brookings - More halfarsed ramblings, this time on the economy.............. [entries|archive|friends|userinfo]
brookings

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

More halfarsed ramblings, this time on the economy.............. [Jan. 4th, 2009|03:29 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
The International Monetary Fund on Friday said it now expects a net income of about $11 million in fiscal year 2009, and not a shortfall of $294 million as previously forecast, as more countries turn to it for rescue loans in a deepening financial crisis. “The improved income outlook reflects new lending activity that is estimated to generate additional fund income of about $247 million, assuming all disbursements under the recently approved arrangements are made as scheduled,” the IMF said. Since early November, the IMF has approved rescue packages for Hungary, Iceland, Ukraine and Latvia as the global crisis spreads to more emerging economies.

Reuters

Labi, ka dažiem ir labi.

Bet man ir teze: Latvijas Banka joprojam ieliek naudu Parexā (cik līdz šim? 600,000,000?), un/tapēc ka tā nauda iziet no Parexa. Vai tie slavenie klienti, kas ir lietojuši Parex, lai pārskaitītu savu naudu ofšora (lai izvairitos no nodokliem), un tagad ņem to naudu pakapeniski ārā - vai viņi tagad nelieto Latvijas Valsti, kā apdrošināšanu pret šo global Krīzi? Proti, kam ir jāmaksā, lai viņi neko nezaudētu? Nu, neesmu politologs, neesmu ekonomists - un šī ir tikai ļoti rupja teze, bet, piedodiet, manuprāt šis varētu būt class war.

Teze no 2: Class War arī pastav šeit Latvijā. Negribot devalvēt latu, lai glābtu tos, kas ir aizņemušies kreditu euro (un tajā skaitā arī es) - tipa (un es tagad vispārinu - the new middle class), valdība uperē citu sabiedrības daļu (ja protat angļu valodu šeit ir izcils raksts par šo). Un, lai glābtu latu, Latvijas Bankai ir jātēre lielas summas - un kam ir jāmaksā, galu galā?
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:January 4th, 2009 - 04:13 pm
(Link)
vai tā ir šķiru cīņa? teorētiski, protams, tā nekad nav beigusies. Cīņa to write home about gan būtu tad, ja izmantotāji sastaptu izmantojamo pretestību. Tā ka pagaidām ir viena sīka slāņa un starptautiskā finansu bandītisma plānota parazitēšana uz to rēķina, no kuriem ir ko paņemt ne tik daudz no katra atsevišķi, taču kā no masas - salasās.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 4th, 2009 - 04:40 pm
(Link)
Jā, šķira cīņa nav beigusies. Tikai tad, kad pietiekoši daudziem cilvekiem gāja labi/normāli (es tagad briesmīgi visparinu, es zinu), bija iespejams noliegt/aizmirst par šo parādību/ideju. Tagad, ši ideja (par šķiru cīņu) ir, protams, kļuvusi krietni aktuālāka.

Starp citu, viena pretestība būtu/būtu bijusi šada: īsta demokrātija - tagad mums te nav. Ja nebija pirms SVF, tagad noteikti nav...
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:January 4th, 2009 - 05:02 pm
(Link)
nē, mums nav demokrātijas, un nevienu brīdi pēc t.s. demokrātijas atjaunošanas nav bijis. Mūsu demokrātija eksistēja no 1918. gada 16 gadus līdz Ulmaņa fašistiskajam pavērsumam. šim pilsonim 'jaunajā' demokrātijā tika uzcelts piemineklis, tas ir netālu no ASV vēstniecības. mums ir dažas formālas demokrātijas institūcijas, kuras nedarbojas [un daļa no kurām, domāju, tiks arī likvidēta, izmantojot pārvaldes aparāta sašaurināšanas aizsegu]. un pa daļai tā ir arī iedzīvotāju nevis varas problēma vien. de-politizācijas, akluma, mazattīstības un apātijas problēma.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 4th, 2009 - 06:15 pm
(Link)
Paldies par vesturi (vēlreiz:)) Bet par iemesliem šai situacijai: Kā jūms liekas? Vai tas varētu būt latviešu 'saimnieks sindroms'? '

Ja pieņemsim, ka šis sindroms pastav, tad var secināt, ka šie saimnieki īsti nejutas ērti īstājā demokrātijā: 1934 - Ulmanis/Musdienās - mūsu oligarhi. Varbūt 'apātijas problēma'ir īstenība kaut kada 'passive acceptance/approval'.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:January 4th, 2009 - 06:44 pm
(Link)
as regards passive acceptance, that's the case, es domā: no vienas puses, massive manufacture of consent [te varētu atsevišķi runāt par mediju lomu un ieguldījumu, kā visur, bet ir arī vietējās nianses] un no otras - šai apstrādei īpaši atsaucīga mentalitāte: lokalitātei īpaši infantila protestantisma apziņas pasuga, slikta audzināšana, vārdu sakot. Plus, prakt. sagrauta izglītības sistēma. man pašai viņu parādīja, bet varbūt arī jums ienteresanti ieskatīties vienā bij. diasporas, tagad - Latvijā dzīvojoša dzejnieka, rakstnieka un tulkotāja pēdējos blogos, tie daudz ko ļoti precīzi identificē http://lettonica.blogspot.com/2008/12/under-latvian-yoke.html
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 4th, 2009 - 07:05 pm
(Link)
Jā, under the Latvian yoke - tieši tā.
[User Picture]
From:[info]starro
Date:January 4th, 2009 - 05:23 pm
(Link)
- un kam ir jāmaksā, galu galā?
- manuprāt, taisnīgi būtu, ja riski sadalītos 50/50 visām līgumslēdzēju pusēm, jebkuros darījumos, jebkurā līmenī. Jebkura darījuma dzinulis ir alkatība, jeb kāre uz peļņu. Bet tās iegūšana vienmēr saistīta ar risku.
[User Picture]
From:[info]artis
Date:January 4th, 2009 - 05:40 pm
(Link)
jebkura darījuma mērķis nav alkatība, aklatību vari piedēvēt tikai darījumiem ar surplus value.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 4th, 2009 - 06:53 pm
(Link)
Jā, par parastiem biznesu darijumiem, es varu teoretiski pieņemt, ka tas ir iespējams (50/50 risk sharing). Bet par šo global situaciju? Nu, kā tu redzi šo šinī situācijā?