Mārtiņš Liberts ([info]djhurio) rakstīja,
@ 2004-04-13 14:10:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:DJ Elusive - 3 Hrs Oslo Nights Special April-2003-ITWT (ETS Global - Trance / Dance livesets & live

Matemātiķi
Atradu Latvijas matemātiķu megalinku: www.mathematics.lv. Uzzināju, kuri tad mums ir tie spicākie Latvijas matemātiķi.

Un uz 5. Latvijas matemātikas konferenci es nevarēju tikt. Dalībnieku saraks izskatās grandiozs - visa spice savākusies. Konferences rezultāti (pat ar foto) un galvenais, ka vesela kaudze ar tēzēm. Varēšu apskatīties, kā tad tās ir jāraksta.

Bišku tas viss izskatās smieklīgi. Vai es arī gribētu būt starp viņiem?



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]muchacho
2004-04-13 15:22 (saite)
heh .. nu par ciklometriju es to saucu ... tā pati trigonometrija jau ir. tikai ciklometriskās funkcijas ir inversās funckijas trigonometriskajām funkcijām. nu es vienkāši saucu to par ciklometriju, lai gan tāda vārda nav :) es īsti neesmu pārliecināts par to, cik daudz matemātisko analīzi mācīs, bet kad es skolotājai paprasīju grāmatu par atvasināšanu, integrāciju, tad viņa iedeva grāmatu un teica, ka to mācīsimies tikai 12. klasē. gan jau kaut ko virspusēju paņems. matemātiskajā analīzē tak ietilpst difernciālrēķini un integrālrēķini, vai arī es kaut ko esmu sajaucis? :)) .. (sāku justies mazliet apjucis) ...

Patiesībā es diezgan daudz esmu no robežteorijas pamatiem jau samācījies, par pirmajām divām ievērojamajām robežām palasījies esmu. par otro robežu jau biju lasījis sen, tikai nesapratu WTF ir tas lim :) tagad zinu, ka tas ir grieķu vāds "limes", kas nozīmē robeža.

Patiesībā man nav žēl, ka es tur netiku. Man ir ļoti ļoti labi tur, kur es tagad esmu un tieši tas, kas es tagad esmu. Ieejot 10. klasē vispār bija viss pilnīgākā dirsā, bet bija noticis kaut kāds lūzums - pēkšņi viss šķita viegls un pašsaprotams. Ķīmiju/fiziku/matemātiku sāku mācīties tikai no 10. klases un patiešām ir acīmredzams progress. Ķīmijā bija visstraujākais, jo jau 10. klasē es rajona olimpiādē dabūju atzinību. tā teikt no nulles uz olimpiādi un atzinība rokā. šogad bija labāk, un dabūju ķīmijā 3. vietu, fizikā atzinība un 3 punkti aiz 3. vietas (rajonā ir ĀVĢ un mūsu skolā līmenis patiešām nav augsts), kas manuprāt ir ļoti labi, jo ĀVĢ olimpiādes dalībnieku īpatsvars bija liels un es ieliku daudziem. Matemātikas olimpiādē bija maziet švakāk un viss ko dabūju bija tikai 12 no 50 punktiem. no 16 punktiem varēja dabūt atzinību. bet labākais tas, ka tikai dažas dienas pirms olimpiādes vispār skolotāja paskaidroja un iedeva grāmatiņu par matemātisko indukciju, skaitļu virknēm utt. par ko man pilnīgi melna bilde līdz šim bija. nākošgad būs jāpacenšas vairāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]djhurio
2004-04-13 15:40 (saite)
Es arī tagad esmu drusku apjucis, jo īsti nezinu, kas skaitās zem integrālrēķiniem un diferenciālrēķiniem. Mums rv1g matanalīzē mācīja robežas, atvasināšanu, nenoteiktos integrāļus, noteiktos integrāļus un funkcijas analīzi (vairāk neatceros). Un tas viss vien-argumenta f-jaam. Es domāju neko vairāk jau jums nemācīs. Tālāk sākas diferenciālv-jumi, viss tas iepriekšējais vairākargumentu f-jām, utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muchacho
2004-04-13 18:14 (saite)
nu tad es neko neesmu sajaucis, lieta tāda, ka es tā mācos divās valodās. jo vairāk materiālu ir angļu valodā, taču daudz kas ir iemācīts latviešu valodā. Nu ja es nejaucu, tad matemātiskā analīze angliski ir calculus, kas sevī ietver robežas, atvasināšanu, integrāciju un vēl sazin ko. Vispār būs ģeniāli, ja mums kaut pašus mat. analīzes pamatus mācīs - būšu priecīgs par to pašu, lai gan vienmēr var mācīties patstāvīgi (kā es pats to daru) ..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?