lasitajs ([info]lasitajs) rakstīja,
@ 2019-10-23 17:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Do mažors asociējas ar kaut ko primitīvu, bērnu pirmie, nevarīgie soļi mūzikā un tamlīdzīgi, līdz ar to komponisti parasti tomēr no do mažora vairās. Bet šajās pāris dienās iezīmējās divi interesanti do mažori.

Pirmais: armēņu avangarda komponista Aveta Terterjana 4. simfonija, kurā, kulminācijas brīdī no pamatīga, intensīva stīgu klāstera, caur diminuendo, izkristalizējas ļoti skaists do mažors plašā salikumā, kuru spēlē tikai pirmās pultis.

Otrais: Šostakoviča sonāte altam un klavierēm, pēdējais viņa skaņdarbs, 3. daļa, kurā ir alūzija par Mēnesnīcas sonāti, kā arī citāti no visām paša DSCH simfonijām (izņemot 11.), kurā beigās fa# tomēr atrisinās uz sol un paliek tīrs do mažors tercas melodiskajā stāvoklī – pēdējās Šostakoviča notis.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ernuerna
2019-10-23 17:43 (saite)
do mažors vienmēr ir bijis mans mīļākais mažors.
Un Avets arī rullē.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lasitajs
2019-10-23 22:01 (saite)
Jā, ļoti interesanti tie kaukāzieši. Pie tam, man sanāca interesanta sakritība. Kančeli 5.s. sākas ar zvaniem un klavesīnu, un Terterjana 4. - tieši tāpat.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?