Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Kad "tradicionālo vērtību aizstāvji" šausminās par viena vecāka ģimenēm un dēvē to par mūsdienu Rietumu civilizācijas nelaimi, viņi apliecina tikai savus nožēlojami nabadzīgos priekšstatus par vēsturi. Palasot pat nedaudz aizgājušo gadsimtu cilvēku dzīvesstāstu, kļūst skaidrs, ka viena vecāka ģimenes bijušas izplatītas vienmēr, iespējams, daudz biežāk nekā mūsdienās. Protams, pie vainas nebija laulības šķiršana, jo tādas tiešām bija daudzkārt retākas, taču abu dzimumu cilveku mirstība reproduktīvajā vecuma bija daudz, daudz augstāka nekā tagad. Sievietes mira dzemdībās, vīrieši krita karos un laupītāju uzbrukumos, abus dzimumus nesaudzēja infekcijas slimības. Rezultātā atraitnība bija ikdienišķa parādība, kā arī atkārtotās laulības, veidojoties ģimenēm ar pusbrāļiem un pusmāsām, kā arī apvienojoties abu vecāku - atraiņu bērniem no iepriekšējām laulībām.

Mēs neatklājam un neveidojam nekādus jaunus modeļus, tikai dumji šausmināmies par ierastām grūtībam, ar kurām tikuši galā visi mūsu senči iepriekšējās paaudzēs.
  • imho, visas tās sērdienītes un ļaunās pamātes, kuras svieda pabērnus vilkiem apēšanai norāda, ka a)tādas lietas notikās un b)neizraisīja nekādu sajūsmu. Netradicionālas formas ģimene sucks, to mums māca latvju dainas.
    • Tdz.nav ideals avots petijumiem, bet te butu vieta pajautat, vai slikto serdienisu/pamasu naratovs ir saistiba ar gimenes iekartu vai saistiba ar darba organizaciju/ekonomiku, kur, nevarot nodrosinat iztiku, tiklidz vareja, bernus sutija stradat/macities amatu arpus majas. Atrisinats ar bernu tiesibam un bernu darba aizliegumu (20.gs.sakums)
      • imho, tur ir gan ekonomiskas, gan tīri emocionālas problēmas, otrajās vairāk saistītas ar to saucamo ģimenes iekārtu.
    • Visādi psihoanalītiķi (es gan viņiem parasti neticu):) esot izpētījuši, ka īstenībā ar ļaunās pamātes tēlu pasakās esot aizstāts sākotnējās versijās figurējušais biloloģiskās mātes tēls.
      • Tobiš, ideālais modelis (nopietni, es tādā variantā saskatu daudz plusu un neviena mīnusa) būtu bērnus pie dzemdībām noraut no mammas nost un fiksi aizvākt prom uz valsts bērnu fabriku.

        a)māte neiet bojā kā darbaspēks un jau pēc dažām dienām/nedēļām ir gatava no jauna stāties darba frontē.

        b)par bērnu rūpējas nevis nekvalificēts, darbā nodzinies vecāks, bet gan no galvas līdz kājām sertificēti pedagogi, psihologi un audzinātāji, kuri veidos harmoniskas, pilnvērtīgas personības.

        Vai nav jauki, ko?

        • Šādi varanti utopijās ir apteoretizēti bez sava gala, taču empīriski pārliecinājies neviens vēl nav. Attiecīgi -nevaru komentēt.:)
          • Kāpēc "empīriski pārliecinājies neviens vēl nav"? Bērnu namos taču bērnus audzina nevis vecāki bez speciālās izglītības, bet pedagogi un medicīnas darbinieki! Un cik esmu dzirdējusi/lasījusi ēdiena, rotaļlietu un apģērbu trūkuma viņiem nav (saziedo pietiekoši), varbūt pat vairāk kā vienā otrā ģimenē - lūk, arī Sirdnas pieminētās Valsts Bērnu Fabrikas;)))
            • Bet tā ir ļoti maza sabiedrības daļa, es sapratu, ka runa ir par vispārēju sabiedrības modeli, tipa, Hakslija "Jaunā pasaule" utt.
              • Nu bet par tendenci taču var spriest arī no zināmas sabiedrības daļas, vai tad ne? Der-neder; lietderīgs-nederīgs; utt.;)
          • vai ta padomjzemes pirmsākumos nemēģināja, man kaut kā atmiņā stāv stāsti par pēcdzemdību silītēm un mātēm darba varonēm
        • man šķiet, forši...it īpaši par harmoniskām, pilnvērtīgām personībām :)
        • Cerams, ka nakotne kka ta ari bus - bernkopiba ka profesija tiem, kas grib noderboties ar bernkopibu, nevis hobijs visiem, kam daba devusi iespeju apvairoties.
Powered by Sviesta Ciba