making sense - Poisoned soil [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

Poisoned soil [26. Sep 2017|11:56]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Es, protams, zinu, ka kristietības un citu reliģiju prakse un tas, kā domā un kam tic mūsdienu kristieši, ļoti būtiski atšķiras no tā, kas nezinātājam izlasāms Vecajā Derībā. Bet šis ir raksts, kas parāda, kā dievs tur uzvedas kā abusive partner attiecībās, asking for submission and his serotonine fix: https://srconstantin.wordpress.com/2017/09/12/patriarchy-is-the-problem/

"Saindētā augsne" ir īstā problēma; nav tā, ka tur nekad nekas skaists neizaugtu. Izaug, kā kristiešiem to reizēm patīk demonstrēt. Problēma ir tajā, ka kāda sakne vienmēr var aizstiepties līdz indei, un no turiene izplatīt to visā pārējā. Problēmu nevar īsti risināt, vienkārši norobežojot, izolējot dažas dārza daļas vai pārklājot tās ar ekseģēzes slāni. Vajag pilnībā nomainīt augsni. Vai vispār to aizstāt ar ūdeni un minerāliem, un pāriet uz hidroponiku...

Nevaru īsti ignorēt raksta citu tēmu, kaut arī par ko labāk nerunātu - "patriarhija", kas tiek pārdefinēta kā "hierarhiska sabiedriskā struktūra". Manuprāt, tas nav īsti godīgi, jo tad ar "tēviem" paliek tikai aptuvena saikne: sanāk, ka Vesterosā patriarhāts šobrīd nāk no Sersejas, Daenerys un Sansas.
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:26. Septembris 2017 - 15:17
(Link)
Ō, interesanta eseja, paldies.
"Morality-As-Submission vs. Morality-As-Pattern" ir tieši tas, kādēļ dažreiz gadās redzēt domu gājienus, saskaņā ar kuriem ateisti defaultā būs amorāli. Man, protams, grūti iedomāties, kā tas ir - dzīvot ar tādu pasaulskatījumu, kur darīt slikto attur bailes, nevis iekšēja vēlme nedarīt slikto.

Par pēdējo rindkopu - es, piemēram, patriarhiju tieši tā arī saprotu. Un jā, Vesterosā Serseja un Deineris, līdzīgi kā tās dažas vēsturiskās karalienes, no kurām iedvesmu guvuši viņu tēli, pie varas ir nonākušas strikti patriarhālas sabiedrības struktūras ietvaros, kur tas nebūtu noticis bez apstākļu sagadīšanās (Deineris ir vienīgā dzīvā dzimtas pārstāve) vai apstākļu manipulēšana (Serseja nomočīja vīru un karoja pret viņa brāļiem). Un, ja Deineris varbūt nesekmīgi, bet tomēr mēģina šādus tādus baby steps hierarhijas struktūras vismaz mīkstināšanā, tad Serseja šādus eksperimentus nemaz neplāno izvērst.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:26. Septembris 2017 - 16:11
(Link)
Novērojums: pieņemot apgalvojumu "patriarhija = hierarhiska sabiedriskā struktūra" un pieturoties pie evidencē bāzētas domāšanas, variācijas par apgalvojumu "patriarhija = nopietns sabiedriska kaitējuma faktors, no kā jāatbrīvojas" manā gadījumā kļūst praktiski neiespējami aizstāvēt vismaz kā vispārīgi patiesas un vēlamas.

Protams, ja kopā ar pirmo tiek pieņemts apgalvojums (kā tekstā), ka "there is no clear separation between hierarchy and abuse", tad aizstāvēt otro kļūst daudz vieglāk, taču vismaz es neredzu, kādā veidā pēdējais varētu atbilst realitātei.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:26. Septembris 2017 - 17:46
(Link)
Pakļaušanās ''law and order'' arī ir kind of ''submission'', savukārt paši likumi savās attiecībās ir hierarhiski. Vai pakļaušanās noteiktiem likumiem un kārtībai arī tavā skatījumā būtu kas nevēlams, ja pieņem, ka likumi ir caurmērā labi?
From:[info]krishjaanis2
Date:26. Septembris 2017 - 20:29
(Link)
Nu, kristietība kā reizi ir tā labā augsne, no kuras savulaik ir izauguši heba nu tie daži skaistie stādiņi, ko ignorancē un čerijpikošanā tu piefantazē, bet gan literally viss skaistais dārzs, kas saucas Rietumu civilizācija un vērtības. Un rietumiem šobrīd iet švaki, jo tie ir aizmirsuši augsni, no kuras tas viss ir izaudzis.

"Kad sapulcējās liels ļaužu pūlis un daudzu pilsētu ļaudis sanāca pie viņa, viņš runāja līdzībā: “Sējējs izgāja sēt sēklu. Viņam sējot, cita krita ceļmalā un tika samīta, un debesu putni to apēda; cita krita klintainē un uzdīgusi novīta, jo tai nebija valgmes; cita krita starp ērkšķiem, un ērkšķi, reizē augdami, to nomāca; cita krita labā zemē, tā uzdīga un nesa simtkārtīgus augļus.” To pateicis, viņš sauca: “Kam ausis dzirdēt, tas lai dzird.”

Un pēc tavas loģikas sanāk, ka žīdi vispār ir pēdējie tumsoņi. Bet tieši žīdi - kam tomēr nav Kristus un Jaunā derība - balstoties tīri vecās derības pasaulē, brīžiem atstāj iespaidu, ka ir izcilāki par kristiešiem. Vairāk informētības, lūdzu, pasaule hav radusies vakar.

[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:26. Septembris 2017 - 21:17
(Link)
> pasaule hav radusies vakar.

Kad tad? Varbūt pirms 6000 gadiem?
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:26. Septembris 2017 - 22:05
(Link)
> "Nu, kristietība kā reizi ir tā labā augsne, no kuras [..] literally viss skaistais dārzs, kas saucas Rietumu civilizācija [..]"

That's very bullshit.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:26. Septembris 2017 - 22:17
(Link)
Nu vēl ir hellēniskā bagāža, ko kristīgā civilizācijā kaut kādā mērā kontinuēja. Kas vēl?
Katrā ziņā gvelzt, ka tā ir kaut ko ''saindējuši'' nu gan ir BS. Īpaši, ja negodīgi fokusējas uz Veco Derību, kas nav centrālais kristietības rakstu krājums.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:27. Septembris 2017 - 01:24
(Link)
Grieķu-romiešu bagāžas daļa ir masīva un kristietība to ne tik daudz turpināja (vismaz ārpus Bizantijas, kas līdz pat savai bojāejai (ko lielā mērā katalizēja paši kristieši) turpināja sevi uzskatīt par Romas tiešu turpinājumu), cik vienkārši ne sevišķi aizrāvās ar tās sistemātisku iznīcināšanu.

That aside, no vērā ņemamām ietekmēm sfērām vēl ir jāpiemin vismaz arī tā laika islāmiskā pasaules daļa (gk. tieši pa ZTP līniju, bet arī pateicoties turienes autoru saglabātajiem un papildinātajiem grieķu un romiešu klasiķu darbiem, kas vēlāk tika reeksportēti atpakaļ uz Eiropu) un t.s. naturālfilosofijas idejas (Bēkons, Okamas Viljams u.c.), kas lika aizmetņus Apgaismības ēras idejām un evidencē un novērojumos balstītam pasaules redzējumam in general (TBH, arī tur ir hellēniskās ietekmes elementi).

Visbeidzot, hronoloģiskā un no kristietības pieaugošas distances secībā, Renesanses humānisma (kas, kaut arī gan ar hellēņu, gan kristiešu saknēm, diezgan ātri sāk diverģēt no abām ar savu "cilvēks kā lietu mērs" paradigmu), Apgaismības ēras un Industriālās revolūcijas ēras idejas.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:27. Septembris 2017 - 06:14
(Link)
Jā, pagrieziens uz mēsluvi sākās ar Renesansi. Protams, tajā laikā tas nebija labi saskatāms, bet ''cilvēks ir visu lietu mērs'' tupība un pavērsiens uz hiperindividuālismu/narcismu/subjektīvismu kaut kur sākās.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:27. Septembris 2017 - 06:20
(Link)
Mums ir ļoti atšķirīgi priekšstati par ceļiem uz "mēsluvi", I know.