: who's that girl? - .budisms. crap.

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi

Links
> the cut
> fashion telegraph
> more life

Janvāris 20., 2006


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
00:42 - .budisms. crap.
Budisms Ķīnā, tātad, ienāk mūsu ēras 1.gs. ar tirgotājiem. Ok, to es varu atcerēties.
4 cildenās patiesības:
1) dzīvot nozīmē ciest
2) ciešanām ir pamats
3) ciešanas rodas no vēlmēm
4) ir ceļš uz atbrīvošanos no ciešanām.
Vai, cik jauki. Labi, to es arī varu atcerēties. Un to, ka viņu mērķis ir sasniegt nirvānu - to arī. Labākais vēl tikai priekšā. Mahajāna (lielo ratu skola) - viena no divām budisma pamatplūsmām, kas Ķīnā kļūst populāra. Labiņi, bet kas ir tā otra? Nav rakstīts. Labi. Mahajāna, mahajāna, mahajāna. Ma-ha-jā-na. Ok. Mahajāna.
Pirmās budisma skolas parādās Tan dinastijas laikā. Got it.
Buddha - apgarotais, apgaismotais. Kaut kur lasīju - aplaimotais. Nu, lai jau būtu.
Tripitaka - budistu kanonisko tekstu kopums.
Atma - kaut kas ar cilvēka patieso, dievišķo dabu, dvēseli. Nē, es pilnīgi noteikti nākamsemestr, ja būs lemts, iešu uz vairāk lekcijām, nevar taču citu pierakstus saprast.  Atma ceļo pa sansāru - pārdzimšanas ratu. Mhm.
Anatma - ne-dvēseles doktrīna. Individuālās dvēseles, budistuprāt, nav. Budistuprāt, pārmiesojas elementi.
Buddha plus Dharma (Budas mācība), plus Sangha (budistu kopiena) ir viņu "trīs dārgumi". Ļoti labi, man prieks par viņiem, bet turpmāko es vairs nevarēšu atcerēties.
Karma. Ā, nē, to vēl zinu. Pozitīvo un negatīvo darbību reģistrs.
Karuna - līdzcietība vadžrajanā (kas tas tāds?).
Arhats - ideālā perona hinjanā (kas tas tāds?), viens solis līdz Budai viņam esot. Forši. Man prieks.
Bodhisatva - ideālā persona mahajanā, kas atsakās aiziet nirvānā, kamēr nav glābta kāda dzīva būtne. Lai jau būtu. Kā jāmācās, tā man nāk miegs, kafiju dzeru non-stop.
Hmmm, hinajana, vadžrajana un mahajana varbūt ir kaut kādas skolas? Varbūt mahajāna un mahajana ir viens un tas pats, nepareizi norakstīts no tāfeles jēdziens? Jā, interesanti, interesanti.
Galvenais tagad - ne tikai neaizmigt, bet arī paturēt kaut ko no tā visa prātā. Bet mahajāna/mahajana ir viena no trim minētajām skolām. Tas nozīmē, ka divas skolas pārstāv vienu plūsmu?
Sliktākais tagad - man tas viss ir pilnīgi, absolūti un totāli vienaldzīgs. Pie kājas. Sunim zem astes. Kaķim zem astes. Vienaldzīgs. Vie-nal-dzīgs.

Atkal esmu turpat, kur vienmēr. Neko nezinu.

(41 with milk | cup of coffee?)

Comments:


[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 00:45
(Link)
kāpēc tev mahajānā ir garais "jā", bet hinajanā un vadžrajanā īsais? turklāt sanskritā mahā ir ar garo hā
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 00:48
(Link)
tātad mahajana būs tuvāk patiesībai. vai arī mahājana. kas, kopā ņemot, nozīmē to, ka tās visas trīs ir skolas. vai vismaz varētu būt.

un tas nav MAN, jo es studēju citas skuķenes pierakstus. tāpēc arī ne par ko nevaru galvot.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 00:50
(Link)
vadžrajana ir mahajanas atvasinājums
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 00:53
(Link)
kas nozīmē, ka vispirms bija mahajana (kā skola/plūsma or whatever) un vēlāk radās vadžrajana, kas savā veidā turpināja vai attīstīja vai darīja kaut ko tamlīdzīgu ar mahajanas paustajām idejām, mācībām utt.?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:00
(Link)
jā, viņi gan uzskatīja, ka rada trešo, atšķirīgo ceļu, bet mums tas gan jau labāk redzams
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:06
(Link)
ok. vadžrajana mahajanas atvasinājums. ne velna tikai nezinu par tiem ceļiem. juhū.
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 01:05
(Link)
agrīnais budisms ir hinajāna, pēc tam vēlāk mahajāna.
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:07
(Link)
un skaitās vēl, ka es mācos orientālistiku. zirgam jāsmejas.

bet nu jā, kaut kas tāds tur ir rakstīts.
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 01:10
(Link)
nu, es mācījos filozofiju pirms kāda laiciņa
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:13
(Link)
ai, es gan jau pa ceļam uz eksāmenu sasalšu ragā, un tad tikpat nebūs bijusi nekāda jēga no šitā visa.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 00:47
(Link)
un buddhismu ķīnā ienesa Bodhidharma, kurš nebija nekāds tirgotājs
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 00:51
(Link)
beidz man te piesieties! ej ar pasniedzēju kasīties.
tie tirgotāji gan jau domāti kā kaut kādu jaunu vēsmu no eiropas nesēji, kā jau tas parasti notiek.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 00:56
(Link)
no kādas eiropas?!! Bodhidharma atnāca no rietumiem, taču tie rietumi ķīniešiem ir Tibeta
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 01:04
(Link)
man šķiet, ka tas Bodhitharma bija indiešu brahmanis. no Tibetas?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:05
(Link)
jā, izklausās aizdomīgi

bet nonākt ķīnā no indijas, apejot tibetu arī ir pagrūti
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:05
(Link)
a brahmanis viņš točna vairs nebija
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 01:09
(Link)
nu, es jau viņu nepazinu, varbut vairs nebija arī. man tik tā teica. a kāpēc nebija?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:12
(Link)
tamdēļ, ka budistam pofig tās indiešu kastas
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 01:14
(Link)
varbūt par brahmani viņu nosauca kāds hinduists.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:17
(Link)
hinduists jau nu tieši vismazāk par brahmani nosauktu kādu atkritēju, kurš pēc hinduistu priekšstatiem automātiski kļūst par nepieskaramo, tas ir, ārpus kastām esošo
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:10
(Link)
nomierinies, cilvēk.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:13
(Link)
nu nē, es tā nevaru
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:16
(Link)
es domāju, ka tas, no kurienes tie tirgotāji ir nākuši, ir galīgi nesvarīgs apstāklis. patiesībā, arī paši tirgotāji kā tādi visā budisma stāstā ir nesvarīgi. svarīgi ir tas, ka ķīnā tas busdisms parādījās mūsu ēras pirmajā gadsimtā un pirmās skolas parādījās tan dinastijas laikā. divas plūsmas. pie vienas piederēja mahajana un vadžrajana (budisms nav elitārs, un neaiziet nirvānā, pirms kādu dzīvu būtni nav izglābuši), pie otras, hanajana, agrīnā budisma skola, kas noteica, ka budismu var sasniegt tikai mūki.
do we agree on that issue?
[User Picture]
From:[info]deep
Date:20. Janvāris 2006 - 00:56

melus teu maaca

(Link)
..jo karuna ir suudiiga shokolade.
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:09

Re: melus teu maaca

(Link)
kaut ko līdzīgu nodomāju :)
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:15

Re: melus teu maaca

(Link)
karūna ir līdzcietība dajebkurā budisma skolā, tuklāt tā ir vienkārši līdzcietība sanskritā
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:17

Re: melus teu maaca

(Link)
bet kāpēc tad mums ir īpaši piezīmēts, ka vadžrajanā?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:20. Janvāris 2006 - 01:21

Re: melus teu maaca

(Link)
vadžrajanā svarīgākais ir tantriskās prakses
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:23

Re: melus teu maaca

(Link)
ij zināt neko negribu.
[User Picture]
From:[info]deep
Date:20. Janvāris 2006 - 01:40

Re: melus teu maaca

(Link)
shkjiibo sviests. pashi savu kultuuru neapjaush, bet shkjiibo teezes- yeah, augstaakaa izglitiiba.

//nee, es neesmu pagaans. bet LV senilaa religjija arii buutu jaamaca.
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:47

Re: melus teu maaca

(Link)
bet kaut kas unikāls jau tas tomēr bija. cilvēki tiešām ticēja. un tic vēl šodien.

//piekrītu. tikai pamatskolnieki tev par tādu ideju galvu norautu.
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 02:24

Re: melus teu maaca

(Link)
arī lv senilā reliģija jeb, es teiktu, mitoloģija var skaitīties augstākā izglītība, starp citu. un to māca, ja grib mācīties.
[User Picture]
From:[info]deep
Date:20. Janvāris 2006 - 09:40
(Link)
nau taada latvieshu mitologjijas fakultaate. laikam nevajag.. pat LV religjisko organizaaciju likumaa dievturiiba nav atziita par tradicionaalo religjiju, tas mani vienmeer ir mulsinaajis..
[User Picture]
From:[info]copy
Date:20. Janvāris 2006 - 14:41
(Link)
nav tāda budisma fakultāte :P
[User Picture]
From:[info]optron
Date:20. Janvāris 2006 - 00:59
(Link)
omg skukjeen!!!! http://en.wikipedia.org/wiki/Budhism

ja, kad es gaaju skolaa, buutu bijusi wikipeedija...
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 01:08
(Link)
vikipēdijai, starp citu, nevar īpaši ticēt šajos jautājumos, un pasniedzējs mums īpaši ieteica nepaļauties.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:20. Janvāris 2006 - 08:45
(Link)
Taisnība. Bet vismaz par otru pašreiz eksistējošo skolu tur ir pareizi - to sauc par Tervadu.
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:20. Janvāris 2006 - 08:39
(Link)
Šis tas no lasītā atsauc atmiņā referātu rakstīšanu pie Vārpiņas. Es reiz par Budistu arhitektūru gatavoju un tad nemaz nelikās tik briemsīgi.
[User Picture]
From:[info]gentle
Date:20. Janvāris 2006 - 15:53
(Link)
Neko daudz par budismu nezinu, bet zinu, ka budisti Ķīnā nodarbojas ar kungfu. Sports un pašsavaldīšanās māksla ir laba lieta. Un vēl meditācija - spēja koncentrēties domās uz noteiktu lietu un spēja ar paša gribu mainīt savu smadzeņu viļņu garumu. Labais. Ja cilvēks to visu prot, tad jau tiešām var parādīties visādas extraordinary spējas kā telekinēze, ekstrosensorās spējas, ārstnieciskās spējas.
[User Picture]
From:[info]f
Date:20. Janvāris 2006 - 16:33
(Link)
un ja vēl visādus eliksīrus sadzeras.. :)
par tām pašsavaldīšanās spējām reiz pa national geographic vai discovery, vai kaut ko tādu rādīja ļoti labu filmiņu. kā karājas augšpēdus vai uz zoda...impressive.
[User Picture]
From:[info]gentle
Date:20. Janvāris 2006 - 17:10
(Link)
Es vienreiz runāju ar kādu ķīnieti par viņu reliģijām. Viņš teica, ka budisti ir parasti ļoti prasmīgi visās jomās, un lielākā daļa prot lieliski runāt angļu valodā.

> Go to Top
Sviesta Ciba