kihelkonna - izglītība [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

izglītība [10. Jan 2012|14:15]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:10. Janvāris 2012 - 14:52
(Link)
kopš vakaros vismaz stundu lasu priekšā grāmatu, viņai ir tāds vārdu krājums kā ne katram pieaugušajiem. tas, protams, viņu vēl vairāk attālina no vienaudžiem. bet vai man būtu viņa jātur mucā un jābremzē viņas potenciāls tikai tāpēc, lai viņa iekļautos bēbju sabiedrībā? taču nē; tik un tā viņa ir tāda, kāda ir, un gan jau kādreiz atradīs sev interesantāku sabiedrību.

mēģināšu ierobežot viņas bērnu dārza laiku. vešanu uz pulciņu ierobežo mazzaķis. tiklīdz mz būs pie vietas, stiepšu uz pulciņiem. paldies par ieteikumiem, mēģināšu vēl kādas nodarbes. kuras vēl vairāk viņu attālinās.
[User Picture]
From:[info]vilkate
Date:10. Janvāris 2012 - 15:03
(Link)
Turpinot ar manu case study :) - ar laiku kļuvu ekstrēmi attālināta, ar bērniem īpaši nekomunicēju pat skolā, interesēja vecākas meitenes, starp kurām ar laiku atradu vairākas laipnas divpadsmitklasnieces, kas ar mani parunājās reizēm. Daudz laika pavadīju bibliotēkās, izglītojos pa savam. Izteikti neiekļāvos klases kolektīvā, biju "grēkāzis", kuru lielākā tiesa klasesbiedru apcēla un centās pazemot. Vecākiem par to noklusēju, jo man tas vienkārši nelikās tā vērts, lai par to kādam stāstītu. Vispār iemācījos ļoti daudz klusēt, ko arī lielākoties darīju. Vienlaikus pietrūka socializēšanās emociju, tāpēc pārspīlēti ķēros pie katrām pozitīvajām attiecībām, kas izveidojās, sāku izteikti daudz laika pavadīt ar dzīvniekiem, kas arī mācēja klusēt un atbilda manām emocionālajām prasībām - beznosacījumu un sociālu ierobežojumu neskartas attiecības. Zināšanu, erudīcijas jomā visnotaļ pārspēju lielāko daļu klasesbiedru, daudz kur izbraucu cauri pilnīgi bez mācīšanās - ar gaišu galvu un loģiku, bet trūka emocionālās un sociālās izpratnes. Atsvešināta - ļoti. Ar citiem nespēlējos, mājās spēlējos viena, vecāku dalību nevajadzēja, iztēle nodrošināja iedomu pasaules un draugus. Uz pulciņiem arī gāju tāpēc, ka man ļoti patika apgūstamais, bet ne cilvēki. Mamma turpināja nodrošināt pieprasīto stimulu, ievērojamu mājas bibliotēku, intelekta spēles, utt.

Bet es nejutos slikti, jo nebiju iemācījusies, ka manai labsajūtai būtu nepieciešams sociums, tāpēc man nepietrūka ne tā, ne draudzību. Drīzāk tīri mehāniski gribēju izmēģināt tās emocijas.

Šobrīd - sociopāts ar izteiktu tieksmi pēc gandrīz jebkādām zināšanām un ātrām informācijas uztveres spējām. Komunicēt māku, bet esmu to iemācījusies līdzīgi, kā mācījos bioloģiju vai algebru, tāpat arī mehāniski lieku galvā kopā "kas man tagad jādara" formulas, tāpēc vieglāk ir vienatnē vai sarakstoties, kad šīs nepieciešamības vienkārši nav.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:10. Janvāris 2012 - 15:11
(Link)
paldies par stāstu.
mazmurkšķa ceļš varētu būt citādāks. man šķiet, viņa nav ļoti patstāvīga personība, viņai ir pamaz iniciatīvas, viņa aktīvi interesējas par visādām meiteņu lietām un stipri cenšas iekļauties sabiedrībā un būt kā visi. stipri cenšos, lai viņa nemantotu manus kompleksus, bet sanāk kā sanāk. pagaidām viņa uzskata sevi par ļoti skaistu.

tev bija ļoti laba mamma. kāpēc tu citviet paud īgnumu pret viņu? kas tieši viņai pietrūka? uzspieda savas domas par to, kādai tev jābūt?
[User Picture]
From:[info]vilkate
Date:10. Janvāris 2012 - 15:23
(Link)
Jā. Par to, kā man jādzīvo. Viņai liekas, ka viņa savā dzīvē pieļāvusi daudzas kļūdas, tāpēc viņa intensīvi mēģināja un mēģina mani atturēt no darbībām, kas, pēc viņas domām, varētu izraisīt šīs pašas kļūdas manā dzīvē. Savā veidā mēģinājums nodzīvot manu dzīvi manā vietā. Vienlaikus milzīga pāraprūpe, mēģinot pasargāt no iedomātām briesmām - ļoti ilgi netiku laista nekur ar draugiem, kaut vai pati uz skolu aiziet, līdz veikalam aiziet, utt. Tās bailes un viedokļa uzspiešanas mēģinājumi eksistē joprojām, un tas ir vilcies tik ilgi, ka esmu no tā pārgurusi un, lai arī cenšos veidot attiecības pozitīvi, tās visu laiku atrodas tādā kā iekaisuma stāvoklī un ļoti ātri neizturu aizkaitinājumu.
Vispār viņa ir tiešām laba mamma, kas ir darījusi visu, lai man būtu laba bērnība un to visu - aiz tīras mīlestības. Mums vienkārši mīlestības izpausmes nesaskan.

Cerams, ka mazmurkšķa ceļš būs citādāks. Draudzēties un saprasties noteikti ir forši, un esmu pārliecināta, ka var atrast vidusceļu starp individualitāti un potenciāla izmantošanu, un saskaņu ar sabiedrību. :)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:10. Janvāris 2012 - 15:55
(Link)
man tiešām ir nosliece uz pāraprūpi; katrai muterei pirmajos gados tāda ir, tikai katrai tā citādāk izpaužas. bet es vismaz zinu, ka tāda problēma ir, un šad tad ķeru sevi pie rokas. bet pēc gadiem viss var izskatīties citādāk.
[User Picture]
From:[info]vilkate
Date:10. Janvāris 2012 - 16:01
(Link)
Galvenais jau sekot līdzi savām darbībām un spēt to maksimāli attālināti no emocijām vērtēt. Un atcerēties sevi jautājuma skartajā bērna vecumposmā. Jo reizēm rodas iespaids, ka cilvēki pieaugot tik tiešām aizmirst visas savas emocijas un vērtības bērnībā/jaunībā. Un tad ir visas iespējas, ka kaut kas nopietni aizies greizi.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:10. Janvāris 2012 - 16:04
(Link)
tur jau tā lieta, ka es mazmurkšķi nereti iedomājos tik nevarīgu un noskumušu, kāda es biju šajā vecumā. bet tik traki nemaz ar viņu nav :)
[User Picture]
From:[info]vilkate
Date:10. Janvāris 2012 - 16:06
(Link)
He. :) Tad labāk iztēlojies, ka esi kā mazmurkšķis viņas vecumā, varbūt abām sanāks uz dzīvi paskatīties vienotāk un bezrūpīgāk. :)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:10. Janvāris 2012 - 16:16
(Link)
:)
[User Picture]
From:[info]ld
Date:10. Janvāris 2012 - 18:59
(Link)
man gāja diezgan līdzīgi. bibliotēkas un noslēgtība un lielie puikas un meitenes (mamma bija pionieru vadītāja, kad es 1-3.klasē). bet es visu lauzu neaizejot uz vidusskolu, bet vidējo profesionālo, kam 90to gadu sākumā bija laba slava, iestāšanās konkursa kārtībā un beigās mēs bijām vesels bars dīvainīšu. palika interesanti.