Mūzika: | Mozart - Lacrimosa |
Entry tags: | sakrājās |
par sociālo portālu agoniju un nāvi
ļoti interesanti vērot Latvijas sociālo portālu agoniju un nāvi.. kādreiz - sensenos laikos bija tāds Face.lv, es pats nebiju reģistrējies, bet brālim bija profils un nezinu, kāds viņš izskatījās savos ziedu laikos, taču kad es viņu redzēju pirms pašas bojāejas, tas bija kaut kas absolūti dramatisks - буйство цветов, gifi un citas drausmas... tad bija tāds one.lv... es viņā piereģistrējos praktiski pašos pirmsākumos, jo no tā varēja sūtīt bezmaksas īsziņas, tas vēl bija dārgo mobilo sakaru laiks, tāpēc nabaga studenti meklēja veidus, kā komunicēt lētāk... pēc tam one.lv funkcionālam pievienojās epasts, kas bija forši, pamatepasts man bija lord@rezekne.lv (kuru 200kautkādā4. atņēma pilsētas dome un joprojām man ir kvests dabūt to atpakaļ), taču bija vajadzīga spamkaste, ar kuru reģistrēties šaubīgos portālos... one.lv pastkastītē man dienā nāca ~200 epastiem... ap šo laiku viņi sāka audzēt no sevis "pilnvērtīgu" sociālo portālu un kaut kur nofeiloja, it kā jau bija gana populārs, gan galvenokārt Latvijas krievvalodīgo jauniešu vidū, taču ar laiku portāls kļuva krāsaināks, spilgtāks un gifīgāks... un nomira dabīgā nāvē... pēdējos gadus arī draugiem.lv ir sācis atgādināt vienradža vēmekļus.. piereģistrējos tajā praktiski pirmajās dienās, kad vēl nebija ne avatāru, da nekā tur īpaši nebija, veidotājs bija Andžas draugs, Andža ievilka Džeriju, Džerijs - mani.. kad vairums domājošo ļaužu laikā pateicās par zivīm un pameta šo pasākumu, es - gan arī sentimentālu jūtu vadīts (kamōn, viens no vecākajiem profiliem), bet vairāk gan tāpēc, ka tur bija jāuztur darba un biedrības profili, paliku... šobrīd es ieeju draugos trīs reizes mēnesī, lai nomainītu banerus darba lapā, bet neskatoties uz ieslēgto adblokeri, katrreiz ir jāsamiedz acis, lai vismaz daļu no tā krāsu daudzuma neielaistu apziņā...
vai tiešām draugu vadība neredz, ka portāls mirst? kāpēc viņi neko nedara? vai dara, bet mēs to neredzam? es zinu, ka tur strādā gudri cilvēki, gudri un online biznesā saprotoši... ko es nesaprotu? kas ir tas, kas notiek? kāpēc draugiem.lv tiek apzināti padarīts nelietojams? es saprotu, ka šobrīd mērķauditorija ir bērni, bet kāda tur monetizācija? bērni patiešām tik daudz pērk tās visas mikrofigņas, ko piedāvā draugiem pa nesamērīgām naudām? kāpēc joprojām ir reklāmdevēji, kuri izvieto savas reklāmas? tagad es neesmu skatījies, bet kādreiz reklāmas cenas portālā bija visai nopietnas... tātad - vai draugi mirst, jeb ļoti neveikli maina formātu? ja mirst, kāpēc vadība apzināti mērdē un neko nedara, lai tas nenotiktu?