vai nav tā, ka pilsētplānojumu reāli nosaka lielā mērā arī esošā pilsētas struktūra?
proti, cik atceros kādu 90o gadu beigu Rīgai veiktu starptautisko pilsētplānošanas pētījumu, tur diezgan daudz uzsvaru lika uz to, ka Rīgā ir pavisam citādāks iedzīvotāju sadalījums.
tur bija norādīts, ka lielākajā daļā Rietumeiropas pilsētu, iedzīvotāju blīvums vislielākais ir centrā un samazinās uz malām, savukārt Rīgā (tāpat kā daudzās citās sociālistu sfēras pilsētās) ir neliels pīķis centrā, kuru ieskauj industriālā josla, pēc kuras sākas reālais megavalnis ar guļamrajoniem.
Citiem vārdiem, kāut kā tā:
REiropa:. ___/----/^^^\----\____
Rīga: ^^^^^\___/---\____/^^^^
Izklausās diezgan loģiski, ka šinī gadījumā iedzīvotāju nepieciešamība pārvietoties lielākos attālumos ikdienā būs stipri lielāka. Līdz ar to ir lielāka nepieciešamība vai nu lietot auto, vai lai būtu sabtranss RRIKTĪGI labs. Iespējams, par kārtu labāks nekā tagad.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: