Novembris 10., 2016
| 09:50
|
Comments:
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 13:05 |
---|
| | | (Link) |
|
Atkārtoju vēlreiz - lasīju to, kas uzrakstīts. Jā, iespējams, pārpratu un pārāk brīvi interpretēju tekstu, pieļaujot, ka atšķirības, pēc kurām kaut kā šo "mēs/viņi" nošķir, ir kaut kādas "vērtības", piemēram, "vienīgā-objektīvā patiesība" vs "daudzās-subjektīvās patiesības", bet, jā, var jau būt, ka to piepini klāt tāpat vien, iespējams, tie, kurus grasies iemācīt pareizi domāt, ir "balti, heteroseksuāli, daudzmaz veseli vīrieši" un tā ir tā pamatpazīme.
tu man te pieraksti dalījumu pēc kaut kādām "pamatpazīmēm", ko es nebiju domājusi un nebiju gribējusi teikt (jo principā pēc lielas daļas šādu "pamatpazīmju" es varētu ierindoties kāreiz Trampa balsotāju tīmiņā)
OK, formulēsim to šādi: SJW retorika ir "ja tu esi baltādains, able-bodied, vīrietis, ar labu sociālo statusu un pietiekami daudz naudas, tad tev vajadzētu saprast, ka tu esi privileģēts, un censties iespējami labāk izturēties pret tiem, kam kāda no šiem komponentiem nav, un tev vajadzētu pēc iespējas mazināt minoritāšu apdraudējumu". Šī retorika man šķita saprātīga (nu tb ja tev jau tā viss ir, tad nevajadzētu būt žēl, ka citiem arī ir), bet izskatās, ka cilvēki šādu pozīciju uzskata par reālu apdraudējumu sev. Un tas, ka *man šķiet*, ka tas nav adekvāti, nemaina faktu, ka viņu skatījumā tas ir adekvāti (kas arī ir vienīgais svarīgais punkts, mans viedoklis viņu viedokli nemainīs). "Vienīgā pareizā patiesība" bija tikai konkrēts punkts, kurā mans viedoklis atšķīrās no vakardienas dzertiņbiedru viedokļa, un attiecīgi es to izķeksēju kā piemēru (bet principā doma par vienīgo pareizo patiesību droši vien nav pamatpazīme nekam - "vienīgās objektīvās patiesības" redzētāji droši vien balso visvisādi). Tātad, ja SJW retorika nestrādā, tad ir laiks to nomainīt pret kaut ko citu. Un mans iekšējais wtf ir par tēmu "uz ko tad".
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 13:52 |
---|
| | | (Link) |
|
Ā, par šo varu pastāstīt gan. Šī, uzsvēršu, warrior retorika ir gan tāda, jā, ka baltādainajiem vīriešiem visu vajag saprast un vajag ne tikai ar visu dalīties, bet arī cieņas un pat pielūgsmes attieksmi izturēties pret pašpozicionētajiem dzīves pabērniem, jo citādāk būs nepatikšānas. Būtībā, tas pats, ar ko lielais vairums priviliģēto balto vīriešu ir saskārušies - "Iedo cigareti? A, ja atradīšu? Tu mani cieni?"
Paralēli tam, šiem priviliģētājiem baltajiem vīriešiem gan neviens neko nav parādā un viņus saprast nevienam pat nenāk prātā, nepamatoti augstprātīgi izturēties un vainot visās pasaules nelaimēs gan. Tad nu ir jautājums, kurš tad mūsdienās ir tas priviliģētais - tas, kurš dabon smagi strādāt, lai sapelnītu ne tikai sev, bet arī visiem grūtdieņiem, pretim saņemot grūtdieņu un attiecīgi, nodokļu masas un noziedzības pieaugumu + nemitīgas zākas, paļas un citus didaktiskos materiālus par to, kā būs dzīvot pareizi vai grūtdieņi, kuriem pamatā jau ir taisnība tikai tālab, ka grūtdieņi. Un kas tad ir tās minoritātes un mažoritātes, galu galā.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 14:48 |
---|
| | | (Link) |
|
Ļoti jauks raksts, tiešām. Balstoties uz šo rakstu, aicināšu padomāt par to, ka mūsdienu sabiedrība ir ļoti daudzslāņaina un, ja kādam šķiet, ka viņš ir gudrāks un viņa skatījums uz lietām ir pareizāks, tad viņš ir stipri priviliģētāks par tiem, kurus uzskata par stulbākiem, nemaz nerunājot par tiem, kuri tumšā vakarā var pienākt klāt ar slaveno "iedo cīgu, e?", jo skaidrs, ka, ar šiem salīdzinot, laimīgajam cīgas īpašniekam ir tas slavenais 64:0 rezultāts viņa labā.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:00 |
---|
| | | (Link) |
|
Bet ir tomēr simptomātiski, ka "baltie heteroseksuālie vīrieši" par sistēmiskām problēmām, kas skar viņu grupu, ierunājas vien tad, kad kāda cita grupa ir sākusi runāt par savām problēmām. (Un ar to es negribu teikt, ka nav tādu sistēmisku problēmu.) Rezultātā tas parasti izskatās pēc "ai, nu aizverieties taču, mums arī grūti, tā kā nav, ko sūdzēties." Spilgts piemērs, kur pie raksta par sieviešu prostitūcijas problemātiku, pirmie divi komentāri ir "a ir taču arī vīrieši prostitūtas, kādēļ par to neraksta".
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:12 |
---|
| | | (Link) |
|
Nav taisnība. Baltie heteroseksuālie vīrieši par sistēmiskām problēmām ierunājas vien tad, kad "kāda cita grupa" sāk runāt par to, ka tieši viņi, tie baltie vīrieši tad ir arī tā problēma.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:23 |
---|
| | | (Link) |
|
Nenoliedzu, ka ir "citu grupu" pārstāvji, kuri tiešām pie visa vaino "baltus heteroseksuālus vīriešus", tomēr šeit cibā cilvēki lielākoties ir problemātikā pietiekami iedziļinājušies, lai uz lietām neskatītos tik aplami vienkāršoti.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:27 |
---|
| | | (Link) |
|
"kā mēs prasām, lai privileģētākā grupa (balti, heteroseksuāli, daudzmaz veseli vīrieši, pārfrāzējot [info]saldumi) veido sarunu ar mazāk privileģētajiem"; "SJW retorika ir "ja tu esi baltādains, able-bodied, vīrietis, ar labu sociālo statusu un pietiekami daudz naudas, tad tev vajadzētu saprast, ka tu esi privileģēts, un censties iespējami labāk izturēties pret tiem, kam kāda no šiem komponentiem nav, un tev vajadzētu pēc iespējas mazināt minoritāšu apdraudējumu"".
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:30 |
---|
| | | (Link) |
|
Un? Tur jau nav teikts, ka viņi ir vainojami pie problēmām; tur ir teikts, ka viņi var palīdzēt risināt problēmas. Nu, piemēram Latvijas kontekstā kaut vai, aiziet uz manabalss.lv un parakstīties par kopdzīves likumu.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:33 |
---|
| | | (Link) |
|
Atslēgas frāzes ir "mēs prasām" un "tev vajadzētu".
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:37 |
---|
| | | (Link) |
|
Labāk vajadzētu mīļi palūgt, pirms tam atvainojoties par traucējumu un piedāvājot kotletes. :) (Variants atbildei uz puosta jautājumu "kā labāk komunicēt šīs idejas" :D )
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:42 |
---|
| | | (Link) |
|
Varbūt tiešām būs kaut kā vienkāršāk saprast, ja iztēlosies to, kā Tu gribētu, lai ar Tevi komunicē kāds "par tevi diskriminētāks", pieprasot piesviest aliņam vai atdot mobilo telefonu.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:50 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu, bet nopietni, kādi ir tavi ierosinājumi: kāda formāta komunikācija būtu veiksmīgāka? Piemēram, kā tu būtu formulējis tos puosta fragmentus, kurus augstāk citēji?
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 16:44 |
---|
| | | (Link) |
|
Es jau arī nopietni rekomendēju iztēloties un izdomāt.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 17:06 |
---|
| | | (Link) |
|
Mhm. Nu tagad gan izskatās, ka konkrēti tavā gadījumā nesaprašanās problēma ir nevis kļūdaina vārdu izvēle, bet gan tas, ka marginalizētu grupu vēlmi pēc līdzvērtīgas attieksmes tu pielīdzini aplaupīšanas mēģinājumam.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 17:33 |
---|
| | | (Link) |
|
Marginalizētās grupas vēlas līdzvērtīgu attieksmi no baltajiem, salīdzinoši veselajiem, heteroseksuālajiem vīriešiem, jo baltie heteroseksuālie vīrieši ir tā milzīgā mažoritāte, tā gan. Tā dīvaini ir sanācis uz mūsu planētas, ja no tās iedzīvotājiem atņem "nebaltos", tad sievietes, tad bērnus, tad sociāli neaizsargātos, tad sociāli nelabvēlīgos, tad vienkārši slimos, tad kaut kādos veidos reliģijās vai dzimumsakaros "netradicionālos", paliek pāri tas nospiedošais, pie visām nelaimēm vainīgais ultramažoritārais pārējo slānis. Labi, tas ta vēl štrunts, lai tā būtu, mēs runājam par kaut ko citu - par adekvātu komunikāciju, Tev, edz, kā marginalizētajai minoritātei, piedāvāju iztēloties, kā Tu gribētu, lai ar Tevi komunicē tie, kuri ir visos veidos apdalītāki par Tevi, šis pārāk izklausās pēc aplaupīšanas mēģinājuma, iztēlojies kādas citas, pieņemamākas situācijas, galvenais, pamatdomu neaizmirsti - Tu esi parādā visiem tiem, kuriem klājas bēdīgāk par Tevi un Tev to Vajag saprast un nekādi jautājumi no sērijas "par ko" netiek pieļauti un netiek izskatīti.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 17:49 |
---|
| | | (Link) |
|
Pirmie divi teikumi varēja izpalikti, jo es runāju par marginalizētām grupām, nevis minoritātēm.
Par komunikāciju ar mani: piemēram, kad Apeirona pārstāvji pieprasa, lai tai vai citai ēkai nodrošina uzbrauktuves, vai saka, ka nevajadzētu vārdu "invalīds" izmantot kā lamuvārdu, tad man nerodas iebildumi, ja reiz šīs lietas grupai cilvēku padarīs dzīvi patīkamāku. Respektīvi, es neesmu cilvēks kuram vaicāt "kur ir komunikācijas problēma", jo es to nejūtu.
Ja tu saki, ka, piemēram, pat "pieprasa" un "vajadzētu" ir daļa no komunikācijas problēmas, tad būtu jauki, ja tu varētu pastāstīt, kāda tad būtu tā pieeja, kurā runāt par marginalizēto grupu problēmām, vienlaicīgi neliekot grupai "baltu heteroseksuālu vīriešu" justies kā ļaunuma saknei.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 18:02 |
---|
| | | (Link) |
|
"Apeirons" Tev ir kaut ko pieprasījis? Apeirons publiskā telpā ir uzstājies ar paziņojumiem, ka visa ļaunuma sakne ir sievietes, kuras atbilst Tavām pazīmēm(atvaino, nezinu Tavu ādas krāsu, seksuālās ievirzes vai statusus)? Apeirons ir teicis, ka laiks parunāt par to, ka sievietēm tomēr vajadzētu kādu pusi vietu uzņēmumu valdēs atņemt, bet piešķirt invalīdiem? Apeirons ir teicis, ka tā jau nekas, bet sievietēm ir lielākas algas, nekā invalīdiem un šito kaut kā vajadzētu ar steigu mainīt? Apeirns, galu galā, ja viņiem neiepatīkas Brexits vai Trampa ievēlēšana, ķeras pie apgalvojuma, ka sievietes vainīgas?
Ļoti mazticams.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 18:25 |
---|
| | | (Link) |
|
Diemžēl, neko no tevis rakstītā nevaru izmantot kā padomu tieši manu komunikācijas spēju uzlabošanai, jo es: -) neuzskatu, ka visa ļaunuma sakne ir balti hetero vīrieši; -) neuzskatu, ka kvotas jeb "pozitīvā diskriminācija" būtu godīga un lietderīga; -) uz wage gap skatos kā uz dažādu apstākļu un iemeslu kopumu, ko nevar tā uzreiz un ar steigu izmainīt; -) par Brexitu un par Trampu vispār esmu izteikusies ļoti, ļoti maz, un pavisam ne šajā sakarā.
Un cibā vispār šo te "ļaunuma saknes" retoriku diez ko nemanu. Bet zini, te pat vien cibā ik pa laikam kāds ierosina, ka varbūt vajadzētu vairāk reaģēt uz idejām, nevis birkām. Man šis ierosinājums patīk, cenšos pati sevi audzināt tajā virzienā. Varbūt tu arī, kaut vai eksperimenta pēc, vari pamēģināt nākamreiz, kad pamani, piem., vārdu "diskriminācija", nevis uzreiz atcerēties, ka kaut kur, kaut kad kāds ir tevi nodēvējis par ļaunuma sakni, bet gan izlasīt, kas tieši ir uzrakstīts konkrētajā puostā vai komentārā, un tad reaģēt uz to, nevis uz birku "feministe" vai tml.
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 18:36 |
---|
| | | (Link) |
|
Paldies par padomu, mēģināšu ņemt vērā, tikai piezīmēšu, ka konkrētais ir heneybee topiks par komunikācijas problēmām, kurā paudu savu viedokli, kā jau nu māku, Tu piepeši pieslēdzies, stāstot par to, cik neadekvāti parasti reaģē baltie vīrieši, ilustrējot to ar kaut kādu linku, pēc tam pastāstot, ka es personīgi parasti rīkojos kaut kā aplami un likumsakarīgi arī noslēdzot šo visu stāstu par to, ka esmu aplami noreaģējis uz birkām, nevis idejām.
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 18:42 |
---|
| | | (Link) |
|
Eh, nu ja šāda antagonizēta mūsu diskusijas interpretācija tev liek justies labāk, tad lai nu tā arī šoreiz paliek.
paldies, man palīdzēja saprast
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:15 |
---|
| | | (Link) |
|
+ cik tad ir to balto heteroseksuālo vīriešu, kuri uzdrošinās bilst kaut vārdu no "otras ierakumu puses"? Tādā cibā, piemēram, manuprāt, es vienīgais un tāpat katru reizi dabonu šādus te, lūk, mājienus no visām pusēm, no sērijas "būtu ka paklusējis labāk".
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:24 |
---|
| | | (Link) |
|
Tu gan parasti runā par to, cik dumi ir tie "no otras ierakumu puses", nevis par to, kādas sistēmiskas problēmas skar tavu "ierakumu pusi".
From: | unpy |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:31 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu, ja, visu parasti daru nepareizi, tālab labāk turētu muti:))
| From: | hedera |
Date: | 10. Novembris 2016 - 15:32 |
---|
| | | (Link) |
|
Nē, nē, ar salmu vīriem šodien negribu spēlēties.
jep, ekzakti tas, ko es konstatēju, nu tb ka šī ir tā sajūta, kas ir aktuāla un kura at the end of the day nodiriģē parādi. |
|
|