Hedera helix L. ([info]hedera) rakstīja,
Tev acīmredzami nepatīk velobraucēji, par to spilgti liecina tas, ka tajā savā situācijas aprakstā tu a priori pieņēmi velo vainu, un pat neiedomājies, ka citiem tas nebūs tik viennozīmīgi skaidrs tikai pēc tava nepilnīgā un nesaprotamā apraksta.

Par tālāko tavu gish-gallop: totāli nepiekrītu, auto nedrīkst būt pilsētvides satiksmes prioritāte. Manuprāt, prioritārajai secībai apdzīvotās vietās būtu jābūt šādai:

1) Gājēji. Gan tādēļ, ka vismazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, gan tādēļ, ka pārvietojas vislēnāk. Tādēļ primāri jādomā par viņu drošību un ērtībām, izmantojot ielu tīklu viņu dzīvesvietu un darbavietu apkārtnē. Lai nav kā Rīgā, kur tik daudzās vietās ir redzams, ka par gājējiem vispār nav padomāts - ja gribi turpināt savu ceļu taisni, tad kāto 200m līdz tuvākajai gājēju pārejai, un tad kāto atpakaļ, jo nezin kādēļ auto attiecīgajā krustojumā ir piešķirta priekšroka.

2) Nemoterizētie transportlīdzekļi, jo 1) nemaitā gaisu; 2) aizņem maz vietas (mazina sastrēgumu un stāvvietu slogu); 3) veicina aktīvu dzīvesveidu.

3) Sabiedriskais transports, jo 1) vienu transportlīdzekli izmanto lielāks skaits cilvēku; 2) kursē pēc saraksta, līdz ar to vieglāk ieplānojami satiksmes organizēšanā.

4) Komerciālais transports, kas nodrošina pilsētvides funkcionēšanu (piegādes uzņēmumiem utt.), tādēļ man šķiet ok pašreizējie regulējumi, kuri piegādes transportam piešķir privilēģijas iebraukt un apstāties vietās, kur citiem tas ir liegts.

5) Privātais autotransports, ko iedzīvotāji izmanto ikdienas vajadzībām, pārvietojoties pa apdzīvoto vietu. Vēlams veicināt, lai šis privātais autotransports būtu 1) neliels un kompakts; 2) mazāk maitā gaisu.

6) Visādiem "tūristiem", kas lien pilsētās un papildus noslogo satiksmi, meklēt risinājumus, kas mazinātu viņu klātbūtni. Piemēram, Park&Ride infrastruktūra. Stingrāka kontrole smagajiem, kas vesā mierā lien zem smago aizliegumu zīmēm, un tad tur grozās pa šaurām ielām.


Ja tu autotransportu pacel kā galveno prioritāti, tad tu riskē izveidot tādu distopisko vidi kāda ir daudzviet ASV, kur bez mašīnas vispār nekur nav iespējams nokļūt, un gājēji daudzviet vispār nav ieplānoti kā daļa no satiksmes (ielas šķēršošana? Ar kājām? Jūs ko! Tak sēdies mašīnā un brauc riņķī, ja tev vajag no hosteļa vienā ielas pusē nokļūt uz Maķīti otrā ielas pusē.). Iesaku palasīt par šo tēmu, analītiski kritisku rakstu tieši par šo ir diezgan daudz. Tāda motorizēta vide veicina ļoti daudz sociālu problēmu.


(Lasīt komentārus)

Nopūsties:

No:
( )Anonīms- ehh.. šitajam cibiņam netīk anonīmie, nesanāks.
Lietotājvārds:
Parole:
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa:

Gandrīz jau aizmirsu pateikt – šis lietotājs ir ieslēdzis IP adrešu noglabāšanu. Operatore Nr. 65.
Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?