambiciozajiem "studijas" tipa inscenējumiem. Šāda motivācija - veidot foto ar nolūku gan steidzīgi reportēt, gan augstvērtīgi reproducēt - diskreditē taču visu fotomākslu visos virzienos. Ne? Kā lai tic Rukai, ja ir modes foto, un kā lai tic satelītfoto, ja ir trīs zibspuldzes opcijas spornoseksuāļa telefonā.
Es nejūtu foto, atvainojiet. Lai gan punktum man mēdz būt. Bet es arī uz gleznu vai galda lampu varu uzdročīt. Un labu vārdu.
Nē, man laikam par fotogrāfiju jāpalasa vairāk.
link10 comments|post comment

[Oct. 31st, 2014|01:01 am]

penny_lane
fragments no depresīvas sarunas.

-nu bet ko tu gribi darīt?
-es gribētu atsākt lasīt.
-tad lasi!
-es jau lasu.
-ko tad?
-grāmatu par pašnāvībām!
linkpost comment

klātbūtne [Oct. 31st, 2014|12:52 am]

kants
[Tags|]

lēni, rāmi izšķīst pretestība pret darbu, jo viss tāpat sueta, tāpat pats, tāpat šobrīd.
link1 comment|post comment

[Oct. 30th, 2014|11:54 pm]

usne
jāguļ
jādzer piens
jāēd normāls ēdiens un vitamīni
link2 comments|post comment

kā frīlanceris sliedē koda [Oct. 30th, 2014|10:52 pm]

rasbainieks
es taču biju attīstījusi disciplīnu, pa dienu intensīvi kapāt, vakarā nolikt visu malā un apzināti atslābt
tagad atkal viss vienā putrā, galā netieku, velku sliedi rītā vakarā un sapņos, rītā vakarā un sapņos
link2 comments|post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]