reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 28th, 2007|03:00 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
parunāsim drusku tukšu, nepietiek zināšanu, bet viedoklis ir: izbrīna tas, ka cilvēki mēdz runāt par Dieva neesamību un reliģiju kā šizophrēniu tādā revolucionārā intonācijā. dumpinieka lepnumā un deviliskā smieklā, kā tikko būtu gāzuši monarhu.
it kā kristietība būtu meinstrīms, un viņi - izstumtie. tīri statistiski, vismaz pēdējos 50 gadus viss ir bijis gluži pretēji.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]artis
Date:January 28th, 2007 - 03:18 pm
(Link)
kādas fantastiskas muļķības. literatūra noskaņas radīšanai: «Vai sekulārisma gals?» (Diena, 27. janvāris, 2. lpp.)
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 28th, 2007 - 04:12 pm
(Link)
mēs iepriekš neprecizējām terminoloģiju.

politika un sabiedriskie procesi mani neinteresē, esmu tos izdzēris tukšus savos studiju gados, nevēlos runāt par neoliberālo ideoloģiju pēdējām modes tendencēm. jo vairāk cilvēku kaut kur ir iesaistīti, jo seklāk un nesvarīgāk tas kļūst.

mani interesē starppersonu komunikācija, un no mana paziņu loka 97% cilvēku domā, ka viņi paši no sevis jūt, kā viss patiesībā ir, ka sekošana autoritātēm, dogmām un akla ticība ir muļķība vai briesmas, un Dievs ir cilvēktiesību ierobežojums. domāju, šis fakts man dod tiesības vismaz uz šādu ierakstu.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:January 28th, 2007 - 04:46 pm
(Link)
ojā.
From:[info]larva
Date:January 28th, 2007 - 06:12 pm
(Link)
no mana paziņu loka 97% cilvēku domā, ka viņi paši no sevis jūt, kā viss patiesībā ir, ka sekošana autoritātēm, dogmām un akla ticība ir muļķība vai briesmas...

un kas būtu iebilstams pret šo viedokli?
From:[info]larva
Date:January 28th, 2007 - 06:46 pm
(Link)
ja neskaita to, ka vienai daļai tas drīz vien šķitīs baigi garlaicīgs. tik garlaicīgs, ka garlaicībā to pārspēj varbūt tikai mūsdienu ateisms.

es zinu, ka Tu tam ne mūžam nepiekritīsi, bet man tiešām šķiet, ka ir daudz svarīgākas problēmas risināmas (uz zemes) par dieva esamību/neesamību. man personīgi kristietības funkcionālā vērtība reālajā dzīvē ir vienlīdzīga ar apaļu nulli. savukārt pret to tipa garīgo dzīvi, kas tur tad paliek pāri, ja ētisko pusi noņem nost - es pret to esmu diezgan neuzņēmīgs, it sevišķi, ja tā no manis prasa tādu dramatisku un eksaltētu attieksmi, kādu pauž daļa 'riktīgo' kristiešu; es gribētu just kā paskāls vai kirkegors (lasīju viņu pirms nedēļas - forši bija), bet nespēju.

From:(Anonymous)
Date:January 28th, 2007 - 04:01 pm
(Link)
Tajos 50 gados arī tā nebļaustījās. Toties tagad IR meinstrīms.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 28th, 2007 - 04:13 pm
(Link)
pārdomā savu draugu un paziņu loku un uzraksti to vēlreiz.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 28th, 2007 - 04:15 pm
(Link)
nabaga anonīmais muļķi. pat tavs naids pret kristietību nepieder tev. pat tas nē.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:January 28th, 2007 - 05:49 pm
(Link)
Man liekas, vairums cilvēku ir gan reliģiozi tādā vai šādā veidā, lielākā vai mazākā mērā. Lai gan vienīgais, uz ko varu atsaukties, ir filma ar Džodiju Fosteri, kuru neaizsūtīja kosmosā, jo viņas ateisms nereprezentējot cilvēci, kas 95% tomēr pārstāv kādu reliģiju. :/
Un vismaz beidzamos 15 gadus kristieši nu gan ir iznākuši no katakombām, cik man zināms :)
From:[info]larva
Date:January 28th, 2007 - 05:51 pm
(Link)

nekaunini nu

kāpēc ticīgajiem tik ļoti rūp tas, kā ir citiem?? a Tev nav pajāt, kādā intonācijā persona x runā par dieva esamību/neesamību? un kāpēc vienmēr jāmēģina aizvainot neticīgie vai nepārliecinātie vai no ticības novērsušies? tāpēc, ka viņi Tevi personīgi sāpina?? un kāpēc Tev liekas, ka tava pieredze ir īstāka, autentiskāka nekā kādam citam?

p.s. meistrīms (saskaņā ar aptaujām), man šķiet, ir "es ticu, ka kaut kas tāds ir, bet nezinu, kas, un katrā ziņā nesekoju nevienai reliģiskajai tradīcijai". un vislielākā minoritāte, ja kas, ir "tīrie", radikālie, ultra-racionālie ateisti. es personīgi tādu pazīstu tikai vienu un tas pats nav no Latvijas.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 28th, 2007 - 09:19 pm
(Link)
pa lielam man iebilstams tikai pret vienu - kvalitātes trūkumu attiecībā uz idejām. man nav iebildumu pat pret to, ja cilvēki dzīvo, neapsverot nevienu no "lielajām idejām" (tām, kas pretendē uz patiesību). es priecātos, ja neviens par to nerunātu. man nav vajadzības pierādīt savas ticības pareizību vai pamatotību. diemžēl, ir draugi, kas dzērumā allaž mēģina mani izprovocēt uz šādām sarunām, allaž ar to pašu attieksmi un ar tiem pašiem argumentiem, kopā ar siekalām no alkohola iedarbībā atslābušās mutes izšļupstot "Nīče pierādīja, ka Dievs ir miris" vai ko tml.
From:[info]larva
Date:January 28th, 2007 - 09:26 pm
(Link)
jā.

+ es šito paņēmu personīgi
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 28th, 2007 - 09:27 pm
(Link)
nē, tu neesi no tiem.
From:[info]sileens
Date:January 31st, 2007 - 04:02 pm
(Link)
lol
lielās idejas tas skan tik gudri
bet tak cilvēce līdz šim nav atbildējusi kas ir dievs
resp
jebkurš priekšstats par to ir maldīts
tad nah kaut kādas vēl lielās idejas? domāju ka sava pakaļa katram ir jānoslauka vispirms un tad mācīt citus dzīvot vai aizrādīt.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:January 31st, 2007 - 07:23 pm
(Link)
interesanti ir tas, ka tu ikvienā kristietī automātiski redzi lielo mācītāju.

kur te, bļin, pamācība? drīzāk "atpisieties visi tolerantie un liberālie, mans dievs, mans dārziņš, mana pārliecība" (kursīvs mans)

bet, protams, ja nevar pateikt ne par, ne pret, tad atliek pateikt tikai lol, ne?
From:[info]sileens
Date:February 1st, 2007 - 09:53 am
(Link)
a ko tu peries
tev nekā cita ko darīt nav?
[User Picture]
From:[info]artis
Date:February 3rd, 2007 - 12:55 pm
(Link)
ko tu domā ar "ultra-racionāls ateists"? tas ir t.s. " stiprais ateisms"?
From:[info]larva
Date:February 3rd, 2007 - 02:27 pm
(Link)
nu jā, kaut gan man tā atšķirība starp 'strong' un 'weak' nav skaidra [ja 'weak' ir agnosticisti vai voltēristi, tad jā]. Es domāju tādu ateismu, kādu propogandē, piemēram, Komts-Sponvils (André Comte-Sponville)- viņam tikko atkal jauna grāmata iznāca "Ateisma gars" vai Ričards Dokins (Dawkins), bet to es neesmu lasījis.
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:January 31st, 2007 - 09:18 pm
(Link)
Latvijas statistiku neesmu redzējis, bet amīši izskatās traki reliģiozi: http://www.cbsnews.com/stories/2005/10/22/opinion/polls/main965223.shtml
[User Picture]
From:[info]dombrava
Date:January 31st, 2007 - 11:37 pm
(Link)
sajūtos tā it kā no manām lūpām būtu nocelti vārdi.