|
| Sakārtoju charsheetu priekš svaigākās sistēmas versijas (vizuālajā ziņā, formulas automātiskai aizpildīšanai vēl jāsaliek), tagad nevaru aiziet gulēt jo visu laiku gribas skatīties cik kruta sanācis. :D
Neskatoties uz to, ir jau idejas un plāni no vizuālā viedokļa uztaisīt no nulles jaunu versiju, taču to tomēr darīšu citreiz pēc testa sesijas, jo ir svarīgākas lietas ko darīt.
Anyway, varbūt jāuztaisa blogspotā oficiāls blogs priekš sistēmas ņemot vērā, ka pēdējā laikā bieži spamoju, bet no otras puses ja atkal uznāks slinkums un nebūs vairāk vai mazāk regulāri jaunumi/updeiti par progresu, tad arī tizli, kā arī oficālā blogā tad arī jāraksta normālāk nevis familiāri kā šeit (pat tad ja tur lasītāji nebūs vai arī būs daži no tiem kas jau šeit lasa lol). |
|
| Savas murgainās galda spēles veidošanas ietvaros pagūglēju un netā palasījos ko cilvēki labu vai sliktu domā par D&D (godīgi atzīšos, lai smeltos iedvesmu jeb nekaunīgi pizģītu idejas kas pašam patīk) vienā punktā atsevišķi cilvēki (hardcore playeri) nonāca pie secinājuma, ka D&D 4 edīcija sux jo „With the 4th edition everybody can be DM.” Pats esmu skatījies tikai 4 edīciju, senākas neesmu spēlējis un arī pētījis, tādēļ man pašam nav viedokļa vai vecie D&D ir labāki vai sliktāki par jauno, taču tas man atsauc atmiņā tekstus no WoWa kur veci hardcore spēlētāji saka, ka mūsdienās WoWs sux jo ikviens var būt raidotājs.
Es pat godīgi sakot tā idejiskā līmenī nesaskatu neko sliktu, ka ikviens var būt DM. Vai tad DM būtu jābūt kam tādam kur tikai atsevišķi izredzētie spēj pavilkt? Protams ir patīkami apzināties, ka kādā sabiedrības grupā skaities elitāra persona, taču tad vairāk guvums iznāk konkrētām personām no galda lomu spēļu cienītāju vidus nekā ieguvums galda lomu spēļu sabiedrībai kopumā (pēc manām domām).
Taču kopumā domas diskusijās dalījās tematikā „dziļa un daudzpusīga sistēma, taču sarežģīta un brīžiem grūti spēlējama” vs „mazāk dziļa un daudzpusīga, taču vienkārši un ērti spēlējama”.
Kā jums mani aizrautīgie un garlaikotie bloga lasītāji labāk patīk? Primārais būtu spēles spēlēšanai „dziļums un daudzpusība” vai „ērtība, ātrums un vienkāršība” ? Galējība vienā vai otrā skalas pusē, kaut kas pa vidu, vai no vidus uz kādu pusi vairāk velk kā tieši pa vidu palikt?
Es vienkārši filozofēju ko no netā salasītā ņemt un neņemt vērā. :)
p.s. WoWā main raidi no vienas puses patīk vairāk nekā agrāk, taču no otras puses neraidoju un nav nekādas vēlmes to darīt. Ērtuma blakusefekts un hardcorisma zuduma sekas? Patīk, bet nav nekādas vēlmes spēlēt WTF? Vai spēle, kad tā kļūst tuva ideālam kļūst nespēlējama? |
|
| Biju Ķīpsalas izstādē par Larpiem, izkustējos, dabūju dažus zilumus + mājās novelkot sandales secināju, ka pārvietoties varu tikai lēkājot uz vienas kājas vai arī tizlā pozā uz papēža. Ilgstoši cīnīties ar sandalēm laikam nerullē. :)
Visādi citādi kopumā bija jauki un daudz labāk nekā sākumā domājis, kad beigās viens random nezināms džeks teica, ka esot Ziepniekkalna mežā redzējis hipijus kas cīnās ar zobeniem, tad man kļuva skaidrs, ka diena ir izdevusies + papildus punktu uz i uzlika, tas, ka ejot projām piedāvāju Kamazam vilkt rīt manu mugurā esošo D’Artanjaņa tērpu, tad Kamaza kolēģe fonā nokomentēja ‘’Kurš tad tādu tērpu izstādēs velk”. :) |
|
| Šobrīd mani galda RPG nomāc problēma ar rasēm. Respektīvi nevaru rast skaidrību ar sevi kurā brīdī rase būtu saucama par rasi un kurā brīdī rase ir nevis ir rase, bet gan kādas rases apakštips/variācija.
Piemēram, šobrīd spēlējamas pamatrases ir
Human Dwarf Orc Goblin Halfling Troll Elf
Taču man gribās izdalīt elfus atsevišķos tipos
Wood Elf – Legolasveidīgie no meža High/Wise Elf (noskums gudrošanas stadijā) – Rivedeilveidīgi gudri nedaudz augstprātīgi elfi Dark Elf – Gotiski mazliet/samērā ļauni elfi
Tālāk atkal Humaniem gribas izdalīt atsevišķi Nord un Barbarian tipus, taču tā var papildināt bezgalīgi izgudrojot rases iz sērijas ‘’nigeri no purva’’, ‘’ledus elfi no Arktikas’’, bet es negribu neizmērojami garu izvēli no rasēm. Kādas 10 rases būtu maximums (jo no lielāka apjoma veidojot charu kļūst jau pārlieku grūti izvēlēties). It kā elfs paliek elfs un nav svarīgi Wood elfs vai Dark Elfs, tādā ziņā prasītos izvēle ‘’Rase’’--> ‘’Rases apakštips’’, taču no mehānikas viedokļa ‘’Rases apakštipam’’ ir tāds pats spēks kā ‘’Rases tipam’’ kā arī ieviešot apakštipu, Orki var justies apdalīti jo viņiem nav apakštipa atšķirībā no Elfiem un mākslīgi ieviest Orku apakštipus no sērijas Zaļie Orki, Melnie Orki un Sarkanie Orki man liekas būtu vienkārši patizli.
Bez tam man negribas vēl vienu papildus izvēles opciju kā ‘’rases apakštips” kam ir kaut kāda savādāka ietekme uz mehāniku kā ‘’rases tipam’’, tīri lieks papildus mākslīgs elements uz mehāniku. Varētu to apakštipu būšanu aizgrūst uz tīri opcionālu ‘’Background’’ fišku kur nav nekādas mehāniskas ietekmes, taču tad atkal tas Wood Elfs ne ar ko neatšķiras no Dark Elfa no mehānikas viedokļa.
Karoče ir ko domāt. |
|
| Nesen Inx vienā topikā ziņoja, ka LFFB lapā ir viņa raksti, secināju, ka daži no manējiem arī tur ir + iedvesmu iespamot deva vienā no WoWeru forumiem sākušais foruma RPG. Atceros, ka pēc tam vēl superfantasy forumā stāstus turpināju, kā poll rpg. Stulbie orki man joprojām mīļi. :) Zemākajā linkā var palasīties stāstu par Orku Grumku (tai laikā par WoWu vēl neko nezināju). Pašam no šodienas viedokļa ne visai varbūt patīk nobeigums. http://www.kurbijkurne.lv/daildarbi/viewstory.php?sid=379&chapter=1Ja nav apnicis, tad ir arī turpinājums stāstam par stulbo Orku Grumku kur klāt nākuši jauni personāži - viņa brāļi. Šajā stāstā arī neesmu apmierināts ar nobeigumu. http://lffb.midzenis.lv/dizmaksla/pieci-brali.html |
|
| Bija atkal uznācis slinkums darboties uz priekšu galda RPG, bet tagad bišķi vairāk par pusnedēļu atkal ir azarts.
No vienas puses lēnām sāku kļūt lepns un apmierināts kā visa struktūra saiet kopā, taču piepildīt un editēt struktūras elementus ir ļoti, ļoti laikietilpīgs process it sevišķi, ja ir vēlme nodrošināt arvien augstāku un augstāku kvalitāti un balansu. Manas kvalitātes prasības aug ar katru sistēmas pārveidošanas reizi un tā nodrošināšana prasa laiku.
Tad vēl reizēm kad esmu ieplānojis darboties ar vienu struktūras elementu ir baigais slinkums darboties tieši ar konkrēto elementu, bet gribās attīstīt citus vai ieviest jaunus kas principā uz testēšanu arī nav kritiski nepieciešami. Parasti gan tas beidzās, ka attīstu jauno elementu jo apzinos, ka ja ir azarts tad 100x produktīvāks ideju un kvalitātes ziņā būšu tur kur to gribās darīt, nevis kur sevi jāpiespiež. Galu galā daru jau prieka un izklaides dēļ.
Anyway ceru, ka sistēma beidzot būs kļuvusi pietiekami stabila, lai pēc katras testēšanas reizes nebūs pusgads jāpavada to pārveidojot. Ceru, ka darbs būs jāiegulda balansēšanā, elementu attīstīšanā nevis 100% pārveidošanā. Daudzās pārveidošanas beidzot varbūt būs radījusi skaidrību ko galu galā gribu un ko negribu, kā arī esmu kļuvis piesardzīgāks jaunu elementu un ideju ieviešanā (proti tagad divas dienas izstrādā vienu elementu, bet pēc tam tomēr pafilozofējot izdomā, ka tomēr nevajag vai arī ievieš ļoti vieglā režīmā, nevis ievieš un tad testa sesijā secina, ka ir auzas).
Galvenā problēmas šobrīd visādu elementu ieviešanā ir 1) Nodrošināt savstarpējo balansu 2) Lieki nesarežģīt sistēmu ar jauno elementu
Otrais punkts spēj nobremzēt un apstādināt daudzas it kā frošas idejas kas palielinātu sistēmas dziļumu un interesantumu, taču brīdī kad dziļuma palielināšana palielina arī sarežģītību ir skaidrs, ka dziļums nav palielināts pareizā veidā un ir jāmeklē cits ceļš kā to nodrošināt.
Bet nu darāmā vēl joprojām ir daudz, lai novestu līdz testējamam pasākumam. |
|
| Atksrūvēju portatīvo datoru un pa ventilātoru caurumiem izpūtu putekļu mākoni, rezultātā kompja apakša vairs neuzkarst tā, ka uz tā pankūkas var cept, kā arī kompis vairs instanti nerubās random momentos ārā (parasti spēlējot WoWu). |
|
| Sen nekas nav ierakstīts par murgaino galda RPG sistēmu, tad nu jāatjauno informācija.
Vispirms jāsaka, ka vakar (trešdien) par 98% bija pabeigts tā, lai varētu sestdien uzmaukt kādu testa sesiju, taču savās labākajās galda RPG veidošanas tradīcijās, brīdī kad charshetaa liku vienu no pēdējām formulām automātiskajai ļevakošanai (lai spēlētājiem ar roku manuāli nebūtu jāpārraksta visādi cipari), secināju, ka līdz galam neesmu tomēr laimīgs kā rezultātā mazliet padomājis gāju gulēt un protams nevarēju aizmigt jo bija jādomā, kā pārveidot tā lai būtu laimīgs.
Ok, pusnakti pavadīju bezmiegā domājot un beigās izdomāju kā pamainīt sistēmu tā lai būtu laimīgs, taču tas mani atsvieda no 98% gatavības testēšanai uz kādu 50% gatavību arghhh, un tagad prātu pārņēma vēl viens sistēmas saknē globāls jautājums vai šī brīžas esošo versiju, ka cilvēks izvēlas tādu kā specializācijas paku + kaujas paņēmienu paku mainīt vienkārši pret to, ka izvēlas klasi.
Paskaidrošu sīkāk, specializācija nosaka cik daudz Health, cik lieli Attack, Defense stati u.t.t. kā arī bonusā nāk feati klāt + katru pārleveli leveli klāt nāk. Respektīvi feati nav manuāli pa vienam no liela saraksta jāizvēlas, bet gan piesieti pie specializācijas kur noteiktu specializācijas featu noteiktā līmenī automātiski dabū.
Šobrīd man ir šadas specializācija
1. Gladiator – čuvaks ar daudz Health, feati kas ļauj dažas reizes cīņā izdarīt ļoti spēcīgus uzbrukumus un ļoti labi atgūties no sev nodarītiem kaitējumiem. Ļoti piemērots Melee Damage Dealerim. 2. Guardian – čuvaks kas ļoti labi reducē saņemto Damage, feati var vairākas reizes cīņā pasargāt sevi un arī citus no damages saņemšanas vispār. Tanks vienvārdsakot. 3. Battlemaster – vāja aizsardzība spēcīgs uzbrukums. Damage dealeris. 4. Survivalist – Tīri ok damage nodara, bet galvenais spēj izvairīties no damages kad kāds cits grib iesist. 5. Leader – augsta Morale (kas ir viens no defensīvajiem statiem) un feati kas dod nevis individuālo bonusu sev, bet gan visam partijam vai kaut ko sariebj visiem pretiniekiem.
Vairāk specializācijām priekšs vienas testa sesijas necentos domāt.
Savukārt kaujas paņēmienu pakas ir šādas
1. Defensive Stance – visādi Melee tankošas paņēmieni 2. Offensive Stance – visādi Melee paņēmieni kas nodara lielu damage 3. Tactical Stance – visādi Melee paņēmieni, kas nodara vidēju damage, bet reizē nodara dažādas riebeklības (čakarē), pretienieks tur nevar paiet, aizbīda viņu ellē ratā prom no citiem u.t.t. 4. Archery – Ranged ieroču skola ar augstāko damage 5. Marksmanship – Ranged ieroču skola ar pretinieka čakarēšanas elementiem. 6. Fire Magc – Spēcīgs single un AoE damage 7. Frost Magic – Ne tik liels damage kā Fire skolā, taču slowo vai apstādina pretiniekus. 8. Holy Magic – neliels damage, bet healo un buffo party 9. Dark Magic – vidējs damage, debuffo pretiniekus, biedē, sūc dzīvības 10. Arcane Magic – vidēja magic damage ar dažādiem čakarēšanas paņēmieniem un paņēmieniem kas palīdz savējiem 11. Nature Magic – heals + damage + terrain pretiniekiem pačakarē
Tātad pašreiz cilvēks var paņem jebkuru specializācijas un kaujas paņēmienu paku kādā kombinācijā vēlas. Piemēram mierīgi var būt Fire Magic + Guardian.
Bet tad es atkal iedomājos kā parasti es izvēlos tēlus RPG spēlēm. Es parasti iedomājos vot būšu šoreiz kabans ar cirvi kas visus šķaida vai uguns mags kas visu spridzina, fighters ar vairogu kas tanko vai priesteris kas healo u.t.t. Attiecīgi daudz intuitīvāk un vienkāršāk būtu ja būtu klašu sistēma, piemēram ja ir nodefinētas klases
1. Priest 2. Necromancer 3. Mage 4. Archer 5. Warrior 6. Soldier
Tad uzreiz jau viss ir skaidrs kas zem katra ir un nav jāčakarējas ja man sagribās klasisku ikonisku healeri, tad ņemu priesteri nevis meklēju kombināciju Holy Magic + Leader. Tas arī atrisina iespējamas disbalansa problēmas, ka kāda Specializāciju + kaujas paņēmienu kombinācija ir izteikti krutāka par citu (es vēlos izveidot failseifu extra n00b friendly sistēmu, kur jebkāda veikta izvēle nevar būt nepareiza, katra savādāka izvēle nes savādāku galarezultātu ar savādāku nepieciešamu spēlēšanas stilu, taču ne par kapeiku labāku vai sliktāku par citādā kombinācijā veiktu izvēli).
Taču no otras puses atkal patīk, ka var būt mags-kabans un iespēja paspēlēties ar variēšanas iespējām, taču klašu sistēma ļauj gludāk noslīpēt disbalansa problēmas kā arī ātrāka un vienkāršāka izvēle.
Nu lūk, tā arī te sēžu un domāju skatoties griestos pēdējās 10 stundas par šo jautājumu.
Savukārt ja reiz pieminēju domāšanu, tad nobeigumā atkāpjoties no RPG, svarīga lieta domājot figņas ir mainīt pozas kādā atrodas ķermenis jo tad kad pēc ilgāka laika sēdēšanas vienā nomaina reāli smadzenēs paveras jauns skatulogs. Šobrīd domājot man ir 4 pozas. Sēžot krēslā pie datora, atgūlies dīvānā, atgūlies gultā un staigājot šurpu turpu pa istabu, ik pa laikam nomainot tās uzreiz vai pēc brīža var uzreiz manīt kā ielido galvā jaunas idejas. - Music:Manowar - Army Of The Immortals
|
|
| Lol, laimēju 10 latus :D
Pirms diviem mēnešiem pieteicos Izzi (Internets + televīzija) automātiskajai rēķinu apmaksai (apnika man, ka mūžīgi aizmirsu apmaksāt) par to man piesķīra bonusu, ka nebija jāmaksā viena mēneša abonomentmaksa + kā izrādās papildus notika izloze kur laimēju minētos 10 latus. |
|
|