Patience, use the Force, think!
Neliela atskaite par galda RPG progresu (regresu?) 
4.-Mar-2010 10:26 pm
Sen nekas nav ierakstīts par murgaino galda RPG sistēmu, tad nu jāatjauno informācija.

Vispirms jāsaka, ka vakar (trešdien) par 98% bija pabeigts tā, lai varētu sestdien uzmaukt kādu testa sesiju, taču savās labākajās galda RPG veidošanas tradīcijās, brīdī kad charshetaa liku vienu no pēdējām formulām automātiskajai ļevakošanai (lai spēlētājiem ar roku manuāli nebūtu jāpārraksta visādi cipari), secināju, ka līdz galam neesmu tomēr laimīgs kā rezultātā mazliet padomājis gāju gulēt un protams nevarēju aizmigt jo bija jādomā, kā pārveidot tā lai būtu laimīgs.

Ok, pusnakti pavadīju bezmiegā domājot un beigās izdomāju kā pamainīt sistēmu tā lai būtu laimīgs, taču tas mani atsvieda no 98% gatavības testēšanai uz kādu 50% gatavību arghhh, un tagad prātu pārņēma vēl viens sistēmas saknē globāls jautājums vai šī brīžas esošo versiju, ka cilvēks izvēlas tādu kā specializācijas paku + kaujas paņēmienu paku mainīt vienkārši pret to, ka izvēlas klasi.

Paskaidrošu sīkāk, specializācija nosaka cik daudz Health, cik lieli Attack, Defense stati u.t.t. kā arī bonusā nāk feati klāt + katru pārleveli leveli klāt nāk. Respektīvi feati nav manuāli pa vienam no liela saraksta jāizvēlas, bet gan piesieti pie specializācijas kur noteiktu specializācijas featu noteiktā līmenī automātiski dabū.

Šobrīd man ir šadas specializācija

1. Gladiator – čuvaks ar daudz Health, feati kas ļauj dažas reizes cīņā izdarīt ļoti spēcīgus uzbrukumus un ļoti labi atgūties no sev nodarītiem kaitējumiem. Ļoti piemērots Melee Damage Dealerim.
2. Guardian – čuvaks kas ļoti labi reducē saņemto Damage, feati var vairākas reizes cīņā pasargāt sevi un arī citus no damages saņemšanas vispār. Tanks vienvārdsakot.
3. Battlemaster – vāja aizsardzība spēcīgs uzbrukums. Damage dealeris.
4. Survivalist – Tīri ok damage nodara, bet galvenais spēj izvairīties no damages kad kāds cits grib iesist.
5. Leader – augsta Morale (kas ir viens no defensīvajiem statiem) un feati kas dod nevis individuālo bonusu sev, bet gan visam partijam vai kaut ko sariebj visiem pretiniekiem.

Vairāk specializācijām priekšs vienas testa sesijas necentos domāt.

Savukārt kaujas paņēmienu pakas ir šādas

1. Defensive Stance – visādi Melee tankošas paņēmieni
2. Offensive Stance – visādi Melee paņēmieni kas nodara lielu damage
3. Tactical Stance – visādi Melee paņēmieni, kas nodara vidēju damage, bet reizē nodara dažādas riebeklības (čakarē), pretienieks tur nevar paiet, aizbīda viņu ellē ratā prom no citiem u.t.t.
4. Archery – Ranged ieroču skola ar augstāko damage
5. Marksmanship – Ranged ieroču skola ar pretinieka čakarēšanas elementiem.
6. Fire Magc – Spēcīgs single un AoE damage
7. Frost Magic – Ne tik liels damage kā Fire skolā, taču slowo vai apstādina pretiniekus.
8. Holy Magic – neliels damage, bet healo un buffo party
9. Dark Magic – vidējs damage, debuffo pretiniekus, biedē, sūc dzīvības
10. Arcane Magic – vidēja magic damage ar dažādiem čakarēšanas paņēmieniem un paņēmieniem kas palīdz savējiem
11. Nature Magic – heals + damage + terrain pretiniekiem pačakarē

Tātad pašreiz cilvēks var paņem jebkuru specializācijas un kaujas paņēmienu paku kādā kombinācijā vēlas. Piemēram mierīgi var būt Fire Magic + Guardian.

Bet tad es atkal iedomājos kā parasti es izvēlos tēlus RPG spēlēm. Es parasti iedomājos vot būšu šoreiz kabans ar cirvi kas visus šķaida vai uguns mags kas visu spridzina, fighters ar vairogu kas tanko vai priesteris kas healo u.t.t. Attiecīgi daudz intuitīvāk un vienkāršāk būtu ja būtu klašu sistēma, piemēram ja ir nodefinētas klases

1. Priest
2. Necromancer
3. Mage
4. Archer
5. Warrior
6. Soldier

Tad uzreiz jau viss ir skaidrs kas zem katra ir un nav jāčakarējas ja man sagribās klasisku ikonisku healeri, tad ņemu priesteri nevis meklēju kombināciju Holy Magic + Leader.
Tas arī atrisina iespējamas disbalansa problēmas, ka kāda Specializāciju + kaujas paņēmienu kombinācija ir izteikti krutāka par citu (es vēlos izveidot failseifu extra n00b friendly sistēmu, kur jebkāda veikta izvēle nevar būt nepareiza, katra savādāka izvēle nes savādāku galarezultātu ar savādāku nepieciešamu spēlēšanas stilu, taču ne par kapeiku labāku vai sliktāku par citādā kombinācijā veiktu izvēli).

Taču no otras puses atkal patīk, ka var būt mags-kabans un iespēja paspēlēties ar variēšanas iespējām, taču klašu sistēma ļauj gludāk noslīpēt disbalansa problēmas kā arī ātrāka un vienkāršāka izvēle.

Nu lūk, tā arī te sēžu un domāju skatoties griestos pēdējās 10 stundas par šo jautājumu.


Savukārt ja reiz pieminēju domāšanu, tad nobeigumā atkāpjoties no RPG, svarīga lieta domājot figņas ir mainīt pozas kādā atrodas ķermenis jo tad kad pēc ilgāka laika sēdēšanas vienā nomaina reāli smadzenēs paveras jauns skatulogs. Šobrīd domājot man ir 4 pozas. Sēžot krēslā pie datora, atgūlies dīvānā, atgūlies gultā un staigājot šurpu turpu pa istabu, ik pa laikam nomainot tās uzreiz vai pēc brīža var uzreiz manīt kā ielido galvā jaunas idejas.
Comments 
5.-Mar-2010 09:35 am
Iesaku tev aizmirst klases un paariet uz skill-based sisteemu ;)
More flexibility FTW!

5.-Mar-2010 10:19 am
Jā, tas rada jautājumu, vai, ja divi cilvēki paņem warrior klasi, viņiem ir identiski tēli?
5.-Mar-2010 12:02 pm
Pa lielo šobrīd izvēlas
1. Speciality
2. Combat Powers
3. Weapon Focus
4. Skill (3 gab)

Bez jau skaidrotā Speciality un Combat Powers, Weapon Focus dod tīri skaitliski bonusu konkrētam ieroču tipam (Long Blade, Axe, Crossbow u.t.t.) kas palielina iespēju trāpīt ar konkrēto ieroča tipu pretiniekam kā arī 1-2 Featus + 1-2 kaujas paņēmienu. Piemēram lietojot Bludgeon (Mace, Warhammer u.t.t.) ieroču tipu ir vienreiz cīņā izmantojams feats ''stun'', kas ļauj apdullināt pretinieku tā, lai tas izlaistu nākamo gājienu.

Skill ir sociālās fiškas piemēram Spot, Heal, Craft, Sneak u.t.t. kas kaujā var nest kādu nelielu labumu, bet in general ir nekaujas paņēmieni.

Tad vēl izvēlas ieroci (kuru loģiski būtu ņemt tādu kas dod bonusus no izvēlētā) Weapon Focus.
Izvēlas bruņas kur izvēle pamatā balstās uz to kādu ieroci lieto un kādu Specializāciju esi paņēmis), taču ierobežojumu nav. Var būt Leaderis + Fire Magic Full Platē (taču spēja trāpīt pretiniekiem ar maģijām cietīs).

Izvēlas talismanu kas dod nelielu bonusu vienā konkrētā statā pēc izvēles.

Pa lielo tas tad arī viss.

Attiecīgi ja apvieno Speciality ar Combat Powers izveidojas klases, kur Warriors no Warriora maksimāli var atšķirties par kādiem 20%, bet daudz kas tiešām būs vienāds un ļoti līdzīgs.

Šobrīd izskatās, ka klašu sistēmu neieviesīšu. Pārsaukšu specializāciju par klasi, bet no mehānikas viedokļa neko nemainīšu un varēšu būt laimīgs. :D

Visādi citādi tālākā nākotnē Combat Poweros droši vien būs iespēja nevis vienkārši noteiktos līmeņos piemēram Fire Magic dabūt klāt noteiktas fiksētas maģijas, bet gan izvēlēties no Level 5 maģijām vai nu A vai B. Līdzīga kā Heroes of Might and Magic ceļot pili tu no Tier 5 Creaturiem vari izvēlēties būvēt vai nu Enģeļus vai Knightus.
Bet šobrīd uz testēšanu tas nebūs iespējamu jo domājamā masa pieaug 2x kas attiecīgi ir overkills. Jānostabilizējas pie daudz maz stabilas rollēšanas sistēmas un tad var audzēt masu.
5.-Mar-2010 12:31 pm
Jā sabalansētu maģiju domāšana patiesībā ir baigais čakars.
Nav jau problēmu izdomāt teiksim maģiju ''no gaisa krīt akmeņi'', problēma ir mehāniski to padarīt atšķirīgu teiksim maģijas ''no gaisa krīt beigtas govju galvas'', padarīt tā lai govju galvju krišana un un akmeņu krišana ir vienādi spēcīgas un nedisbalansīgas, taču tai pašā laikā atšķirīgas.

p.s Nē šādas maģijas nav manā sistēmā.
5.-Mar-2010 10:42 am
Nu gratz! Keep up the good work! Man no domaashanas panjeemieniem jau kopsh skolas laikiem vislabaak patiik staigaashana :)

Savukaart par topiku: es esmu sameeraa slinks speeleetaajs, kuram urbshanaas cauri neskaitaamiem skilu sarakstiem noteikti buutu par gruutu. Jaatrod vidusceljsh, lai personaashi buutu atskjiriigi, bet tai pashaa laikaa negribeetos noshauties chara gjenereeshanas procesaa.
5.-Mar-2010 12:25 pm
es pilnīgi piekrītu Andžejam!

Ir spēlētāji, kuriem sagādā baudu izurbties cauri visiem noteikumiem, saskaitīt visādus punktus un tad to visu kombinēt kopā.
es pie tiem sevi nepieskaitu, jo man baudu sagādā pats spēles process un nevis viskautkā rēķināšana kopā vai skaistīšana nost. Man spēlē nepieciešams gūt atpūtu, lai neatkārtotos reālā dzīve, kas gan prasa dažādu kombinēšanu un plānošanu :)
5.-Mar-2010 12:26 pm
aizmirsu vēl pieakcentēt klāt, ka man ļoti patika Ziga brīvā pieeja tam visam, kad vasarā spēlējām Andžeja laukos vienu vanšotu :)
5.-Mar-2010 11:48 am
Nu pakas/klases neizslēdz skillu pielasīšanu. Vienk. pirmais ir ātrāks variants otrajam, kur skilli un stati jau kaut kā ir saorganizēti lielos komplektos.

Taču, lai visi nebūtu vienādi, IMO, jādara, ko jau teicu pirms tam, jāizveido kādi 2-4 paku komplekti, no kura spēlētājam jāizvēlas katra viens. Tādā veidā var iegūt interesantas komplektu kombinācijas un tēls liksies unikāls.

Piem., mums ir 3 paku komplekti: klase (burvis, sitējs, strēlnieks), specializācija (ofensīva, aizsardzība, suports) un stils (spēcīgais, ātrais, izturīgais). Mēs jau varam iegūt ļoti daudz unikālu personāžu, nesmacējot playerys izvēlēs, piem:

ofensīvais, izturīgais burvis,
spēcīgais suporta strēlnieks
ātrais aizsardzības sitējs.

utt.
6.-Mar-2010 04:27 pm
Anonymous
es tik gribu atgaadinaat ka es jau gadu gaidu uzspeeleessanu :P

aivvv
This page was loaded Dec 5. 2024, 3:23 am GMT.