Kad mūzas atsaka
"Būt Kejai Gondai" pirmais cēliens (otrajam nesaņēmos) manī raisīja skumjas pārdomas par to, cik strauji mēs visi novecojam un cik briesmīga impotence ir skārusi Džili, kurš taču ir tikai nedaudz vecāks par mani.
Diezgan tizlās statiskās mizanscēnās izvietojušies aktieri cits pēc cita neizteiksmīgi rečitē slikti tulkotu un slikti dramatizētu tekstu. Vienīgā, kas ienes mazliet dzīvības, ir epizodiski uznākošā Mirdza Martinsone.Pieņemu, ka dažas vienpadsmitās klases dzejas montāža žetonu vakaram izklausās labāk.
Tam visam pa vidu klīst bēdīga Rēzija melnās mežģīnēs un kārtējo reizi mēģina izlikties par liktenīgo vampīrsievieti. Viņai nesanāk.
Ne kripatiņas ironijas (kaut gan didaktiskais teksts brēc pēc tās). Visi banaļņiki, kas stereotipizē mietpilsoņus, zemtupeļu vīrus, alkatīgās sievas, kašķīgās sievasmātes, pērkamos anarhistus un seklos, izlaidīgos bohēmistus, tiek norunāti kokainā nopietnībā.
Pieļauju (ļoti ceru!), ka fināls bija pārsteidzošs un daudz ko atrisināja.
Tomēr pat vispārsteidzošākais fināls nevarētu kompensēt vēl stundu tās gaudenības.
Diezgan tizlās statiskās mizanscēnās izvietojušies aktieri cits pēc cita neizteiksmīgi rečitē slikti tulkotu un slikti dramatizētu tekstu. Vienīgā, kas ienes mazliet dzīvības, ir epizodiski uznākošā Mirdza Martinsone.Pieņemu, ka dažas vienpadsmitās klases dzejas montāža žetonu vakaram izklausās labāk.
Tam visam pa vidu klīst bēdīga Rēzija melnās mežģīnēs un kārtējo reizi mēģina izlikties par liktenīgo vampīrsievieti. Viņai nesanāk.
Ne kripatiņas ironijas (kaut gan didaktiskais teksts brēc pēc tās). Visi banaļņiki, kas stereotipizē mietpilsoņus, zemtupeļu vīrus, alkatīgās sievas, kašķīgās sievasmātes, pērkamos anarhistus un seklos, izlaidīgos bohēmistus, tiek norunāti kokainā nopietnībā.
Pieļauju (ļoti ceru!), ka fināls bija pārsteidzošs un daudz ko atrisināja.
Tomēr pat vispārsteidzošākais fināls nevarētu kompensēt vēl stundu tās gaudenības.
zāle pārsteidza ar kazas kājas smaržu - visu laiku salkanais skābums mani vajāja līdz pametu tās telpas
bija sūdīga raidluga - ja ne divas pagājušā gadsimta aktrises, acis varēja nevērt vaļā
pats scenārijs imho bija domāts filmai, lai rakursus paķertu tuvplānā, uzliktu acentus, bet uz latviešu skatuves tikai tādz gaudens bu bu bu b u b uuuuu
Pat raidlugai IMHO teksts bija par garu un frāžainu. Vienkārši garlaicīgi.
Es pieņemu, ka arī teātrī ar šo materiālu varēja pasākt visu ko interesantu un katru dialogu izspēlēt kaut cik jestrāk, ietverot kādus zemtekstus, utt., utt. Diemžēl režisoram prātā nebija iešāvusies neviena pati ideja.
Varbūt garajā mūžā iemācījušās ignorēt visdažādāko režisoru nevarību un pēc labākās sirdsapziņas kaut ko izdarīt ar savu tēlu.:)
Protams, izrādi viņas nevarēja glābt.