Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Jāatzīst, ka no Irānas pārvestā hidžabtūta "maneq" ir ļoti piemērota pašreizējiem laika apstākļiem, un, ja tādi turpināsies vēl kādu laiku, valkāšu to ikdienā ārā ejot.
  • Neredzu tur nekādu gļēvumu. Es kaut kad vēl par šo tēmu izteikšos, bet galu galā - cik mēs paši būtu toleranti pret tropisko cilšu pārstāvjiem, kas pa mūsu ielām staigātu tikai daļēji piesegtām ģenitālijām?
    • Ok, es tikai papildināšu, lai taptu skaidrāks mans domu gājiens. Šajā gadījumā runa ir nevis par vienkārši politiķēm, bet gan par politiķēm, kas nesen ir izteikušās, ka savu ārpolitiku balstīs feminisma principos. Ja Irānas sieviešu tiesību aktīvistes lielu uzsvaru savās kampaņās un izteikumos likušas uz to, ka likums par galvassegu obligātu nēsāšanu ir diskriminējošs, tad no politiķēm-feministēm oficiālas vizītes laikā pašsaprotami tiek gaidīta rīcība vai izteikumi, kas atbalsta šo vietējo pretošanos, nevis tieši pretēji.

      Te tomēr nav runa par tūristēm-feministēm, kas pastaigājas pa ielām, kaitinot vietējos (un apdraudot savu drošību) ar attiecīgo kultūras normu neievērošanu.
      • Jā, viņas varētu nebraukt uz Irānu un publiski skaidrot, ka tas ir tādēļ, ka viņu politiskā pārliecība viņām liedz pieņemt šo, viņuprāt, diskriminējošo normu. Vai ar to tiktu panākts lielāks politisks labums - nudien nezinu.
        (Braukt un demonstratīvi iet kailu galvu viņas nevarētu, jo tad iestātos administratīvā atbildība - viņas deportētu no valsts, jo likums attiecas arī uz ārvalstu amatpersonām).
    • Droši vien mums tas liktos nehigiēniski, izvadorgāni tomēr, bet citādi domājam sproblēmu nebūtu
      • Kā, kuram. Pietiekami lielai sabiedrības daļai tas šķistu nepiedienīgi, visādas jūtas aizskaroši utt. - un no pašvaldības policijas tiktu sagaidīts, lai šiem cilvēkiem aizrāda.
        Un kaut gan es vispār esmu pret stingriem dreskodiem, un neuzskatu, ka valsts institūcijām būtu jāiejaucas cilvēka apģērba izvēlē, man tomēr šķiet smieklīga šī rietumnieku ārdīšanās, demonizējot hidžabus kā apspiestības simbolu. Tāda lupatu spārdīšana, tpu!
        • Es domāju, ka ir jēga pieradināt sabiedrību pie racionālas attieksmes. Tātad - šādas lietas var noteikt tikai drošības, sanitāri - higiēniski un līdzīgi racionāli apsvērumi, nekas cits. Jūtas, tradīcijas, piedienīgms - tam nav un nevar būt argumenta spēka. Katrs dara kā grib. Neviens nevar likt citiem darīt kaut ko savu jūtu dēļ, tas ir strupceļš.

          Līdz ar to, ja Irāna grib kontaktus ar rietumu pasauli, viņiem ir jāiemācās neuzspiest savas tradīcijas un jāiemācās pievaldīt savas jūtas, tieši tāpat kā to daram mēs.
          • Nu, paga - Irāna jau neuzspiež savas jūtas ārpasaulei. Likums par noteiktu dreskodu (starp citu, gan sievietēm, gan vīriešiem - šortos tur arī neviens vīrišķis nedrīkstētu staigāt) darbojas tikai viņu valsts teritorijā. Tas, vai mēs atzīstam viņu pamatojumu, vai nē, patiešām nav viņu problēma.
            (Turklāt pieņemu, ka pamatojums savulaik tiešām ir savulaik izaudzis no tīri racionālas nepieciešamības sargāt galvu no saulesdūriena, kas attiecīgajos klimatiskajos apstākļos (>320 saulainu dienu gadā) ir visai saprotami).
            • OK, tas ir priekšlikums, kurš sakārtotā pasaulē nebūtu racionāls, bet ir tīri politisks (un audzinošs) gājiens - ja viņi spiež ievērot savu dresskodu viesiem, tad mēs savā teritorijā aizliedzam tieši viņu reliģiski pamatotos apģērbus un aksesuārus. Vienkārši audzinošos nolūkos. [ to, cik es saprotu arī dara/ taisās darīt piemēram Francija, Austrija]

              Piemēram, varētu sarīkot tikšanos ar islāma garīdzniekiem nūdistu pludmalē. Ar turienes dresskodu. Ja viņi negrib, var nenākt. Bet tad tikšanās/ kontakta nebūs. Tas būtu analoģiski šim viņu gājienam Irānā ar prasību citu valstu sievietēm apsegt galvas.
Powered by Sviesta Ciba