« previous entry | next entry »
Jun. 4., 2008 | 03:28 pm
posted by: marina in pajautaa

ko īsti tie plasmasas maisiņi sliktu dara? izņemot to, ka ir izgatavoti no neatjaunojama resursa un aizņem drusku vietas uz zemes un pieņemot, ka viņus nededzina?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {17}

watt

from: [info]watt
date: Jun. 4., 2008 - 03:31 pm
#

nesapūst tik ātri kā vajadzētu.
viss pārējais sapūst pa mēnešiem/gadiem - plastmasa pa gadu desmitiem/simtiem.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]marina
date: Jun. 4., 2008 - 03:47 pm
#

kāpēc vajag, lai ātri sapūst?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ziemeļi

from: [info]ziemelji
date: Jun. 4., 2008 - 04:16 pm
#

Kā var uzdot tik tizlu jautājumu?! Daba tač', omg

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]marina
date: Jun. 4., 2008 - 04:20 pm
#

nē, nu ko daba - kas tur ir tas sliktais? es iegūglēju - a tur tikai, daba daba, omg, vides piesārņošana, šausmas, ārprāts. bet izstāsti lūdzu KĀ tieši tas piesārņo vidi? vai šīs lēnās sadalīšanās laikā tur izplūst arī kaut kas, kas reāli piesārņo augsni?

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Jun. 4., 2008 - 04:16 pm
#

Pieļauju, ka Tu dzīvo kaut kur. Izdari eksperimentu - kādu pusgadu met visus plastmasu saturošus atkritumus savā istabā uz grīdas. Un tad pēc pusgada uzdod sev to jautājumu - cik forši ir tādā vidē dzīvot? Padomā - ja cilvēki nepārstās ierobežot plastmasas ieguvi un izmešanu dabā, tad pēc dažiem gadu desmitiem visa civilizētās pasaules apkārtne izskatīsies tieši tāpat kā tava istaba.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


noncompliant

from: [info]keikoo
date: Jun. 4., 2008 - 04:30 pm
#

+ cepums!

Atbildēt | Iepriekšējais


Linda

from: [info]indeed_girl
date: Jun. 4., 2008 - 05:13 pm
#

Pareizi!

Reizēm jau mēs domājam, kāpec jādarā tā, kā visi te tagad skaita, ka tā ir labi, un, ka tā vajadzētu. Konkrēti par dabas piesārņošanu vai nepiesārņošanu ir jādomā tik daudz, cik tu pats un kādā vidē vēlies dzīvot. Ja gribi ieaugt dažādos mēslos, elpot draņķīgu gaisu un pamazām skatīties, kā Baltijas jūra nāks mums virsū un noskalos pusi Latvijas (jo, ja vidēji mums viesiem te kādi gadi +- 20, un to ko sola piepildīsies), tad jau var droši mēslot, ja ir šāda vēlme vecumdienās bēgt uz kādu vietu, kur vēl ūdens. Diezgan ekstrēmi, bet baisi, tādēļ vēloties paildzināt neizbēgamo faktu, ir vienkārši jādomā ko tu dari un kur tu liec to plastmasu, papīru, sadzīves tehniku nederīgo...un tik daudz dažādas lietas, kas padara dzīvi labāku, un gaisu apkārt smaržīgāku!!:)

Atbildēt | Iepriekšējais


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Jun. 4., 2008 - 03:32 pm
#

Nemaz tik drusku jau neaizņem, ņemot vērā ražošanas un izmantošanas apjomus. Ja nededzina - značit, kaut kur deponē, un tur viņi kopumā lielu vietu aizņem. Tā kā faktiski lielākā daļa nenonāk ne pārstrādē, ne atkritumos, tad maisiņi klīst pa pasauli - piemēram, Klusais okeāns ir pilns ar tādu kā zupu, ko veido dažādi plastmasas izstrādājumi, kas no krasta un kuģiem tiek ieskaloti jūrā - Havaju salās ik pa brīdim pludmales tiek vienkārši noklātas ar to drazu.
+ vēl dažādi dzīvnieki viņus mēdz apēst un nomirt. Lielā Kanjona nacionālajā parkā brieži tādējādi nereti ciešot.

Atbildēt | Diskusija


unima

from: [info]unima
date: Jun. 4., 2008 - 04:32 pm
#

ne tikai Lielaa Kanjona ... reiz kad atpuutaamies Juurkalnee, pienaaca vecs viirs un ar asaraam aciis muus luudza neizmest tos kulefaana celiishus ... shim tikko izvests ganiibaas telinjsh bijis taadu veeja atpuustu apeedis un ar galiem ... bet tas ir tagjiski ar tiem maisinjiem, kas ir tas ir. ja cilveeki nesanjemsies un nesaaks domaat buus suudi vagaa.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kašķīša dzirnaviņas

from: [info]romija
date: Jun. 4., 2008 - 04:53 pm
#

Paldies par komentu. Aizķēra.

Atbildēt | Iepriekšējais


 aizdedzies!

from: [info]sin
date: Jun. 4., 2008 - 03:35 pm
#

piesārņo vidi!



Atbildēt


from: [info]aluka
date: Jun. 4., 2008 - 06:06 pm
#

Dzīvnieks var apēst un nomirt.

Bet tā es arī gribu zināt, vai plastmasa indē augsni & pārējo.

Atbildēt | Diskusija


ziemeļi

from: [info]ziemelji
date: Jun. 4., 2008 - 06:10 pm
#

Interesanti gan, ja visa augsne ir piebāzta ar plastmasas sūdiem u.tml., vai tiešām paliek kas pāri no normālas augsnes, kurā var augt audziņi utt?! Like - NO! Kā var uzdot tik tizlu jautājumu; nopērciet zemes gabaliņu, iestādiet/iestūķējiet plastmasas pudeles un konservbundžas un tad pašas varat tur tikt apglabātas un nesadalīties gadu desmitiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]aluka
date: Jun. 4., 2008 - 06:45 pm
#

Nu piedod, pilsētā cilvēks atsvešinās no AUGSNES un no tās nekā vairs nejēdz.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nesadalās

from: anonīmiķis
date: Jun. 5., 2008 - 08:23 am
#

Jautājuma autore kaut kā laikam ir ieciklējusies uz to, ka, sadaloties, plastmasa indē dabu. Iespējams ka tā arī ir, bet tā vairāk piesārņo dabu nesadaloties. Tā aizņem vietu dabā, nevis pārstrādājas un iesūcas tajā. Un jo vairāk mēs atstājam mantas, kas lēni sadalās, jo mazāk vietas paliek pašai dabai, augiem (skābeklis), dzīvniekiem (ekosistēma) un mums pašiem (komforts)!

Atbildēt | Iepriekšējais


Pēteris Caune, jaunumi

from: [info]cu
date: Jun. 5., 2008 - 08:10 am
#

ja tevi interesē, vai no plastmasas izdalās kāda specifiska, konkrēta kaitīga viela -- drošvien nē. Bet pati plastmasa jau arī ir tā kaitīgā viela, tas piesārņojums. No visādiem tur naftas produktiem un tādām draņķībām, ja tikai spainītis, arī skādes nav. Bet ja noplūst tonnas -- piesārņojums.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]marina
date: Jun. 5., 2008 - 02:18 pm
#

jā, nu paldies, man tagad skaidrs

Atbildēt