(bez virsraksta)

« previous entry | next entry »
Feb. 23., 2018 | 10:47 am

OK, ir vēl viena lieta, par ko jau ilgu laiku notiek cepšanās LV sabiedrībā un nu jau pārāk ilgu. Stambulas konvencija. Kopš Tieslietu ministrija uzsāka cirku ap to, tas joprojām nav beidzies. Ir "manabalss" akcija, kur var parakstīties pret Stambulas konvenciju. Kristīgais radio ik pa laikam uztaisa diskusiju par to labākajās krievu propagandkanālu tradīcijās, kur tiek pateikti pāris argumenti par labu tai un tad apgāzti. Stepaņenko, Rudzītis, kristīgie spēki un nacionāļu spēki ir sadevušies rokās un šēro rakstus par dažādiem ļaunumiem, kas radīsies to ieviešot. Argumenti pret konvenciju ir samērā jocīgi, jo izskatās, ka no 28. lappušu garā dokumenta ir paņemti 2 teikumi, nointerpretēti kā "nepastāvēs vairs sievietes un vīrieši" un paziņoti kā galvenā šī dokumenta doma un civilizācijas beigu sākuma mēģinājums. Realitātē nekad netiek īsti atzīts un runāts, ka vardarbība Latvijā ir problēma, ka konvencija to apskata no visiem galvenajiem rakursiem un piedāvā aktīvāk risināt vardarbības jautājumus un šo risināšanu kontrolēt un veikt kopīgi, tādā veidā radot arī nelielu spiedienu kaut ko mainīt, kas vienmēr palīdz, kad ir jāiekustina status quo.

Paskatīsimies, piemēram, kādi ir Zbigņēviča argumenti pret konvenciju.

1) Viņam nepatīk, ka konvencija iestājas ekskluzīvi par sieviešu tiesībām un vardarbību pret tām,
2) Uztraukums par sociālo dzimumu, minot, ka šī termina ieviešana nozīmē, ka konvencijas autori vēlas pateikt, ka nav atšķirība starp bioloģiskajiem dzimumiem
3) Uztraukums par emocionālo vardarbību pret vecākiem, kuriem būs jāpārdzīvo, ka bērniem mācīs skolās dzimumu vienlīdzību.

Pirmais punkts ir samērā jocīgs, jo diez vai kāds spēs iebilst tam, ka dažāda rakstura vardarbība, it sevišķi seksuālā, ir vērsta pret sievietēm, tamdēļ arī dokuments ir konkrēti par tām. Viņš min, ka viņam nepatīk, ka sieviešu tiesības tiek eskluzīvi atdalītas no ģimenes tiesībām, bet katram indivīdam ir savas tiesības netikt sistam, izvarotam u.tml. un tas nav jāskata ģimenes kontekstā, jo arī vīram nav tiesības sist savu sievu, ko gan nav sapratusi mūsu lielākā kaimiņvalsts.

Otrais punkts. Tiek nesaprasts jēdziens "sociālais dzimums", kas tieši tamdēļ ir ieviests, lai nošķirtu to no bioloģiskā un tas ir konvencijā skaidri un gaiši paskaidrots: "ar terminu „sociālais dzimums (dzimte)” tiek saprastas sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības, ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem".

Trešais punkts. Saukt par "emocionālo vardarbību" elementāru lietu mācīšanu skolā jau nu ir klaja demagoģija. Vecāki var savus bērnus izglītot kā viens vēlas, toties skolām nav jāpakļaujas katra vecāka individuālām iegribām, ja runājām par tādām vienkāršām lietām, kā uzsvēršanu, ka katrs dzimums var darīt ko vien vēlas, neierobežojot sevi aizspriedumos.

Par šo gan ir runāts daudz un ļoti, bet mani kaitina tas milzīgais truluma daudzums, kas tiek bliezts no cilvēku puses, kas šajā dokumentā redz pilnīgi ko citu, nekā to, kam tas ir paredzēts.

Link | ir doma | Add to Memories


Comments {73}

snauts

(bez virsraksta)

from: [info]snauts
date: Feb. 23., 2018 - 03:26 pm
Link

Nea, nea, atstāsim seksualitāti ārpus šitā, principā tas ko tu vēlies teikt ir, ka miesas sodi ir tikpat kā pretlikumīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 03:35 pm
Link

Starp pieaugušiem cilvēkiem, vairumā gadījumā jā. Pret bērniem nē, jo viņi ne de facto ne de iure nav vienlīdzīgi ar pieaugušajiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 04:49 pm
Link

Vispār pašlaik tiesības neciest no vardarbības bērniem de iure ir tādas pašas kā pieaugušajiem.

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]axsys
date: Feb. 23., 2018 - 03:43 pm
Link

Well, jā. o_O

Atbildēt | Iepriekšējais


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 04:02 pm
Link

Laipni lūgts 21.gadsimtā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 04:26 pm
Link

Currentyerisms ir kaut kāds jauns logical fallacy. Tas, ka kaut kas ir populārs tagad, nenozīmē, ka tas ir pareizs, gudrs vai citādi labs. Tas ir kā sekot tikai jaunai popsai. Like, kam nahuj vajag Bahu. Kurā gadsimtā tu dzīvo lol?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 04:47 pm
Link

Cik daudz jāizdzer, lai no mana komentāra ko tādu izmurgotu, kārtējo reizi cīnoties ar paša izmurgotiem straw men?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 05:19 pm
Link

Tad ko nozīmē ""Laipni lūgts 21.gadsimtā." Ja es nepareizi interpretēju, lūdzu, palabo.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 05:50 pm
Link

Tas ir mājiens attiecībā uz pilsoņa neinformētību par to, ka mūsdienu nosacīti civilizēto valstu (arī Latvijas) bērnu tiesību aizsardzības likumos ir aizliegta pat emocionālā vardarbība, par fizisko nemaz nerunājot. Līdz ar to Stambulas konvencijas sakarā viņa sāpe ir nedaudz nokavēta.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 06:08 pm
Link

Vai tu kādreiz esi dīlojis kaut ar vienu bērnu? Psiholoģiska vardarbība ir neizbēgama, jo bērns ir mazs un stulbs, neko neprot no dzīves. Viņu ir jāmāca un bērnam nepatīk mācīties. Tas ir rule of the thumb lieta. Bērns ir bezatbildīgs un bezrūpīgs, jo viņš nezina ko nozīmē būt pieaugušam un havot ģimeni, darbu, pienākumus un likumu ievērošanu. Tu neizbēgami radīsi bērnā "sāpi", kad pateiksi, ka konfektes vairs nebūs vai, ka deviņos jānāk mājās, vai, ka no rīta jāiet uz skolu un nebūs te nekāds vēl stundiņu pagulēt. Tas viss rada emocionālu traumu, bet tā ir daļa no tās lietas, ko sauc par pieaugšanu. Likumi, kas preventē bērnu pieaugšanu un rada tādus mančaildus kā mēs redzem ļevoku pusē, ir absolūta inde kā kolektīvā tā individuālā līmenī. Tu tam nepiekrīti?

Par miesas sodiem savukārt derētu vienoties kas tas ir. Definīcijas tiek dotas visos juridiskos dokumentos. Teiksim man miesas soda jēdziens asociējas ar 10 sitieniem pa kailu miesu ar bambusa nūju, bet nekādā veidā neiederas kontekstā ar vieglu patzatiļņiku mazam niķīgam suščim.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 06:33 pm
Link

Man, atšķirībā no tevis, pašam ir bērns, ar kura audzināšanu man ir nācies nodarboties.

Dēvēt par emocionālo vardarbību tevis minētās lietas vispār ir smieklīgi un var redzēt, ka kārtējo reizi runā par tēmu, no kuras neko nerubī.

Ja tas vieglais podzatiļņiks ir kā sods (un sīkais to uztver kā sodu), tad tas principā paiet zem LV likuma vardarbības definīcijas: "visu veidu fiziska vai emocionāla cietsirdība, seksuāla vardarbība, nolaidība vai cita veida izturēšanās, kas apdraud vai var apdraudēt bērna veselību, dzīvību, attīstību vai pašcieņu".

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 07:35 pm
Link

Okej, tātad tu pērc savam sīcim našķi vai rotaļlietu katru reizi, kad viņš to pieprasa? Tu esi "the new man", kas prot izvairities no jebkāda veida vardarbības?
Un tas, ka padzatiļņiks skaitās vardarbība ģimenē, kas ir pamats paņemt bērnu no ģimenes tikai parāda šo likumdošanas Orvelisko būtību.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 08:03 pm
Link

Vēl nevari nomierināties?

Sevišķi retardētiem atkārtoju vēlreiz - našķu/rotaļlietu nepirkšana katru reizi kad bērns to prasa NAV VARDARBĪBA un netiek par tādu uzskatīta.

Tas, ka tev agresija pret otru skaitās norma tikai liecina par tevi pašu, bet ne par likumdošanu.


Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 24., 2018 - 12:19 pm
Link

Padzatiļņiks nav agresija, bet galējais audzināšanas rīks, kad citādi nesaprot. (in before ar bērnu jau vienmēr visu var racionāli sarunāt lel)

Atbildēt | Iepriekšējais