Patience, use the Force, think!
Galda RPG un rases 
25.-Mar-2010 08:56 pm
Šobrīd mani galda RPG nomāc problēma ar rasēm. Respektīvi nevaru rast skaidrību ar sevi kurā brīdī rase būtu saucama par rasi un kurā brīdī rase ir nevis ir rase, bet gan kādas rases apakštips/variācija.

Piemēram, šobrīd spēlējamas pamatrases ir

Human
Dwarf
Orc
Goblin
Halfling
Troll
Elf

Taču man gribās izdalīt elfus atsevišķos tipos

Wood Elf – Legolasveidīgie no meža
High/Wise Elf (noskums gudrošanas stadijā) – Rivedeilveidīgi gudri nedaudz augstprātīgi elfi
Dark Elf – Gotiski mazliet/samērā ļauni elfi

Tālāk atkal Humaniem gribas izdalīt atsevišķi Nord un Barbarian tipus, taču tā var papildināt bezgalīgi izgudrojot rases iz sērijas ‘’nigeri no purva’’, ‘’ledus elfi no Arktikas’’, bet es negribu neizmērojami garu izvēli no rasēm. Kādas 10 rases būtu maximums (jo no lielāka apjoma veidojot charu kļūst jau pārlieku grūti izvēlēties). It kā elfs paliek elfs un nav svarīgi Wood elfs vai Dark Elfs, tādā ziņā prasītos izvēle ‘’Rase’’--> ‘’Rases apakštips’’, taču no mehānikas viedokļa ‘’Rases apakštipam’’ ir tāds pats spēks kā ‘’Rases tipam’’ kā arī ieviešot apakštipu, Orki var justies apdalīti jo viņiem nav apakštipa atšķirībā no Elfiem un mākslīgi ieviest Orku apakštipus no sērijas Zaļie Orki, Melnie Orki un Sarkanie Orki man liekas būtu vienkārši patizli.

Bez tam man negribas vēl vienu papildus izvēles opciju kā ‘’rases apakštips” kam ir kaut kāda savādāka ietekme uz mehāniku kā ‘’rases tipam’’, tīri lieks papildus mākslīgs elements uz mehāniku. Varētu to apakštipu būšanu aizgrūst uz tīri opcionālu ‘’Background’’ fišku kur nav nekādas mehāniskas ietekmes, taču tad atkal tas Wood Elfs ne ar ko neatšķiras no Dark Elfa no mehānikas viedokļa.

Karoče ir ko domāt.
Comments 
26.-Mar-2010 01:58 pm
Orkiem jau arī ir variācijas - tie paši Urukhaji, Morijas orki no Mordoras orkiem ar atšķīrās... Bet tas novirzoties no tēmas.

Ja nu tiešām negribas sīksaskaldītas rases, tad Rases apakštips varētu būt dažu rases parametru izmaiņa, saglabājot pārējos.
26.-Mar-2010 03:39 pm
Man šādā situācijā liekas galvenais jautājums, kādu lomu tieši spēlēs rasu izvēle? Vai ir runa par settingu, kura katra no tām ir gana specifiski iekrāsota ar savu kultūru, ka izvēloties noteiktu rasi, izvēlies kaut kādu spēles stilu.

Vai arī rases kalpo, kā spēles mehānikas dažādotājs kaut kādā unikālā veidā, kā to nedara perki/traiti/skilli/abilitiji.

Ja tas nav ne viens, ne otrs variants, tad iespējams rases nemaz nevajag.
26.-Mar-2010 05:43 pm
Galvenais atceries par ķirzakcilvēkiem un viss būs čikiniekā.
29.-Mar-2010 05:28 pm
Paldies par viedokļiem, tie man tiešām radīja vērtīgas pārdomas. :)

Beigās izlēmu, ka rases netiek sīki saskaldītas (respektīvi ir elfi, bez variācijām), taču dziļi charsheetā (tip otrā pusē) būs opcionālo izvēļu sadaļa kur var pēc iepriekš definētiem kritērijiem papildināt savu tēlu vai arī izdomāts pats ko grib. Respektīvi no mehānikas viedokļa neko klāt nedod, taču tas virza kādu tēla atspēle būtu piemērotāka.

Piemēram izvēloties minēto Elfu var izvēlēties ka tas ir Dark Elf. Tāpat tālāk ir visāda opcionāla ne rašu izvēles iespēja, kā piemēram norādīt sociālo statusu piemēram Warrior/Noble/Priest u.t.t. un pēc tam Warrioram teiksim konkrētāk Mercenary/Soldier/Militia/Gladiator u.t.t.

Tāpat ar reliģijas sadaļa ir opcionāla. Var norādīt, ka tici dievam XYZ (taču drīkst izdomāt savu) norādīt tālāk vai esi tāds parasts ticīgais vai Ķeceris (persona, kas tic dievam no oficiālo reliģiju saraksta, taču kaut kādā veidā „nepareizi”) vai Kultists (tas ir ja esi pats izdomājis dievību). Tālāk atkal var norādīt vai esi fanātiķis, kārtīgs ticīgais, taču ne agresīvs vai arī tāds nekārtīgs ticīgais, kas tip tic, bet maby veselu mūžību nav savu dievu palūdzies.

Opcionālās izvēles vairāk domātas nevis kā mehānisks dažādotājs, bet gan palīgs tēla veidošanā cilvēkiem kuri nevar/slinkums izdomāt sava tēla raksturojumu.
This page was loaded Dec 5. 2024, 3:26 am GMT.