May. 12th, 2014 @ 11:22 am .

vakar skatījos kkādu raidījumu un tur izglītības ministre klāstīja, kāpēc vajag 'maigi' motivēt skolēnu saņemties un likt eksāmenu fizikā vai ķīmijā un nevajag obligāto eksāmenu. dumja un naiva man viņa likās. jo tai vecumā [un ne tikai] negribās darīt to, ko var nedarīt. pat ja pēc pāris gadiem tas varētu pašam ļoti noderēt. man tomēr šķiet, ka 'pieaugušajiem' [jo īpaši IZM] vajadzētu bik padomāt un parūpēties, lai tiem nabaga slinkajiem bērniem arī pēc vidusskolas ir izvēles iespējas un paši sev neiešauj kājā. jo lielākā daļa tai vecumā vēl nezina, ko gribēs darīt pēc tam. un tāpēc izdomā, ka būs humanitāri, jo tā ir vienkāršāk, formulas nav jāmācās. es to par sevi arī, jo nav ne jausmas, varbūt būtu izdomājusi iet kur citur, ja man kaut kas eksakts būtu. vismaz būtu varējusi par to domāt. īstermiņā vieglāk un ērtāk ļoti bieži nav labāk ilgtermiņā un to taču tai ministrei būtu jāsaprot.
Par šo pukstu
From:[info]ikvakars
Date: May 12th, 2014 - 11:56 am
(Puksts)
Viss ir atkarīgs no pasniegšanas veida, protams jā - apburtais loks - skolotājiem algas ir smiekligā līmenī, lai cilvēkam vispār būtu kaut kāda enerģija likt iekšā savu entuziasmu, izglītības ministrei ir vienkārši pašai nedaudz jāpadomā pirms, kko spļaut ārā :)
[User Picture Icon]
From:[info]kini
Date: May 12th, 2014 - 12:36 pm
(Puksts)
Aha, un jāpadomā tā reāli, ka tur vispār uz spēles ir diezgan daudzu to jauno cilvēku iespējas darba tirgū.. par ko tai vecumā īsti vēl nedomā :) Protams, pasniedzēji ir svarīgi un vienmēr ir jautājums, no kura gala šādas problēmas risināt.
[User Picture Icon]
From:[info]ocher
Date: May 12th, 2014 - 12:24 pm
(Puksts)
nākas piekrists, jo nu ne tikai skolēni nezina, ko darīt - man vajadzēja pabeigt maģistrus, nostrādāt nesefērā pēc tam vēl 2 gadus, lai atklātu, ko būtu vajadzējis iet studēt pirmāmkārtām un tagad to darīt! Tagda tā vietā domāju, kā visu sakārtot, lai paņemtu papildus studijas.
[User Picture Icon]
From:[info]kini
Date: May 12th, 2014 - 12:34 pm
(Puksts)
Man principā tas pats.. tik es laikam vēl šai desmitgadē jomu nemainīšu, ir ok esošā, otrai tik spietošu apkārt un domāšu, kā iepīt :)
[User Picture Icon]
From:[info]ocher
Date: May 12th, 2014 - 12:56 pm
(Puksts)
nu redz, es arī tā centīšos, taču šobrīd izskatās, ka Latvijas tirgus nemaz nezina, cik kvalitatīvas bija manas studijas un ka es tās ne par ko nemainītu pret citām, tās citas būtu papildinošas. Tā, ka man ir pēdējasi laiks sākt papildināt, tikai gadsimta jautājums ir - kur?
From:(Anonymous)
Date: May 12th, 2014 - 01:40 pm
(Puksts)
nu, ir arī gudri un apzinīgi bērni, un tie būs tie, kas pēc kāda laika vadīs tos, kuri skolas laikā 'neko negribēja'
[User Picture Icon]
From:[info]kini
Date: May 12th, 2014 - 01:53 pm
(Puksts)
tas, ka neko negribēja, nenozīmē, ka bērni ir stulbi vai neapzinīgi. viņi vienkārši par tādām lietām nedomā. un savā ziņā tas ir pareizi, par to ir jādomā viņu vecākiem un tiem, kas taisa izglītības politiku un domā par kkādiem tur ikp pieaugumiem etc. nevar prasīt no 9klasnieka, lai viņš zina, ko gribēs darīt pēc 5 vai 10 gadiem un pieņem uz to balstītus lēmumus.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:00 pm
(Puksts)
Izglītība ir bizness! apmācība ir 20% no izglītības vērtības, pārējais tur kontakti un kas tik vēl ne ;)
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 03:00 pm
(Puksts)
Jā, jā, es Tev piekrītu.
Par katru to studentu, kas man saka "man vidusskolā nebija fizika" (bija dabaszinības). Un tad vēl par tiem, kam esot bijusi, bet skolotājs diezgan ne pa tēmu.
Ja ir liela gribēšana, tad var vēlāk samācīties, bet vieglāk tomēr ir, ja ir kaut kāds pamats. Man kursabiedrene tika pie Mag.Fiz. nākot no humanitārās klases, bet viņai tas prasīja vairāk darba kā dažam citam.
[User Picture Icon]
From:[info]kini
Date: May 12th, 2014 - 03:09 pm
(Puksts)
Man arī klasesbiedrene 12ajā klasē izdomāja uz zobārstiem no humanitārās klases.. viņa gan ir meitene ar milzīgu gribasspēku un to visu arī sarāva un eksāmenu laikam arī lika, bet nu jebkurā gadījumā dikti žēl tos skolēnus, kas pēc tam varbūt gribētu kaut ko eksaktā virzienā, bet tik liela gribasspēka nav. Un šķiet, ja būtu obligāts tas eksāmens, tā vai citādāk skolotāju problēmu nāktos risināt un to arī izdarītu, jo citādi nevarētu. A bet tagad var vilkt gumiju un nelikties ne zinis, jo nav jau spiesta lieta..
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 03:52 pm
(Puksts)
Te drīzākk ļaunuma sakne ir nevis vajadzīgie eksāmeni, bet kurš izdomāja zobārsta apmācības procesu ;)
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:08 pm
(Puksts)
Jā, gan jau tad nāktos domāt, ko un kā. Tiesa ar ministrijas metodēm, viņi varētu arī izdomāt bez maz šodien, ka pēc mēneša visi liek eksāmenu. Par to matemātiku, man liekas, ka tā arī bija daļa iebildumu, ka viņi ļoti strauji tās izmaiņas gribēja ieviest.
Vienlaikus vajadzētu drošvien skolēniem vairāk stāstīt un rādīt dažādas karjeras iespējas, jo no iekšpuses daudzas lietas izskatās citādāk nekā ārējais tēls veidojas.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:21 pm
(Puksts)
Izglītību vajag: ja vēlies starptautisku karjeru; karjeru valsts aparātos; karjeru un dzīvi kurā ir vairāk iespējas būt elastīgam. izglītība negarantē, ka būsi apmierināts ar dzīvi vēl trakāk laimīgs.
Ir divi virzieni, iedvesmai, https://medium.com/p/b9b035d39e2d un šeit nav vajadzīga izglītība.
un ir otrs karjera, pielāgošanās sistēmai taj skaitā iegūt izglītību http://markmanson.net/10-life-lessons-excel-30s
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:35 pm
(Puksts)
Man tomēr šķiet, ka izglītība ir plašāks jēdziens.
"Grāds", jā, tas ieliek rāmītī un papīrs tiešām varētu būt svarīgs konkrētās vietās (piemēram, ja es gribu turpināt karjeru augstskolā, tad man vajag to dr.)
Ir daudzas citas zināšanas, kas var arī tuvināt vismaz apmierinātībai ar dzīvi.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:39 pm
(Puksts)
es protams vulgarizēju. Izglītība arī valsts apmaksāta, akadēmiskā ir tikai un vienīgi bizness. zināšanas var iegūt arī tikai lasot. Labi es liekos mierā https://www.youtube.com/watch?v=ymsHLkB8u3s turpinām abi domāt kā iesākām.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:43 pm
(Puksts)
Un iesākumā par universitātēm, cilvēku zināšanu krāšanu ideāli bija uzrakstīts http://www.amazon.com/A-Short-History-Nearly-Everything/dp/076790818X/ref=sr_1_sc_1/190-5460254-9852823?ie=UTF8&qid=1399902040&sr=8-1-spell&keywords=biil+braison+shoort+things+nearly Sāksim ar to ka viss tas ir fikcija, ko lēnā garā cilvēki piesaista kaut kam :D turklāt negribīgi tiek mainīts :D
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:53 pm
(Puksts)
O, laikam būs pienācis laiks izlasīt to grāmatu. :)
Man ir sarežģīti diskutēt par šo tēmu, jo viedoklis par visu vēl tikai veidojas un mainās, turklāt no abām pusēm. Brīžiem nonāku iekšējās pretrunās pati ar sevi.
Vienlaikus labprāt dzirdētu kādu viedokli vai ideju, kā no obligātā "nevajadzīgā" fizikas kursa iedot studentiem kaut ko vērtīgu un tālāk noderīgu.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:56 pm
(Puksts)
Viedoklis mainās, jo cilvēks ietekmējas no informācijas un jau stāstot otrreiz savu viedokli, tu tajā iekļauj papildinformāciju. Vienīgais gadījums, kad nemainās cilvēka viedoklis, kad tas ir sagatavojis runu un pie tās pieturās visur, kur uzstājās :P
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:58 pm
(Puksts)
grāmata ir latviski, vieglāk lasīt būs.
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 05:00 pm
(Puksts)
zinu, man grāmatplauktā stāv :D reiz sen jau mēģināju, bet diez ko negāja uz priekšu. Varbūt būšu paaugusies.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 13th, 2014 - 08:00 pm
(Puksts)
tur sākums bija garlaicīgs un beigas nezdevušās. izlabotu un būtu grāmata, ko katram studentam jāaizlasa neatkarīgi no specialitātes.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:23 pm
(Puksts)
Respektīvi nevar atbildēt viennozīmīgi, nekļūdoties, kas ir jāuzspiež bērnam ;) ja pieiet filozofiski, mūsu sabiedrība, civilizācija ir ļoti, ļoti tālu no ideāla un vai vispār vajag mācīt rīkoties tāpat :P
https://www.youtube.com/watch?v=AG3RgRVIYNk
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:38 pm
(Puksts)
Mēs jau negribam, lai visi uzreiz kļūst par X. :) No otras puses, vajag vismaz piedāvāt (pietiekami autoritatīvi) dažādas iespējas. Es maza būdama labprāt būtu iemēģinājusi mūzikas skolu, dejošanu vai ko tamlīdzīgu, bet man neviens, ahem, nespieda to darīt.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 03:57 pm
(Puksts)
Akadēmisks grāds juku valstīs nenorāda piemērotību profesijai, tas var būt arī cītīguma pēc. LV universitāti, konkrēti fiziķus, beidz daudzi kuri nesaprot kur atrodas, bet vnk izpilda prasības un ar maģistru tā dabū. Manā gadā maģistros palika visi caurkritušie ;) Fiziķis,piemēram, Japānas universitātē un LV ir divi dažādi materiāli ;)
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:23 pm
(Puksts)
"caurkritušie" = tādi, kas citur kur netika?

Piemērs pats norāda galvenokārt uz to, ka ar cītību un gribēšanu var to izdarīt, netik daudz uzreiz piemērotību profesijai.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:30 pm
(Puksts)
jap un nezināja ko darīt. 1 spējīgais, patika turpināja ārzemēs. pārējie muļājās. No viņiem nav jēgas nekādas, būs veģetatīvā stadijā. 1 bija skolotājs pat taj laikā. Ārprāts, ne fizika interesē, ne oratora spējas, ne spējas pedagoģiskas, un būt grupas vadītājam. Es par dzirksteli acīs nerunāju, tā tur nevienam nebija. Tādiem nav tur jābūt jo darbs vienalga ko tur darīs taj jomā bus slikti izdarīts! bezjēdzīgs un ne uz rezultātu vērsts.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:34 pm
(Puksts)
cītīgs lielākoties nav piemērots ;) protams mēdz būt izņēmumi!
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:35 pm
(Puksts)
darbojās darbošanās pēc un visa darbošanās nav ar atdevi tādu pašu kas ir motivētam cilvēkam
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 03:50 pm
(Puksts)
Bez motivācijas fizikā, ķīmijā nav ko darīt! Taj štellei ir jāinteresē jau bērnībā. Eksāmeni nerada fiziķus, ķīmiķus kur nu vēl izcilus. Datoriķi, fiziķi un kas tik tur vēl nav piemēroti visiem indivīdiem. Cits stāsts, ka mūsu akadēmiskā izglītība vispār ir :D Problēma tāda ka lielākā daļa cilvēces ir dumji un vienīgais ko vēlas darīt neko nedarīt un vairoties. Ta kāda jēga mocīt. Vispār pasaulē attīstītās valstīs augstskolas izglītība ir ne vairāk kā 20-25 % strādājošo ;) Fiziķi, ķīmiķi no tā ir mikroprocents ;) Ja grib ieviest tādu principu tad lūdzu kā manos laikos visiem visi eksāmeni obligāti. Tik ar tad atšķīrās skolas un ko, cik daudz māca.
[User Picture Icon]
From:[info]dusk
Date: May 12th, 2014 - 04:14 pm
(Puksts)
lv ir 36% ;) Jautājums: kā tas nākas pie tik izglītotu cilvēku bara mums ir tik zems dzīves līmenis? Liela daļa ar izglītību sēž valsts aparātā, kā tas nākas, ka šis aparāts/uzņēmums pilnība nefunkcionē [nav neviena pozitīva piemēra pat]? Vai nav tā ka LV izglītība ir daļa no neizdevušās sistēmas un absolūti neatspoguļo prāta spējas pat vēl trakāk noklausīto [pat ne iegaumēto] kursu daudzumu?
[User Picture Icon]
From:[info]nesshux
Date: May 12th, 2014 - 04:59 pm
(Puksts)
Nu tā jau ir vispārēja problēma, kas būtu risināma lielā mērogā.
Noteikti, ka daļai no tiem, kas studē augstskolās, labāk derētu profesionālā izglītība.

Kas attiecas uz fiziku un ķīmiju, tad tās ir lietas, ko vajag ne tikai tīriem fiziķiem un ķīmiķiem, skolā neapgūti kursi šajā sistēmā tak var nogriezt ceļu arī cita veida izglītībai.
Un lai radītu interesi jau bērnībā ir jābūt kādam, kas to dara. :(