Es esmu diezgan pārliecināta, ka Tev skolas laikā lika no galvas iemācīties ļoti daudzus dzejoļus, bet vai tas Tev ļautu žigli un negūglejot atbildēt uz jautājumu par to, kā mainās dzejoļa noskaņa atkarībā no tā, vai tas ir 4pēdu trohajā vai 6pēdu anapestā (vai vismaz amfibrahijā)? Vai, pieņemot, ka Tu neesi iezubrījis nosaukumus, divzilbju vai trīszilbju ritmā ar uzsvērtu pirmo vs otro vai trešo zilbi, pie īsākām/garākām rindām? (Šīs ir tipiskas "prasmju/kompetences" zināšanas, ko var apgūt max 10 cilvēkstundu laikā, un ir fundamentāli svarīgas, lai varētu sākt domāt par stingrajām formām.)
Protams, ideālā variantā Tu atcerētos visus pantmērus un atbildētu uz šo jautājumu ar piemēriem no iemācītās dzejas, bet, ja jāizvēlas tikai daļa no zināšanām, mans jautājums ir svarīgāks nekā "kas seko pēc 'dar man', tēv(i)s, pastaliņas'".
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: