Nu es saprotu, ka ir. Imo domstarpība interpretācijās. Piemēram visi abstraktie
Puma Punku 'frēzējumi' ir perfekti gludi un taisni līnijās, kā nošķelti. Nav redzamas nekādas frikcijas pēdas vai tipiskie defekti un neregularitātes, kas rodas rokas apstrādē. Šajos artefaktos redzamie bojājumi ir tikai laika pirksta radīti.
Mazliet nesaistīti ar tehnisko pusi, vēl viena lieta, kas mani fascinē ir šo monumentu pilnīgā vienaldzība pret jebkādu cilvēcisku estētiku vai saprotamu praktisku jēgu. Tie nav nedz tempļi nedz monumenti dieviem vai izciliem humanoīdiem, bet random konstrukcijas ar noteiktām, precīzi izstrādātām likumsakarībām un CNC līmeņa kvalitātes konsistenci. Tā priekš manis ir norāde uz to, ka kultūra, kas to radījusi ir operējusi ar cita veida vērtībām un utilitām. Tutanhamoni lielajās piarmīdās ir skvoteri. Netika tās celtas, lai kalpotu par kolosālu mauzoleju.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: