extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2023-07-04 07:16:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kad pēdējo reizi biju Latvijā, uz ielām pārsteidza lielais mašīnu skaits ar RU numuriem.

Man bija radies iespaids, ka mašīnām ar RU numuriem vairs nav atļauts iebraukt Eiropas Savienībā. It kā vēl kaut kādi tūristi varēja būt palikuši, bet nu jau laiks ir pagājis un viņiem visiem vajadzēja būt ārā.

Mēģināja viņus attaisnot, ka viņi bēg no karaklausības Krievijā. Bet reāli ziņās stāsta, ka kāds vadītājs Maybach ar RU numuru uzbrucis vadītājam ar UA numuru. Skaidrs, ka šie iebraucēji no RU ir pat kara atbalstītāji vai vismaz neitrālie ar skaidrojumu “ka lietas nav viennozīmīgas”.

Tagad ziņās ir, ka Vācija reāli konfiscē mašīnas ar RU numuriem, jo tas ir nelegāls imports saskaņā ar ES direktīvām. Pie tam Vācija bija diezgan labvēlīga pret Krieviju, jo viņiem ir savas enerģētikas intereses. Bet likums ir likums un tas ir jāpilda. Man gan šķiet nedaudz stulbi, ka tās mašīnas ved uz iznīcināšanu. Varēja atdot ukraiņiem izmantošanai karā vai arī tikai uzlikt sodu un tikai izbraukt. Bet tās jau ir tiesiskās nianses.

Visnesaprotamākais šajā ir tas, ko dara Latvija. Kāpēc vispār šīs mašīnas tiek ielaistas Eiropas Savienībā caur Latvijas robežu, jo pēc tam tālāk braucot no Liepājas ar prāmi un Vāciju, tās tur tiek konfiscētas un iznīcinātas?

https://twitter.com/InetaButane/status/1675969874097590272

Daži latvieši cenšas situāciju atrisināt, izliekoties, ka tā nepastāv, ka tā ziņa par RU mašīnu konfiskāciju Vācijā ir nepierādīta, ka tās ir baumas un varbūt meli. Bet tā kā ziņas ir no dažādiem avotiem, tad šī versija nešķiet ticama. Varbūt tur ir kādas nianses, par kurām mums nestāsta līdz galam, bet pats fakts kā tāds ir un direktīvu var interpretēt šādā veidā.

Daudzi iedomājas, ka iebraukšana ar personīgo mašīnu citā valstī nav imports. Es nezinu, kā tūristam varbūt nav. Bet vispārīgi, ja pārcelies uz ilgāku laiku dzīvot, tad ir. Ja tā ir personīgā mašīna, tad var būt atbrīvojums no muitas nodokļa, bet tas tik un tā ir imports.

Mans vispārējais novērojums, ka pēc noteikumiem Latvijā nevajadzēja būt tik daudz mašīnām ar RU numuriem, bija pareizs. Tas, kāpēc Latvija, pat kā lielākā UA atbalstītāja, neievēro šos noteikumus visdrīzāk liecina par lielo prokrievisko atbalstu Latvijas politikā un valdībā. Varbūt nav tik traki kā Gruzijā, bet mums joprojām ir Šleseri un citi, kas gribētu krievu biznesu un visas citas krievu darbības Latvijā, jo dzīvot pēc Eiropas standartiem taču ir tik grūti.

Ceru, ka nākamreiz, kad būšu Latvijā, mašīnu ar RU numuriem būs krietni mazāk.


(Ierakstīt jaunu komentāru)

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?