Dunduks ([info]dunduks) rakstīja,
@ 2010-10-12 15:15:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:games

Civilization 5

pirms kāda laika viens cibiņš jau padalījās ar savu pieredzi un uzsvēra trīs lietas -

1. "taču brieeeeesmīgi gara, vieglākajā grūtībā uz mazākā laukuma ātrākajā tempā pēc 8 stundām spēle vēl nav beigusies"
2. "Izskatās smuki, spēlējas patīkami, lielākais jaunievedums - aizliegums vienā lauciņā atrasties vairākām vienībām"
3. "Vienīgā nelaime, ka smukais izskats nāk kopā ar krietnu resursrijību"

1. Par pirmo īsti piekrist negribētu (kaut gan visvieglāko nespēlēju, tas jau būtu par traku, bet pamēģināju vienreiz Chieftain un tad pārsvarā Warlord un nedauz Prince) un arī uz otra mazākā laukuma diez vai ilgāk par 12h sanāca.
--- Liriska apkāpe: gan iepriekšējās, gan šo es gandrīz nekad neesmu spēlējis uz laukuma, kas nebūtu Tiny vai Small. Jā, un praktiski vienmēr Panganea vai Continents.

2. Otrais ir killer ievedums, kas neļauj, it sevišķi datorpretiniekam, sataisīt staku(s) ar padsmit+ vienībām un tad sveiki, gauja.
Tāpat no kauju apstākļa ļoti labs uzlabojums ir tas, ka gan lokšāvēji, gan dažādas katapultas u.c. distances šaujošas vienības to patiešām dara pa distanci (par to gan saņemot mazāk pieredzes punktu nekā tuvcīņā, tāpat pieredzes punkti tiek iegūti ne tikai tad, kad tu sit/sasit, bet arī tad, kad tevi sit), un, tam, kurš pirmais tiek pie Cannon un pēc tam Artillery, tam prātīgi pieejot ir Liela iespēja karti noslaucīt. Vēl par vienībām runājot interesanta ir iespēja jebkurai sauszemes vienībai vai nu apgreidojoties vai nu no zināma vienību līmeņa pašām pārvietoties pa ūdeni - galejām un transportiem atā, atā.

3. Resursus prasa, bet mans 2007. gada spēļu dators tomēr velk (GTX9800, ja nemaldos), tiesa, spēlējot pēc kārtas 12h+ sāk palikt pasākums stipri lēnāks.

Vēl divas ļoti būtiskas izmaiņas ir City state un Policy. Abas ir labas un interesantas. City state nemēģina konkurēt ar spēlētājiem, bet ar viņām sadarbojoties var iegūt būtiskus bonusus, pat lielākus nekā dabūtu tās iekarojot. Policy ir bonusu ieguvumu sistēma, kas tiek dota ik pa laikam savācot nākošo līmeni kultūras punktu (kultūra ne tikai ļauj izplesties pilsētām, piedevām izplešānās notiek pa vienam lauciņam, nevis pa visu perimetru reizē, bet arī "atver" jaunas Policy). Problēma ir tā dažas Policy ir savstarpēji izslēdzošas un, imo, viena no tām robežojas ar powergaming un tā ir Piety.
--- Vēl viena liriska apkāpe: ir trīs galvenie redzamie resursi - nauda, laime un kultūra + divi fona resursi pārtika un produkcija + cīņas pieredzes punkti un izvēloties dažādus Policy virzienus var tikt saņemti bonusi kādiem no šiem resursiem. Ļoti, ļoti būtiska ir laime (bez tās ik pa laikam nenotiks zelta laikmeti un pie negatīva līmeņa mazāk ražos un sliktāk cīnīsies) un kultūra (bez šīs pilsētas pašas neizpletīsies - būs papildus teritorija jāpērk pa naudu, kā arī nevarēs tikt pie jaunām Policy) un Piety šiem abiem diviem resursiem dod Lielus bonusus.

Pati resursu ieguve standarta - ēkas/brīnumi, resursu apguve (resursi nav jāsavieno ar ceļiem, lai saņemtu tos), iedzīvotāji. Papildus ļoti uzskatāmi parādīta arī Great persons saņemšana, ko nodrošina Wonders (Great general izsniedz arī viens vai divi brīnumi, bet normāli tā iegūšanas punktus ģenerē kaujas). Protams, jāņem vērā, ka gandrīz visam ir arī ēnas puses - iedzīvotāji un pilsētu skaits ražo unhappiness, pilsētu skaits palieliena iegūstamo kultūras punktu skaitu līdz nākošās Policy atvēršanai, ēkas noēd budžetu, ceļi izmaksā naudu, iekarotas pilsētas vispār ļoti negatīvi ietekmē, BET - ja nepārņem pilnībā, bet gan atstāj kā Puppet state, tad negatīvais iespaids uz laimi un kultūru nerodas, turpina ražot resursus, vienīgi nav iespējams kontrolēt, ko būvēs un nav iespējams piepirkt šīm pilsētām teritorijas. Tāpat nedrīkst nepamanīt, ka ceļi tagad maksā, līdz ar to ceļu sistēmu jāveido ļoti pragmatiski, ņemot vērā to, ka pilsētas savienojot ar galvaspilsētu būs finansiāls ieguvums, kā arī, protams, uzlabosies komunikācijas vienību pārmešanai no vienas frontes uz otru.

Nāciju līderi ir padarīti dažādāki - ne tikai atšķirīgas vienības/ēkas, bet arī vēl papildus atšķirības, tā Ramzesam ir bonuss pasaules brīnumu celšanai, Napoleons līdz tvaika dzinēja atklāšanai saņem katru gājienu palidus divus kultūras punktus, Katrīnai Lielajai katrs stratēģiskais resurss dubultojas utt. utml.

Manam spēles stilam vislabāk atbilst Ramzess (un pirmās trīs Policy pirms esmu ieguvis tehnoloģijas, kas atver Piety, ir Honour sākotnējā, kas dod 25% bonusu cīņā ar barbariem, kā arī Tradition sākotnēja, kas dod pārtikas bonusu galvaspilsētai un Tradition vēl viena, kas vēl dod papildus bonusu pasaules brīnumu celtniecībai un kopā ar Ramzesa dzimto bonusu tā ir ļoti jaudīga kombinācija - jāpiezīmē, ka datorpretiniekam spēlējot ar Ramzesu arī pasaules brīnumi ceļas viens pēc otra, līdz ar to izvēloties kādu citu līderi pie spēles izveides advancētajiem uzstādījumiem var izvēlēties pretinieku sarakstu, kurā Ramzesa nav, lai gan šādapieeja robežojas ar exploit izmantošanu), jo, lai veiksmīgi cīnītos jābūt tehnoloģiski priekšā un pasaules brīnumi Ļoti palīdz to paveikt. Tad arī nav pārsteigums, kad uzbūvēto pasaules brīnumu statistika kādu brīdi pēc sākuma ir es 7, nākošajam 2, tad vēl vienam 1 un pārējiem pa nullei. Protams, tāda pasaules brīnumu kolekcija citiem nepatīk, bet tā ir viņu problēma :-)

Un vēl par divām formālākām lietām -

interneta nepieciešamība pie kastes produkta instalēšanas sūkā, sūkā, sūkā,
ļoti dīvaina ir punktu skaitīšana slavas zālei, jo varonīgi kā princim uzvarot 2002. gadā iekarojot visas galvaspilsētas (un ja neskaita vienu, tad arī visas pilsētas vispār) tika saņemts būtiski mazāk punktu nekā ar warlord-u sagaidot laika uzvaru 2050. gadā, bet tas jau mazākais.

Kopumā, ja dators pavelk un laiks atļauj, tad laipni lūdzu atkarīgo pulciņā - vietas pietiks visiem, jo katrs jau būsim pie sava datora ! :-)

P.S.
Vēl nesaistīti, bet kaut ko raksturojoši varētu būt tas, ka cilvēks, kurš kaismīgi aizstāv pirātismu (jā, tas esmu es) ir vienkārši bezkaunīgi legāls, kā arī manus priekšstatus par citiem raksturojošs gadījums ir tāds, ka es būtu apsēdies, ja vien jau tad nebūtu sēdējis, kad uz palielīšanos pie kā es esmu ticis, saņēmu atbildi no sērijas, a kas ir Civilizācija ?!



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]str
2010-10-12 15:23 (saite)
nu laab laab...
:)PPP

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]str
2010-10-12 15:30 (saite)
un vēl - es ne zoli, ne bridžu spēlēt māku

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2010-10-12 15:46 (saite)
tu toties māki knipelēt un cept pankūkas :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]stradnieks
2010-10-12 15:24 (saite)
a kurš no iepriekšējiem civilization ir vislabākais? 5 man nepavilks, bet pašu sēriju nekad pat neesmu mēģinājis.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dunduks
2010-10-12 15:45 (saite)
tā kā mani visas ir paņēmušas un lai arī esmu retrogrāds un turpinu regulāri spēlēt 10+ gadīgus spēļukus, piemēram, tai pašai manai Morrowind tūlīt būs jubileja, nemaz nerunājot par vecajiem&labajiem dosiskajiem HOMM2 vai Masters of Magic, bet šai Civilizācijas sērijai es padodos un paņemot jaunāko uz leju vairāk neskatos, un tad sanāk, ka jaunākā resursus neprasošā ir trešā, jo ceturtajai jau vienā otrā addonā starpgājienu domāšanas laiki sāka tik ļoti vilkties, ka es to addonu praktiski nespēlēju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stradnieks
2010-10-12 16:47 (saite)
kuš, kuš. ne Tu vienīgais, kas spēlē HOMM2 - uzskatu, ka otrs labākais aiz HOMM4, jo HOMM2 iziet uz spēku, tad HOMM4 uz maģiju pielietošanas prasmēm, kas, vismaz man, ļoti patīk, bet nekas nespēs izdzēst šo HOMM2 pasaku realitātes auru :))) Morrowindu esmu spēlējis kādas piecas-sešas reizes, bet nekad neesmu izgājis, jo apnīk, ka baigākais līmenis, ka naudas kā spaļu, ka vienmēr kaut ko nespēju izdarīt galvenajā questā.

pamēģināšu šo. paldies un lai veicas!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2010-10-12 16:26 (saite)
Nu, man šķiet, ka trešā ir vislabākā. Ceturtā man jau nepatika dēļ pārspīlētās grafikas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stradnieks
2010-10-12 16:48 (saite)
paldies!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2010-10-12 16:51 (saite)
mūsdienās jau jārēķinās, ka arī šahs vai tetris būs ar pārspīlētu grafiku, bet Civ5 ir ne tikai grafika.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2010-10-12 16:53 (saite)
Kādi ir Civ5 nepieciešamie apakšējie parametri? Videokartei?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2010-10-12 17:22 (saite)
No iepakojuma:

minimums - Core2 Duo 1.8GHz, 2GB RAM, nVidia7900GS/Radeon2600XT

rekomendē - 1.8GHz QuadCore, 4GB RAM, nVidia9800/ATI4800

man procesors (Core2 2.6GHz) un RAM ir no minimālā, bet videokarte no rekomendē un vēl drusku, drusku uz augšu.

Un neesmu speciālists, bet vēdera izjūta saka, ka videokarte būs šaurā vieta un ar minimālo prasību videokarti spēlēšana visdrīzāk būs pain in ass.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2010-10-12 17:29 (saite)
Njā. Acīmredzot, iztikšu bez civ5:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2010-10-12 17:35 (saite)
vai arī vismaz pāris gadus pagaidīsi :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2010-10-12 17:36 (saite)
Steigties nav kur;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2010-10-12 18:18 (saite)
Nopietns apskats, es teiktu :)

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?