24 Janvāris 2013 @ 15:23
 
Garlaikoti kūpinu savu kafijas tabaciņu un meklēju piemērotu studiju programmu, kurai rudenī atdoties, jo kaut kas taču ar to dzīvi būs jāiesāk, galu galā - šķiet, ka es gribu studēt pārāk daudz ko, no mākslas un komunikācijas līdz jurisprudencei un medicīnai [vispār es būtu lieliska ārste, ja vien nebūtu visu mūžu jāstrādā ar cilvēkiem, varbūt patologanatoms ir mana mūža īstā profesija, kaulu zāģis man tīri labi piestāvētu un arī sociofobija klusēs], bet varbūt vienkārši jānomet pusi dzīvsvara kopā ar visiem principiem un jāiet strādāt par striptīzdejotāju, vecumdienas Tumba-Jumba salā garantētas.
 
 
( Post a new comment )
[info]begemots on 24. Janvāris 2013 - 21:48
Ikdienas datoriķim īstenībā augstākā matemātika ir vajadzīga visai maz, reti vairāk kā vidusskolas līmenī. Sisadminam vispār gandrīz nekad (ja nu vienīgi aprēķinot to, cik ilgi jāskrien kādam uzdevumam vai kādi resursi nepieciešami konkrēta skaita vienlaicīgu web lapas apmeklētāju apstrādei).

Ik pa brīdim ir vērts apzināties, ko principā var izdarīt ar matemātikas līdzekļiem, lai uztaisītu efektīvus risinājumus -- kaut vai, piemēram, ka ir tāda grafu teorija, kā rēķina attālumus Dekarta koordinātes un vēl šis tas cits, ja uzdevums ir ieviest, piemēram, īsākā maršruta aprēķinātāju Rīgas satiksmes plānotājā.

Taču (a) šādi uzdevumi ir salīdzinoši reti, bieži nogrūžami IT jomas svētajām govīm -- sistēmanalītiķiem un (b) ir redzēti kaudzēm piemēri, kur cilvēki ir paštukojuši un ieviesuši neefektīvus, tomēr strādājošus risinājumus [kas parasti ir tas, kas interesē darba devēju] bez vairāk kā pamatskolas matemātikas izmantošanas.

Kas ir svarīgi, manuprāt, ir valodas sajūta un drusku neformālās un formālās loģikas (Eilera apļu un Būla operatoru līmenī).

Ja tu vari atbildēt uz šo jautājumu:

Pieņemot, ka a=3 un b=3, vai dators teiks "JĀ" vai "NĒ"?

JA ( [(a > 5) UN (b = 3)] VAI [(a > 5) VAI (b = 3)] ) TAD SAKI "JĀ",
CITĀDI SAKI "NĒ"


tad principā teju trešdaļa no ikdienas programmēšanas sākumlīmenī, var teikt, ka ir kabatā.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]dhonass on 24. Janvāris 2013 - 22:10
ahā, tad jau nav tik dramatiski, kā es iztēlojos.
bet jāatzīst, no piemēra es nesapratu neko.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]begemots on 25. Janvāris 2013 - 09:19
nu ja tu apskaties abus linkus, tad tur viss tas ir drusku sīkāk uzzīmēts.

Bet pamatā ikdienas teksti, kādus programmētāji raksta, ir aptuveni:

JA (klients ir izvēlējies auto marku) UN (klients ir izvēlejies auto krāsu), TAD: pārdot klientam auto(izvēlētā marka,izvēlētā krāsa)
CITĀDI: paprasīt klientam kādu auto viņš grib


vai, teiksim,:
JA (spainis ir tukšs), TAD:
ieliet spainī 1 litru ūdens
ATKĀRTOT ieliešanu LĪDZKAMĒR (spainis ir līdz malām pilns)


un galvenais ir pareizi izdomāt kādas tad darbības pie kādiem nosacījumiem kādā secībā jāveic, lai panāktu vajadzīgo rezultātu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]uzpurne on 25. Janvāris 2013 - 13:38
Nu bet universitātē ir augstākā matemātika jānoliek paļubom.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]begemots on 25. Janvāris 2013 - 13:46
Priekš kam? ~2/3 no datoriķiem, ko es zinu, nav universitātes beiguši.

Tas, protams, ir ūber, ja to dara un skaidrs, ka cilvēki top kvalificētāki, bet ja tā lieta interesē un ir ķēriens, tad dzīvošanai pieklājīgai iztikai šai jomā uni īsti nevajag.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]uzpurne on 25. Janvāris 2013 - 13:48
Jā, protams, bet runa postā iet par studēšanu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]begemots on 25. Janvāris 2013 - 14:05
Arī, bet var jau studēt svarīgo un nesvarīgo pa lielam ignorēt :]
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]huinja on 25. Janvāris 2013 - 14:55
Vispār skumji, ka izglītība ir šādā pakaļā : D
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]begemots on 25. Janvāris 2013 - 15:56
Vaj ne?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)