būs savādāk ([info]illegal) rakstīja,
@ 2005-08-11 18:20:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:blood or whiskey - celtic punk rock

nekam nederīgs posts
grūti pierast pie līnijslēdžu būkšķiem ko tie rada tad, kad atslēdzās no kontakttīklu pārslodzes..

Termini -
līnijslēdzis - tas ir tāds drošības automāts starp iztaisnoto transformēto augstspriegumu un trolejbusa vai tramvaja gaisvadu pievada kabeli.
kontakttīkls - tas ir tie vadi, no kuriem trolejbuss un tramvajs dabū strāvu.
pārslodze - tad kad tiek patērēts vairāk strāvas nekā līnijautomātam drošības iestādījumos (kaspar, tam nav nekāda sakara ar stādiem) atļauts.


nekam nederīgs posts.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ej
2005-08-12 10:56 (saite)
Toties man viss ir skaidrs!:) Man tik viens jautaajums Tev: Kaada forma ir iztaistnotajam spriegumam pie normaalas slodzes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-08-12 15:00 (saite)
tagad atkal man nav skaidrs - ko tu domaa ar vaardu Forma ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]illegal
2005-08-12 15:07 (saite)
tu domaa to funkciju? es iisti nav iedziljinaajies tajaa matemaatikaa.. bet nu - fishka taada ka trafam primaarais ir zvaigznes sleegums bet sekundaarais - dubultaas zvaigznes sleegums.. sanaak ka ir tjip seshi kabelji - no katras zvaigznes virsotnes - aiziet uz taisngriezi.. un starp taisngriezi un trafu normaali ir 560 V mainjstraava (ko noraada voltmetrs, bet tas nenoraada pashu spiciiti un taapeec ar visu spiciiti ir 600 V) un vinj ir mazliet pulseejosha... jo tjip laikam seshas faazes? bet peec taisngriezhnja straavaj vajadzeetu buut taisnai.. tiirai liidzstraavai jo ja buutu mainjstraava - tjip pretstraava tad nostraadaatu veelviens droshiibas liidzeklis kas ir starp taisngriezi un liinijsleedzi - katodautomaats ( aizsargaa no pretstraavas )

nu kautkaa taa.. es iist tikuntaa nesapratu ko tu domaaji ar - formu - galu galaa es ir optometrists ;D nevis energoenergjeetikjis.. kautgan tas peedeejais ir baig makten interesants..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ej
2005-08-12 15:15 (saite)
Iisteniibaa es gribeeju zinaat vai iztaisnotajai straavai galaa staav kaartiigi kondensaatori vai arii tie atrodas trolejbusaa vai tramvajaa, vai arii vispaar taadu nav! Ja tie kondesaatori ir, tad tas jau buutu tuvaak liidzspriegumam.
Tu visu pareizi saprati, bet taa forma noraadaa kaadaa vaidaa mainaas spriegums laika gaitaa. Mainjspriegums, cik atceros, ir tad, ja mainaas sprieguma veertiiba, bet nav obligaati ka taa maina virzienu. Iztaisnotajai straavai forma ir liidziiga parastajam mainjspriegumam tikai nemaina virzienu 50 reizes sekundee - taa sinusudiaali uzkaap liidz noteiktam spriegumam, tad taapat kriitas lidz nullej un tad atka kaapj u.t.t.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-08-12 17:34 (saite)
a nu jā..
maiņspriegumu tu pareizi esi sapratis. 50 reizes sekundē strāva plūst vienā un otrā virzienā.. tā saucamie maiņsprieguma tīkla 50 herci. un sanāk ka vienbrīd spriegums ir pozitīvs un otrbrīd negatīvs - strāva kustās divos dažādos virzienos [?] un spuldzītei pofig ka kustās, galvenais ka kustās :D

bet lai darbinātu elektromotoru strāvai jāplūst tikai un vienīgi vienā virzienā. to pieprasa elktromotora shēma. Un cik es esmu sapratis - taisngriežņu aparātā primitīvi tad kad ir pozitīvs spriegums, tad strāvu izlaiž caur vienu diodi uz vadu numur viens, bet tad kad negatīvs spriegums - tad nostrādā diode un negatīvo potenciālu tālāk nelaiž. fāzēm pārklājoties un sarežģītāk šādai shēmai cauri ejot iegūst iztaisnotu vienā virzienā plūstošu strāvu.. par kondencatoriem.. nez.. drošvien ka trolejbusā pirms elektromotoriem ir kautkas tamlīdzīgs. bet pirms tīkla.. neesmu interesējies sīkāk tajā agregātā un neko par kondiķiem nav nācies vēl dzirdēt...


galu galā tikai piektā darba diena :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2005-08-12 19:18 (saite)
A par rekuperatoriem? Tas, ka tas trolejbuss bremzē un atdod enerģiju tīklā, nevis bremžu dilšanā.

ulzha

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]illegal
2005-08-12 19:22 (saite)
jā ir arī tādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2005-08-13 10:00 (saite)
A par tiem uzraksti :) Tie man interesē, būs derīgs posts.

Un vēl - kas rij vairāk elektrības, trolejbuss vai tramvajs? Man kaut kā neticas, ka tie nenormāli grabošie pa līkajām sliedēm tramvaji nestūrējamie vispār ir kaut kādā veidā izdevīgi.

Panorāma saraudināja - tie "ātrgaitas" tramvaji braukšot ar 22 km/h tagadējo 17 km/h vietā, vai kaut kā tā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]illegal
2005-08-12 17:36 (saite)
faktiski pēdējā tavā teikumā ir patiesība. diode negatīvo nogriež nost, bet sešām fāzēm pārklājoties iegūst tādu minimāli pulsējošu līdzstrāvu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ej
2005-08-12 18:44 (saite)
Nu shii liidzstraava, (iisteniibaa mainjstraava) puslee ar 50Hz frekvenci! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ej
2005-08-12 18:45 (saite)
Tu teici: 'bet lai darbinātu elektromotoru strāvai jāplūst tikai un vienīgi vienā virzienā'
Iisteniibaa taa nav! ir gan liidzstraavas motori un mainjstraavas motori:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2005-08-12 19:08 (saite)
Bdržžh.

Kāda nozīme vispār, cik kārtīgi ir kondensatori, ja runa ir par elektromotoru?

ulzha

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ej
2005-08-15 11:54 (saite)
Tieshi taapeec es arii intereseejos, jo nezinu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2005-08-12 19:11 (saite)
Kāda vēl "īstenībā maiņstrāva"? Ir maiņstrāva un ir pulsējoša līdzstrāva.

ulzha

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ej
2005-08-15 11:53 (saite)
ok, piekriitu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?