Viss ir labi un būs arvien labāk! - [entries|archive|friends|userinfo]
veed_logs

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| google komiks Nr.1 komiks Nr.2 ]

[16. Dec 2020|08:49]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mani kretinē šogad latviešu valodā ieviestais jaunvārds "lokdauns". Grūti saprast, kas tas tāds par dauni. Pameklēju definīciju. TVNETs skaidro, ka tā ir "totāla [cilvēku] izolācija mājokļos", bet ar to Covid-19 kontekstā saprototot arī maigākus ierobežojumus. Internets gan piedāvā diez gan skaidru definīciju:
an emergency situation in which people are not allowed to freely enter, leave, or move around in a building or area because of danger
vai
a period of time in which people are not allowed to leave their homes or travel freely, because of a dangerous disease

Tātad - nedrīkst iet ārā no mājas vai citi būtiski pārvietošanās ierobežojumi. Tas, kas no šodienas tiek ieviests Lietuvā, ka nedrīkst bez īpaša iemesla izbraukt no savas pašvaldības teritorijas varētu tikt saukts par vieglas formas "lokdaunu". Bet tas noteikti nav tirdzniecības vai pulcēšanās ierobežojumi. Vārdu sakot, ja tavs iemīļotais šopinga centrs ir aiztaisīts vai, ja tavs iemīļotais politiķis nedrīkst dibināt partiju, tas nav nekāds "lokdauns". Vienkārši ir ieviesti zināmi ierobežojumi, tā tos arī vajadzētu saukt, bet dauņus varētu likt mierā.
Linknopel mani

Comments:
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:16. Decembris 2020 - 09:18
(Link)
OK, varbūt mūsu situācija precīzi neatbilst šī vārda nozīmei, bet es tik un tā to turpināšu lietot.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 09:20
(Link)
tev netiek piedots
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:16. Decembris 2020 - 09:22
(Link)
Nu tev jau ir jādzīvo ar to aizvainojumu, ne man.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 09:30
(Link)
Nu, jā, reāli jau mūsu situācija neatbilst šī vārda nozīmei, tāpēc to lietot attiecībā uz šī brīža ierobežojumiem Latvijā ir nepareizi. Kāpēc čakarēt valodu, lai nevar saprast, ko cilvēks ir domājis un ko vēlas pateikt?
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:16. Decembris 2020 - 09:41
(Link)
Manuprāt, tā ir tāda sīkumaina piekasīšanās. Man nav sajūtas, ka vārda lokdauns lietošana cilvēkos izraisītu apjukumu vai neizpratni.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 10:32
(Link)
Nē, nav labi kropļot valodu un lietot vārdus nepareizi. Vārda "lokdauns" lietošana nevietā zinātājam tikai rada neglaimojošu viedokli par runātāju, bet aprobežotākam klausītājam varbūt izraisa cieņu un apbrīnu par to, ka runātājs lieto tik sarežģītus vārdus. Bet diez vai pēc šādu cilvēku cieņas būtu jātiecas vai jāļauj tā iegūt cilvēkiem, kas to nav pelnījuši.

Melns ir jāsauc par melnu un balts ir jāsauc par baltu, nevis abi par puspelēkiem vai arī atkarībā no runātāja noskaņojuma.
From:(Anonymous)
Date:17. Decembris 2020 - 12:39
(Link)
"With PCR, perfectly healthy people become statistically ill".

If anyone ever wanted to sum up 2020...
From:[info]polija
Date:16. Decembris 2020 - 09:55
(Link)
partijdibinātājdauņiem vajadzētu uzlikt sodu par visiem bijušajiem pandēmijas laikā paveiktajiem pārkāpumiem. Varbūt neatliktu vairs naudas partijas dibināšanai.. :D
Bet nu tas vārds tiek visādi spīdzināts jau kopš pavasara. Vietā un nevietā..
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 10:43
(Link)
Ja tautieši neiebilst pret ierobežojumiem, kāpēc lai neieviestu vēl stingrākus, ļaujās tač, pierādījumus neprasa, pietiek ar "statistiku".
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 11:54
(Link)
Kas, tavuprāt, būtu jādara attiecībā uz ierobežojumiem Latvijā? Kas jāatļauj, kas jāaizliedz?
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 12:11
(Link)
Jāaizliedz - nekas. Uzmanīties ar savu veselību, neiet slimam, ja iet, tad ar masku(kā Japānā). Pansionātos un slimnīcās vairāk(salīdzinoši ar pārējiem) piesardzības un aizsardzības, bet ne tik traki kā tagad.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 12:39
(Link)
Un kā panākt, lai slimie nestaigā apkārt? Jo šobrīd būtiski (vai galvenie) vīrusa izplatītāji ir tieši vīrusa noliedzēji, tātad, ja masku nēsāšana būs brīvprātīga, slimie ne tikai visur staigās apkārt, bet arī staigās apkārt bez maskām (jo "vīrusa nav" vai "tā ir parastā gripa") un vīrusa izplatība būs krietni lielāka, nekā šobrīd.

Un kādi aizsardzības pasākumi tad ir par daudz šobrīd pansionātos un slimnīcās? Cik zinu, tad arī ar esošajiem pasākumiem lielākā varbūtība saķert vīrusu ir tieši ārstniecības iestādēs, arī daudzi ārsti ar to slimo vai ir izslimojuši.
From:[info]polija
Date:16. Decembris 2020 - 13:02
(Link)
vo, vo - tās maskas jau tieši tāpēc ieviesa, ka vai nu pārāk daudziem nav simtomu, bet inficēt laikam kādu laiku var arī bez simptomiem, vai arī tā brīvprātība rekur ir novedusi.
Bet nu es uzskatu, ka vajadzētu vairāk nevis noteikt publiskajām telpām ierobežojumus - bet prasības nodrošināt adekvātu ventilāciju. Tas DAUUDZ ko atrisinātu. Par privātiem pasākumiem - tas cits stāsts.. Tur mok arī jaierobežo, ja pašiem cilvēkeim nepielec.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 13:18
(Link)
Ziņās jau bija, ka maskas nepasargā.

Dānijas zinātnieki nav atraduši drošus pierādījumus, ka masku valkāšana pasargā no Covid -19

https://www.la.lv/danijas-zinatnieki-nav-atradusi-drosus-pieradijumus-ka-masku-valkasana-pasarga-no-covid-19
From:[info]polija
Date:16. Decembris 2020 - 13:26
(Link)
maskas pasargā apkārtējos! Ja visi tās valkā! Gan saslimušasi, gan veselais. 100%, protams, nē.
Es teiksime smu par to, lai būtu ventilācijas prasības ndrošinātas visur. Tad arī maskas "pasargās"- jo aizturēs tos lielos pilienus, ja kāds kelpo/šākuda. Protams, ja nevēdinātā/nevēdināmā telpā sēdēs pārītis slimo, ātri vien tie baciļi "peldēs" visur gaisā un tur parastā maska tiešām neko vairs nepasargās.
Man ļoti žēl, ka mūsu ministrijas u.c. par šo nedomā. Ja vilciena vagonā CO2 koncentrācija ir jau 1500ppm, tad skaidrs, ka tur maska neko neglābs, ja vagonā ir kāds slimais, jo baciļi jau būs visur gaisā izplatījušies. Savukārt, ja nodrošina, ventilāciju/ventilēšanu, tad baciļi mok kādi arī būs, bet tie tiks veikli izvēdināti laukā un iekštelpu gaisā nebūs tādā koncentrācijā, lai ko ļaunu nodarītu..
tā vietā, ja pareii saprotu, grib atkal atcelt 3m2 prasību skolās, bet sapirkt tā vietā visiem maskas. tur gan es piekrītu par 200%, ka tas būtu idiotisks un bezjēdzīgs gājiens..
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 13:34
(Link)
Birojos jau ir ventilācija, jautājums, vai slēdz iekšā, jo ziemā dārgi gaisu piesildīt.

Iesaku paskatīties Kumina kanāla video, tajā adresē ko devu veed_logai, loģiski un reizē apstiprinoši par daudzko.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 16:07
(Link)
Paklau, vai tu tiešām nesaproti, ka maskas (parastās auduma vai "ķirurģiskās") ir paredzētas, lai aizsargātu nevis to valkātāju, bet, lai aizsargātu visus pārējos? Proti, ja ar covid slims cilvēks atnāk uz veikalu un šķauda un klepo visapkārt, tad, ja viņš ir maskā ir cerība, ka viņš neaplipinās visus pēc kārtas, bet vismaz aplipinās mazāku cilvēku skaitu? Maskas valkātāju, protams, šī maska nepasargā. Ja es atnāku vesels uz veikalu, tad, ja visi cilvēki ir maskās, tad tā man ir papildus drošība, ka kāds slimiķis mani neaplipinās, jo viņš ir uzvilcis masku. Tu tikai izliecies, ka to nesaproti vai arī tiešām šī lieta tev ir paslīdējusi kaut kā garām? Bez naida, pavisam vienkāršs jautājums, es gribu saprast.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 17:53
(Link)
Tač piekrītu, ja esi slims, valkā masku, vai sēdi mājās, bet veseliem cilvēkiem ir kaitīgi dzīvot šādā režīmā, tāpēc nekādu aizliegumu.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 13:16
(Link)
Ja slimajam vajag, lai staigā. Maskas atsakās lietot, jo ierobežojumi ir neloģiski un pārspīlēti. Attiecīgi, ja vēlas redzēt kautko līdzīgu disciplīnai jāsāk ar sevīm, šoreiz valdībai, gan likumos, gan pašu uzvedībā.

Pansionātos un slimnīcās peiļauju, ka ir vistingrākā drošība, kas mums valstī ir un pat tur izskatās tas nedarbojas, varbūt pietiek vainot cilvēkus un padomāt, ka kautkas tiek darīts nepareizi.

Ivors Kumins (jā, laikam latviešu izcelsmes) ļoti labi(populārzinātniski) stāsta un rāda kas notiek https://www.youtube.com/watch?v=fXD4hFPAuL4
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 13:56
(Link)
To jau noskaidrojām, ka slimajam nevajag, slimais staigā apkārt un aplipina citus. Tātad - lai staigā un aplipina, tas ir tavs priekšlikums?

Kas tad, tavuprāt, tiek darīts nepareizi tajās slimnīcās? Ārsti ir padomājuši un ir piedāvājuši savu rīcības versiju, tā nedarbojas tik labi kā gribētos. Tev varbūt ir kāds labāks priekšlikums? Ko tad jādara tajās slimnīcās, ja ārsti un pacienti slimo tik daudz ar to vīrusu? Gan jau esi pats izdomājis, ja saki, ka nav pareizi tā, kā ir tagad.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 14:35
(Link)
Priekšlikums par slimajiem - Uzmanīties ar savu veselību, neiet slimam, ja iet, tad ar masku(kā Japānā).

Slimnīcām ieteikt neko vairāk nevaru, viņi jau tā dara visu ... un tas nedarbojas.

No otras puses, ja slims(nav pārāk liela temp. nepārtraukts klepus, vēl kādi traucēkļi) ārsts var mierīgi strādāt, tad varbūt slimība nav tik briesmīga, kā to mālē, jo ja slimība būtu Tik briesmīga, tad ārsti fiziski nevarētu pastrādāt, vai atteiktos, ja tas būtu kā nāves spriedums, bet izskatās ka nav.

Nu labi. Kādi ir Tavi priekšlikumi?
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 15:57
(Link)
Tu tā arī neatbildēji, ko darīt, ja šie slimie turpina aktīvi izplatīt vīrusu. Neko neuzmanās, staigā apkārt, masku nevelk un vīrusa izplatība tikai palielinās. Jāļauj tiem saslimušajiem izplatīt vīrusu? Paļauties tikai uz saslimušo godaprātu, ka sēdēs mājās un pašizolēsies? Zinām jau, ka tas nestrādā, ja ierobežojumu nebūs, tad šie aizies uz darbu, uz veikalu uz bāru, uz sporta nodarbību un vēl pie radiem aizbrauks. Tad kāds ir tavs priekšlikums - kas būtu jādara valstij? Vai pareizi sapratu no tava iepriekš rakstītā, ka neko nevajag ierobežot? Vienkāršī izplatām vīrusu un viss?
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 17:50
(Link)
Man liekas mums ir dažāda izpratne par to, kas ir šis vīruss un kā tas darbojas.

Nedarbojas, ne tikai saslimušo godaprāts, bet arī ieviestie aizliegumi. Skat. slimnīcas.

Kas jādara jau uzrakstīju iepriekš.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 18:04
(Link)
Kas ir vīruss, un kā tas darbojas, ir cits jautājums, varam parunāt arī par to. Tu tikai visu laiku izvairies (jau, šķiet, trešo reizi) no viena un tā paša vienkāršā jautājuma - ko valstij darīt ar cilvēkiem, kas apzināti pārkāpj visus noteikumus un masveidīgi izplata vīrusu? Vai tu baidies pats to skaidri un gaiši uzrakstīt, ka valstij nekas nav jādara un vīrusu var mierīgi izplatīt uz vella paraušanu? Tā arī uzraksti! Katram taču ir tiesības uz savu viedokli, tas taču ir tavs viedoklis, vai ne? Vai arī nav?
Tad arī var iet pie nākošā jautājuma - "kas ir vīruss un, kā tas darbojas".
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 19:17
(Link)
Pirmkārt, un galvenokārt, nekādu aizliegumu un sodu. Tālāk var runāt par detaļām. Tava vēlme piesiet mani pie viena veida atbildes, ko pati uzraksti, īsti nebūs godīgi, jo situācijas kopš gada sākuma bijušas dažādas, fakti, info apjoms par notiekošo visu laiku mainās, tāpēc piesiet sevi pie ļoti striktas vienas atbildes, kura nav mana, es negribu.

Mani interesē, kas, kam un kā Tavuprāt jānotiek?

Kas ir šis vīruss un kā tas darbojas lūgtum paskatīties pie jau iepriekš dotā kunga Kumina, lai saprastu ko par to domāju. Diezgan tuvu maniem uzskatiem.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 21:38
(Link)
Paga, es redzu, ka tu apšaubi to, ko šobrīd dara ārsti un valsts kopumā, tāpēc vēlos no tevis saprast, kas, tavuprāt, būtu jādara citādi. Tikko secinājām, ka tu esi pret jebkādiem aizliegumiem un sodiem. Tātad, skaidrs, ka pie šādiem nosacījumiem vīruss izplatīsies ļoti strauji. Un ko tālāk? Ārstu un valsts nostāja ir, ka tad veselības aprūpes sistēma būs pārslogota un nevarēs nodrošināt pat pamatfunkcijas cilvēku ārstēšanā. Cilvēki slimos un mirs vairāk, nekā vajadzētu. Kāds tad ir tavs piedāvājums, kas būtu jādara? Es neko tev te piesiet nevēlos, gribu, lai tu pats noformulē savu viedokli. Ja jau tu kritizē, tad būtu tikai godīgi, ka tu piedāvātu arī kādu virzienu, kā būtu darīt pareizi. Vai ne tā? Pagaidām tu tikai atkārto vienu frāzi, ka neko nevajag aizliegt un izvairies no konkrētām atbildēm.

Gan jau es kādreiz paskatīšos tos tavus video no Internetiem, bet vai tad tu pats nespēj noformulēt savu viedokli, tikai likt kaut kādus linkus?
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 21:56
(Link)
Kā jau teicu, mums ir dažādas izpratnes par vīrusu un situāciju. Un kā rādās Tev galīgi nepatīk, tas ko saka ārsti un epidemiologi, ka aizliegumiem nav pamata(Baringtonas deklerācija). Ne tikai, bet tur ir labi uzrakstīts un to parakstījuši tūkstošiem ārstu un zinātnieku no visas pasaules. https://gbdeclaration.org/

Apgalvojums "Cilvēki slimos un mirs vairāk, nekā vajadzētu." manuprāt ir pārspīlēts. Attiecīgi, viss pārējais ir lieki. Ja negribi lasīt deklerāciju un dakteru, doktoru sarakstu, tad populārzinātniski to var klausīties pie jau pieminētā Kumina, kad ir laiks.

Esmu uzdevis tikai vienu jautājumu, jau divas reizes, bet atbildes joprojām nav.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:16. Decembris 2020 - 22:16
(Link)
Jā, pēc maniem 7 komentāriem ar jautājumiem man beidzot no tevis ir sanācis izspiest kaut kādus divus Interneta linkus, pretjautājumu un 2 skopas frāzes, ka nekas nav jāaizliedz un, ka mans apgalvojums "manuprāt ir pārspīlēts". Tagad man jāskatās video, jālasa kaut kāda deklarācija un jāatbild uz tavu jautājumu. Varena diskusija, kuru turpināt laikam būtu sevi necienīt.

Varu tev atildēt tik pat dinamiski un lakoniski, kā tu man - slimiķiem ir nevis jāizplata vīruss, bet jāizolējas. Ja viņi to nespēj vai atsakās darīt, valsts var aktīvi rīkoties, lai viņi to darītu. Tādejādi dažu deģenerātu dēļ nav jācieš visai sabiedrībai.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 22:57
(Link)
Ok.

Lai Džā tev dod spēku pieņemt manu viedokli, kā es pieņemu tavējo. Enter.
[User Picture]
From:[info]puika_vecis
Date:16. Decembris 2020 - 20:35
(Link)
Viņš ir viens no tiem, kas piepirž sabiedrisko transportu, palaiž sīvo koncertā :)

“Nekādu aizliegumu, viss notiks brīvprahtīgi”, vaii tad tev nav skaidrs? :D
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 20:40
(Link)
Nomaini bildi, izskatās kā apdirsies :).

Jāaizliedz - nekas. Uzmanīties ar savu veselību, neiet slimam, ja iet, tad ar masku(kā Japānā). Tev ar raksturīga vēlme runāt citu vietā, esi precīzs, ja citē.
[User Picture]
From:[info]puika_vecis
Date:16. Decembris 2020 - 22:17
(Link)
Neaiztiec Haroldu!
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:16. Decembris 2020 - 22:59
(Link)