|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vasara un dūmi -
Comments:"Mielasts" viens pats kā Tīrona smilšukaste pat ir gandrīz ok, bet aizsāka bēdīgu tendenci. Un "lidojošā klusuma darbnīca" ir šausmīga visos aspektos, bet īpaši ar to, ka aktieri jau ir padevušies.
Manuprāt, JRT noriets sākās ar izrādi "Ziedonis un visums". Tad es sapratu, ka ir kaut kas neglābjami mainījies. Uz slikto pusi. Un tagad patiešām ir tā, ka nevar saprast, kuru izrādi ir vērts skatīties. Negribas sēdēt zālē ar sajūtu, ka gribas iet prom izrādes vidū. Laba izrāde arī tur nu jau ir retums nevis likumsakarība. Diemžēl.
Man šķiet, ka tik bēdīgi nav, mazajā un Talsu ielas zālē vēl nekas nebaudāms nav redzēts. Tomēr var redzēt, ka pēdējā laika režisori uzskata aktierus par pašgājējiem, kuri izvilks arī visu pārējo nevarību.
Iespējams, jo talsu ielas izrādēm nespēju izganīt biļetes. Bet ĺāčplēša ielas repertuārs toč vairs neuzrunā. Cerību ezeru redzēju un tad es ar vairs nesaprotu, vai citas vēl ir maz skatāmas, jo atsauksmes gauži žēlìgas.
Nu par melno spermu tik viennozīmīgi nerunā. Un peldošie sākumā neesot bijuši labi. Vēlāk tik iespēlējušies. Bet jā. Kad sanāks, aiziešu.
Aspaziju apzināti jubilejas gadā negāju. Mans protests pret viņu jubilejas gada masveida ākstībām. :D
man šķiet, ka to varēja redzēt jau Mielastā
Jā, varēja, bet tad vēl viņos bija azarts "ok, smilšukaste stulba, bet var atrast kādu prieciņu smilšu kūkas cepot, un lāpstiņas vicinot", "Māras istabiņā" līdzīgi, bet tagad Ēča izrādē jau tiešām var redzēt attieksmi - "smilšukaste stulba un mums riebjas".
neesmu redzējusi abas pārējās, bet par "lidojošā klusuma darbnīcu" tieši skatījos un vienā epizodē pie sevis nobrīnījos, ka tik neveikli, atsvešināti un neentuziastiksi tie tēli tik spēlēti, ka izskatās un ir sajūta kā amatieru teātra vai skolas uzveduma izrādē, kur es skatos un redzu it kā garlaikotu aktieri Znotiņu, Gāgu un Krūmiņu, bet neredzu tos tēlus. Ka nevienam no trijiem nepatīk tas, kas viņiem jādara, tieši, kā saki, ka "aktieri jau ir padevušies". Es tikai ceru, ka tas tāpēc, ka tikko tik sākuši spēlēt to gabalu un nav sajutuši to garšu, ka ir negatavi gan viņi, gan izrāde, bet potenciāls ta ir:) Man patika scenogrāfija, sižets gaismas un video, principā, uz beigām sāka savilkties tā mazā punktiņa sajūta izplatījumā, tas sīkais mikrokosms makrokosmā. Un šķita, ka otrajā cēlienā iesildījās, tomēr, un bija labāk, iegāja tajos tēlos un ienesa sižetā.
(Reply)
tikko paskatīju viedokļus, starp citu, ļoti labas atsauksmes par šo un jāpiezīmē, ka es sēdēju beigās, kas likās daudz par tālu tam klusumam un priekšā esošiem viss bijis nolasāms sejās, mīmikā. iespējams, ka jā, par lielu tā zāle tai konkrētajai izrādei un tik mazkustīgiem varoņiem.
arī piektajā rindā nekā labāka nebija, bez tevis minētā vēl varēja redzēt, cik pleķains grims un pakulainas parūkas, un šoreiz tas izrādes stilam nederēja
izrādes laikā visvairāk brīnījos par znotiņu, bet tagad top skaidrs, ka tas bija protests un kauns tādu izrādi spēlēt kurā jomā saskatīji potenciālu? izrādes jau netaisa kaut kāds mistisks "JRT", bet režisori. no Tevis nosauktajām, nevienai nav tāds, manuprāt, baigi labais vai veiksmīgais vai dziļais. viens pat vispār nav režisors, Mičulei foršs ir tikai Fundamentālists un Ēcis ir vnk Ēcis, ir viņam šis tas, kas velk uz foršumu (Vigīlija un Kontrabass), bet kopumā es nesaprotu ar kādiem apsvērumiem izvēlas materiālu un, ko ar to grib pateikt.
Tā vispār ar JRT ir slikti jau sen, bet izrādes ir jātaisa enīvei (t.i. ir obligātais pirmizrāžu skaits sezonā utt.) un tā kā Alvis lido tālos ārzemju augstumos, tad izrādes taisa citi un - kā nu kuram sanāk tā ir, nav jau daudz to ģeniālo režisoru LV, kuri varētu nākt un taisīt tās ģeniālās izrādes. Bet kāds taču repertuāra politiku veido un apstiprina tik vāju un klabošu materiālu kā LKD, un dramatiska labu režisoru trūkuma Latvijā šobrīd noteikti nav. Tagadējais brīdis man no malas atgādina krīzi jebkurā darba kolektīvā, kad tie, kuri savu darbu dara labi, atklāj ka citi uz tā rēķina var slaistīties, un tad demonstratīvi beidz strādāt to citu vietā.
tā krīze tur sākās jau sen un neviens nav demonstratīvi beidzis strādāt. štatā ir tikai 3 režisori - Alvis, Ķimele un Šmits
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||