homeopātiskā epopeja

« previous entry | next entry »
Feb. 26., 2013 | 09:07 am

pirms kāda laika datasfērā kārtējo reizi pacēlās tēma par homeopātiju, un kaut kā sagadījās, ka manā dzīvoklī viesojās vairāki farmācijas studenti, tapēc es protams nenoturējos, un uzdevu liktenīgo jautājumu - ko jūs domājat par homeopātiju? es saprotu, ka daudzi varētu smīnēt par studentiem kā autoritāti jebkurā jautājumā, tomēr šīs nozares studenti noteikti zina par šo nozari vairāk nekā es, so why the hell not.

atbildes bija dažādas un pārsteidzošas, tomēr viena no tām pirmajā brīdī likās kaut cik legit - homeopātiskie līdzekļi satur ļoti mazu daudzumu aktīvās vielas, bet lietojot tos ilgstoši, aktīvā viela varētu uzkrāties organismā un tad kaut kā iedarboties. it seemed worth checking out, but... it did not check out. izrādās, ka tā atšķaidīšana homeopātijā ir tik brutāla, ka lielākoties pārdotajos līdzekļos nepaliek pāri neviena molekula no aktīvās vielas, nemaz jau nerunājot par to, ka random vielai uzkrājoties organismā, kaut kam obligāti būtu jākļūst labāk.

vēlāk citā kompānijā izskanēja doma par to, ka ūdens patur kaut kādu enerģiju no šīs aktīvās vielas, un tāpēc šis ūdens ir kaut kādā veidā foršs un veselīgs. well, you know me, I am a sucker for word 'energy' so piespiedu sevi palasīt par šo fenomenu. nonācu līdz kaut kādam japānim, kurš ražo dažādus ārstnieciskus ūdeņus, kas satur visādas labas enerģijas. stāsts ir par veco labo eksperimentu, kurā sasaldē dažādus ūdeņus; ūdens, kas saņēmis pozitīvas domas, iegūst ārkārtīgi skaistu kristālisku struktūru, kamēr negatīva ūdens kristāli ir neglīti un haotiski. atklājās, ka viens labsirdīgs profesors kopā ar šo čali bija veicis nopietnu zinātnisku double blind pētījumu par šo lietu, un esot pierādījies, ka visa tā ir huiņa. visi ūdens kristāli ir vienādi neatkarīgi no tā, ko cilvēki par to ūdeni domā. protams japāņu čalis šo faktu ir aizmirsis publiski pieminēt, un turpina savā websaitā tirgot ārstniecisku indigo ūdeni. well, nothing to do here, ūdenim nav šāda veida atmiņas.

pēc kāda laika dzirdēju vēl vienu farmācistu izsakāmies, ka homeopātija esot līdzīga akupunktūrai - tipa neviens neko nevar pierādīt, bet tā huiņa totāli strādājot; viss esot klīniski pierādīts, bet ne zinātniski pierādīts. devos meklēt kādu pētījumu par šo tēmu, un nācās secināt, ka klīnisku pētījumu par homeopātiju esot praktiski neiespējami veikt double blind veidā, jo beigās pārbaudot preparātus neesot iespējams noteikt vai šajā pudelītē bijis parasts ūdens vai sakratīts homeopātisks ūdens, jo tajā nav NEVIENAS MOLEKULAS no aktīvās vielas.
well, fail.

lai arī šis mazais kvests pēc patiesības ir nedaudz smieklīgs, it had its merry moments. secinājums ir tāds, ka droši vien es izvairīšos no homeopātijas un ārstēšos ar zālēm, kas varētu arī actually strādāt. tajā pat laikā man liekas, ka nav baigās jēgas cīnīties ar šādiem muļķīgiem uzskatiem sabiedrībā, jo iespējams, ka mūsdienās ir pārāk maz dabiskās atlases faktoru, tapēc homeopātija, cigaretes utml. ir vajadzīgi ļaunumi.

tomēr visa šī procesa laikā radās viena doma - kapēc neviens nestrādā pie tā, lai replicētu placebo efektu pēc iespējas vairāk cilvēkos? ja jau ir zināms, ka cilvēks sevi točna var izārstēt ar meliem, kapēc šo procesu nevarētu kaut kā streamlainot, lai tas darbotos uz pēc iespējas vairāk cilvēkiem? wouldn't that be a good thing?

Link | ir doma | Add to Memories


Comments {21}

The Atis

(bez virsraksta)

from: [info]atiitis
date: Feb. 26., 2013 - 10:58 am
Link

tl;dr versija - es izvairīšos no homeopātijas un ārstēšos ar zālēm
Good post! :)

un meli jau sen tiek streamlainoti, lai kjertu peec iespejas plashaku auditoriju - to sauc par marketingu :)

Atbildēt


?style=mine

(bez virsraksta)

from: [info]darkans
date: Feb. 26., 2013 - 11:08 am
Link

Galvenā problēma jebkura placebo ārstniecībai ir ētika. vai ārstam ir tiesības dot zāles, kuras viņš zin, ka nedarbojas? Vai ražotājiem ir tiesības maldināt savus klientus? Ja "zāles" darbojas tikai balstoties uz to, ka to lietotājs NAV informēts par šo zāļu patieso dabu/iedarbību, tad tā ir vienkārši krāpšana. Un es negribu lai krāpj mani, un es negribu, lai krāpj citus, kuri savas ignorances dēļ paši sev var liegt iedarbīgus līdzekļus.

Atbildēt | Diskusija


her_crow

(bez virsraksta)

from: [info]her_crow
date: Feb. 26., 2013 - 01:20 pm
Link

but that's what I'm saying - būtu vērtīgi šo placebo fenomenu padarīt par kaut ko reālu, kas nav krāpniecība. as in, to somehow harness the body's self healing capabilities. ja varētu radīt tādu slēdzi, kas ieslēdz ķermenim healing modi, tad jau tā nebūtu krāpšana.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


bengalaas

(bez virsraksta)

from: [info]bengalaas
date: Feb. 26., 2013 - 06:51 pm
Link

Tas ir reiki, lol.

Atbildēt | Iepriekšējais


pink_pony

(bez virsraksta)

from: [info]pink_pony
date: Feb. 26., 2013 - 12:18 pm
Link

HIhi! Labs rakstiņš! :D
Un jā, es tiešām apšaubu farmācijas studentus kā autoritātes. It sevišķi, ja runa ir par pirmo kursu studentiem, jo RSU politika ir nemest nevienu ārā - vismaz ne pirmajos gados. So, 2. kursa studentītes varētu būt arī kinda retarded ar gana lielu iespēju to skolu nepabeigt. Es gan ar šo nedomāju nevienu aizvainot un teikto neattiecinu uz konkrētām paziņām. :D

Beeet.. vai nav tā, ka placebo tomēr ir ar ļoti nosacītu spēku? Nu ka ķermenis var cīnīties ar x slimību tikai pateicoties placebo efektam līdz noteiktam brīdim?

Atbildēt


CannibalSmith

(bez virsraksta)

from: [info]cannibalsmith
date: Feb. 26., 2013 - 12:56 pm
Link

Implying, ka placebo un zales ir mutually exclusive. Drizak ir jastrada pie ta, lai zales ir ne tikai efektivas, bet ari izskatas efektivas. Double damage.

Atbildēt


x

(bez virsraksta)

from: [info]walkire
date: Feb. 26., 2013 - 01:29 pm
Link

pagājušnedēļ vienā pasākumā lielākā homeozāļu ražotāja - Boiron - pārstāve man ilgi un aizrautīgi mēģināja iestāstīt, ka homeopātiskas zāles ir panaceja, ka tie iedarbojas uzreiz, ka tajos nav ne kripatiņas ķīmijas un katrs produkts ir unikāls un bla bla bla. tas mani pamatīgi sadusmoja - izskatās, ka ražotāji pamatīgi maldina pircējos ne tikai ar anti - zinātnisku informāciju, bet liek domāt, ka homeopātija = fitoterapija. kas nu ļoti iet kopā ar populārām ekoloģiskā dzīvesveida tendencēm. un lielākā problēma ir tajā, ka, ja izdomāji ārstēties ar homeopātiju, kategoriski nedrīkst paralēli tam lietot klasiskus preparātus, kas neizglītotu cilvēku var novest pie tā, ka viņš nopietnu slimību ārstēs ar ūdentiņu.

ļoti žēl, ka tas ir muļķu čakarēšanas bizness, kura sekas ir bīstamas veselībai. jo pati ideja par to, ka homeopāts netiešā veidā veicina cilvēka ticību izveseļošanas procesam, ticību brīnumam un visādu citātu pozitīvu domāšanu, ir awesome. kā arī pati joprojām nespēju izskadrot to, kāpēc man palīdzēja homeopātija tur, kur klasiskā medicīna bija bezspēcīga. ideja ir skaista, bet taisīt no tā biznesu un pretendēt uz klasisko zinātni ir neforši.

Atbildēt


(bez virsraksta)

from: [info]lady
date: Feb. 26., 2013 - 04:10 pm
Link

Don't get me wrong - es esmu tikai par cilvēku čakarēšanu un nekādā ziņā ne par pozitīvismu, bet: a) placebo efekta rezultāti ir nenoturīgi un tomēr b) tieši placebo efekta esamība pierāda to, uz ko balstās homeopātija - pozitīvā domāšana jeb tev ir jāgrib izveseļoties, lai jebkura veida enerģija (inplantēta vai dabiski saražota) tavā organismā sāktu kustēties. Works like a charm.

Atbildēt | Diskusija


crescendo

(bez virsraksta)

from: [info]crescendo
date: Feb. 26., 2013 - 05:31 pm
Link

njea, homeopātija uz to nebalstās.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]lady
date: Feb. 26., 2013 - 06:04 pm
Link

Uz ko tad balstās?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


her_crow

(bez virsraksta)

from: [info]her_crow
date: Feb. 27., 2013 - 08:30 am
Link

visticamāk, ka reāli dabā homeopātija balstās uz placebo gan, tomēr idejiski tas balstās uz to, ka ūdens saglabā 'vibrāciju' no aktīvās vielas, kas tajā izšķīdināta; pie tam, jo vairāk viss tiek atšķaidīts, jo šī vibrācija kļūst spēcīgāka un iedarbīgāka.

in general man šī 'inversā' parādība liekas baigi kruta pašas idejas līmenī, because I like messing with that shit, tomēr es nepaļautos uz to, ka tā spēj mani izārstēt.

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

(bez virsraksta)

from: [info]crescendo
date: Feb. 27., 2013 - 11:24 am
Link

uz 'līdzīgo ārstēt ar līdzīgo'. Tb, ja tev ir drudzis, tad tev vajag iedot hinīnu (kas normālos apstākļos tev tik un tā drudzi izraisīs), bet mazliet, un tad organisms no šīs vibrācijas sapratīs, kā izārstēt arī visu pārējo.
Un tas 'mazliet' - jo ūdenī būs vibrācijas, un jo vairāk reizes krata un atšķaida, jo jaudīgāka tā homeopātiskā medicīna paliek. Pašu vielas molekulu saņemt nav obligāti.
Homeopātija kā reiz popularizē, ka darbojas, PAT ja netic, arī uz zīdaiņiem un mājdzīvniekiem, un nekad neizraisa nekādus blakusefektus, jo ārstē Cēloni nevis Simptomu. Viela, kas izraisa tādu pašu Simptomu palīdz organismam ārstēt Cēloni, redzies.

Tas, ka homeopātiju piekopj arī visādi nū-eidžisti, kam 'galvenais ticēt Labajam un Viss Būs Labi' ir attāls sakars ar homeopātiju kā tādu - tā vienkārši ir cilvēku kategorija, kam viegli visu ko pārdot, ja vien to pretstata Sliktajai Zinātnei, Komercijai un Sistēmai.

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

(bez virsraksta)

from: [info]crescendo
date: Feb. 26., 2013 - 05:31 pm
Link

A kāpēc tu domā, ka pie tā nestrādā :D

Ja pop-sci gribi, pašķirsti pēdējo gadu Wiredus, par tēmu ir ik pa laikam un kaut kad pēdējos 2 gados bija pat vesels numurs par tēmu. Gan par to, kādā krāsā tabletītes jātaisa pret kuru slimību lai dabūtu bonusu no placebo efekta, gan par to, ka OMFG pēdējos gados farmācijas eksperimenti sāk izgāzties, jo nevar pārsist placebo efektu, jo placebo grupā simptomi sāk uzlaboties stipri vairāk nekā agrāk... (kas skaidrojas ar eksperimentu noturēšanu citās vietās - ja mums, postpadomīgajiem iedod smukus kabinetus, rūpīgus ārstus, kas dod pareizus padomus par dzīvesveidu & stuff, kas to būtu domājis, sāk uzlaboties arī Visi Pārējie Simptomi Ko Bija Jāarstē ar Eksperimentālajām Zālēm. ). Tb - ka vispār baigā nozīme ir ārsta attieksmei un manierei. Un pakāpeniskām neuzkrītošām dzīvesveida izmaiņām, d'oh.

Homeopātijas labā lieta ir viena - mazāk psiho māmiņu savus bērnus piepičķā ar antibiotikām =mazāk vides baktērijām evolucionēt pret-antibiotiku izturību. Jo pacienti, sušķi tādi, grib lai viņiem iedod to ripiņu, graudiņu, ripulīti. Bet nekādā gadījumā 'Jau otro reizi? Nu tad ķīmiju noteikti nevar'.

Ir 'homeopātiskie' medikamenti, kam ir ārstnieciskā fito viela reālos daudzumos. Aflubīnam pēdējo reizi kad čekoju, daži no augiem bija for real, un daži 'homeopātiskajās' koncentrācijās. (Galvas jaukšanai ir homeopātisko koncentrāciju apzīmējumi arī īstajām koncentrācijām, so there's that).

Un ir 'homeopātiskie' medikamenti, kam būtisks terapeitisks faktors ir tieši nesējvielai, nevis tai homeopātiskajai piejauktajai substancei. Visādi krēmiņi, smērītes, svecītes, spirta uzlējumiņi. Vai sezonai atbilstoši - degunos pūšamie aerosoliņi. Homeopātiskie.

Atbildēt | Diskusija


her_crow

(bez virsraksta)

from: [info]her_crow
date: Feb. 27., 2013 - 08:17 am
Link

jā, aflubīns ir baigā ģēla, jo tur ir diezgan daudz koncentrēta stuffa iekšā. ja kāds vēlas piemest pāris pilienus kratīta ūdentiņa, un saukt to par homeopātisku līdzekli, gan jau ka tas nekā nekaitē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


crescendo

(bez virsraksta)

from: [info]crescendo
date: Feb. 27., 2013 - 11:16 am
Link

Tur jau tā lieta, ka pēdējos gados aflubīns reklāmējas kā homeopātisks. Un vēl dažas citas lietas arī. Un zin kā, tur pat ir iespēja, ka palīdzēs pa riktīgo, un cilvēki sāk sajūsmināties, ku homeopātija kruta un aizskrien pie homeopātiem (maksājot lielu piķi pa vizīti) un sāk lietot graudiņus pret visu :D
Nē, nu vismaz 'kvalitatīvo ārsta aprūpi' un jēdzīgus dzīvesveida padomus viņi dabū. Ja tas nekombdinētos ar ' nē potēšanai', būtu pavisam labi.

Btw, smieklīgi, ņemot vērā, ka potēšana tak pēc būtības ir tas homeopātijas princips. Iebadīt cilvēkam to, kas izraisa tādus pašus simptomus, tikai mazākā devā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Dārkas Džediēls

(bez virsraksta)

from: [info]darkjedi
date: Feb. 26., 2013 - 07:15 pm
Link

Bet vai esi mēģinājis astrālo homeopātiju? Tā gan strādā jo aktīvā viela ir diametrāli pretējos daudzumos kā parastajā universā, attiecīgi cik šī universa homeopātija nestrādā, tik daudz āstrālā homopatija atkal strādā! Esmu tāda veidā atbrīvojies no homogēniskās panacejas urbuma, klaustorfobiskā plašuma un pat smadzeņu garozas!

Atbildēt | Diskusija


her_crow

(bez virsraksta)

from: [info]her_crow
date: Feb. 27., 2013 - 08:14 am
Link

jā, mēs visi jau sen esam pamanījuši, ka tev nav smadzeņu garozas... not that it is a bad thing.

Atbildēt | Iepriekšējais


siidz

(bez virsraksta)

from: [info]siidz
date: Feb. 27., 2013 - 05:35 pm
Link

Izlasot šo visu tā arī nesapratu, kas ir šī aktīvā viela?

Atbildēt | Diskusija


Dārkas Džediēls

(bez virsraksta)

from: [info]darkjedi
date: Feb. 27., 2013 - 07:28 pm
Link

Pamērcēts locekļa gals ūdens glāzē kuru pēc tam ielej mucā un mucu pēc tam atkal ielej cisternā. or smth like that.

Atbildēt | Iepriekšējais


her_crow

(bez virsraksta)

from: [info]her_crow
date: Feb. 27., 2013 - 10:20 pm
Link

piemēram kofeīns, ja nu vajag izārstēt bezmiegu. tas var būt jebkas, ka tikai atšķaidīts.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


siidz

(bez virsraksta)

from: [info]siidz
date: Mar. 1., 2013 - 02:49 pm
Link

Souns like ultimate shit. Es parasti neesmu tik kategoriski noskanota, bet shis gan izklausas pec kartiga bullshita. Interesanti gan palasiit shadus pratulojumus un viedoklus, ar domu- ja nu gadijumaa kadam tomer izdodas kaut ko zinatniski pieradit. It kaa netici, bet gribi ticet- nu taa kaut kaa.

Atbildēt | Iepriekšējais