There's life - [entries|archive|friends|userinfo]
re:

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Mar. 29th, 2011|02:13 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , ]

Rīgā velo ļaušot braukt pa sab.trans. joslām! Izmēģinājuma kārtā, un "vasaras mēnešos". Nilam U. laikam joprojām šķiet, ka Latvijas ziemā un vienu sezonu pirms/pēc tās ar velo nevienam nevajadzētu pārvietoties :)
linkh

Comments:
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:March 29th, 2011 - 02:36 pm
(Link)
es gan te kaut ko nesaprotu. tas gadījumā nav apmēram tikpat efektīvi, kā piedāvāt velosipēdistiem izmantot daugavu? un vispār, velosipēdiem ir bijis aizliegts pārvietoties pa sabtransa joslu? un vēl man nāk prātā līdzība ar trusīti lauvu būrī, jo sabtranss ir velosipēdistiem bīstamākais satiksmes dalībnieks rīgā. un vēl, un vēl.
[User Picture]
From:[info]goddes
Date:March 29th, 2011 - 02:41 pm
(Link)
kaut kā tā, mhm, piekrītu gan par to, ka diez vai bija aizliegts, gan arī nedrošākais pasākums
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:March 29th, 2011 - 02:51 pm
(Link)
csn:
105. Ja ceļš apzīmēts ar 505., 506., 508. vai 509.ceļa zīmi, pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem, izņemot taksometrus, aizliegts braukt, kā arī aizliegts apturēt transportlīdzekli šajā joslā.
From:[info]eerenpreiss
Date:March 29th, 2011 - 02:54 pm
(Link)
Tieši tā.

Praksē vienmēr personīga dilemma bija starp šo normu un 'brauktuves labo malu'. Par braukšanas tizlumu - piemēram, pēc Stacijas lielā krusta braucot taļāk uz krastu pēkšņi mest uz iekšjoslu, transportus atstājot abās pusēs, man pat ļoti nepatīk.
[User Picture]
From:[info]watt
Date:March 29th, 2011 - 04:17 pm
(Link)
reāli tāda dilemmma ir tikai likumdevēju analfabētisms, imho parastā praksē Eiropā ir ka sab.trans josla ir viennozīmīgi (arī) priekš velosipēdistiem.

t.b. tas ka pēc CSN Latvijā ar velo ir "aizliegts" braukt pa sab.trans joslu ir kliedzošs stulbums.
From:[info]eerenpreiss
Date:March 29th, 2011 - 04:46 pm
(Link)
1. uz savas ādas pārbaudu šo problēmu tikai ecēšanās nolūkos - un vietām sab.trans joslas šķiet pārāk šauras, lai starp busa nīgršoferi un apmali justos droši, tāpēc pilnīgi noraidīt bažas arī nevaru. Taču tā jau ir salīdzinoši sīka infrastruktūras & attieksmes kombinēta problēma.

2. Reiz īpaši papētīju joslu atvēlējumu jautājumu citviet. Secinājumi - risinājumi atšķiras, reizēm pat valsts teritorijā (pavecs links, bet sk. piem. http://www.bikexprt.com/bikepol/facil/lanes/bikebus.htm). Iespējams, tur šis jautājums atstāts pašvaldību pārziņā, nevis regulēts centrāli.

Un re, atradās ziņa no Londonas: http://www.telegraph.co.uk/motoring/road-safety/2750428/The-truth-about-bikes-and-bus-lanes.html. Un pat wiki ir sadaļa par dalītajām busu-velo joslām: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_transportation_engineering#Shared_bus_lane ar dažādiem secinājumiem. Tā kā viss normāli - Rīga vasarā varbūt sapratīs, kā labāk. Atliek tikai skaļāk komentēk.