13 October 2017 @ 05:30 pm
I know what is real.  
Skatoties Blade Runner 2049 man bija tikai viena doma - mind is everything, vai drīzāk.. soul is everything. Nav svarīgi vai tu esi cilvēks, androīds vai ethereal artificial intelligence. The only true high in life is experience of true soul and its intimacy and its desire, its sacrifice, its willing torment love metal wicked game.

Kāda starpība, ja tu esi cilvēks, bet esi atsacījies no savas dvēseles?

Mana vienīgā doma bija, ka kāda starpība, kas ir cilvēks un vispār kāda nozīme jēdzienam cilvēks.. vienīgā nozīme, ko es saskatu ir being, entity with a soul. Un dvēseli var nodefinēt, jo tā ir spēja un īsta un pierādījums.

Šī filma vienkārši ir par dvēseli. Kā tai klāsies nākotnē, kā tā mēģinās izdzīvot, vientuļos, putekļainos nostūros, izolācijaa, negarantētā ķermenī.

Un tas ir tik aizraujoši. Es vairs negribu obligāti zināt, kas ir aiz debesīm un aiz kvarkiem. Es negribu redzēt Dievu un inteliģenci pirms sava laika. Bļe vobliņas, man patīk šī bļeģīgā neziņa, šis torment, šis tuvumā tālumā. Katru sekundi, ko es nodzīvoju kā tāda karaliene kāda esmu, ar saviem patētiskajiem torments, vai es to gan neizbaudu? Vai ejot pa ielu un jūtoties viegli, kamēr ārā ir svaigs un skaists, kur mani gaida mājas un man ir gan punkts A gan B, vai tās nav vissaldākās mokas tad justies izraidītam? Vai sēžot tukšā istabā, tikai ar nepanesamu uguns saulrietu aiz loga un personīgo abyss blakus uz dīvāna.. vai tā nav veldze? Nu ir! Visas ilgās stundas un mēneši un gadi, dekādes, ko esmu sev iztēlojusies priekšā, pildīti ar visdebešķīgāko neziņu, smataināko tumsu, ar visgardāko vilšanos, ar visvisambrozāko mirkļa nokavēšanu, un orgasmisku atgriešanos tajā bruņotai ar padevīgu fantāziju un medainu nožēlu.

Nekurienes vidū bez nekā, totāli viena un pazudusi, es varu apstāties un ieiet tajā dvēselē savā un tur ir viss, ja gribu, un nekas, ja gribu. Vai tā nav eiforija?

*

Bet ok, sakarā ar filmu. Es zinu kāpēc bija haips. Jo tā vispār nešķiet kā filma. Tu viņu skaties, un šķiet, ka vēro savas dvēseles un kolektīvās dvēseles fraktāli, hologrammu. Tur iekšā ir viss, un tieši tāpat kā irlā, tev ir jāpieliek pūles lai iedziļinātos un kognizētu, bet pat ja noslinko un to nedari, tu zini un jūti, ka tev tiek parādīts legitness, kaut kas fundamentāls un monumentāls. Biju nopirkusi vislielāko Malbec glāzi, kādu barčikā pārdeva, un iedzēru pa malciņam katru reizi, kad kāds no varoņiem iedzēra vai, kad manas smadzenes kognizējot ietrīcējās. Kad skanēja spēcīgākas notis, vai kad rādīja palašumus, man skudriņas viļiņojās dažādās ķermeņa daļās, mans gars viļiņojās un pašķīda.

Lai arī mājās nākot pēc tam pa nakti es jutos apātijā, un no rīta gandrīz ģību un gļukoju. Šobrīd es jūtos kaut kā bagāta.
 
 
simfonija: Pixies - Dig for Fire
 
 
( Post a new comment )
briinumcepuminjsh[info]french_mime on October 13th, 2017 - 08:57 pm
<3 We are united through the human condition.
(Reply) (Link)
[info]k5 on October 28th, 2017 - 09:24 pm
Man šķita tieši pretēji - visa filma (tai skaitā vecā filma) bija par to, ka mind simply cannot be everything, jo ir vēl kaut kas - jā, pasaule ir sadirsta, ķermenis var vūt simulakrs, un varbūt vienīgais, kas man paliek ir tikai manas domas, refleksija par to visu, taču tad iekrīti endless loopā un tas ir lasāms gandrīz vai katrā kadrā, kur Goslings dziļdomīgi vai tukši (see ambivalence here) skatās uz lietām vai tālumā atsvešinošas distances evocējošas mūzikas vilktajā pavadījumā. man liekas, tieši to izsaka fakts, ka Joi mierīgi saspieda, izdzēsa - un nekas, jo viņa taču bija pure consciousness vai vismaz tās ilūzija, un tajā brīdī saspieda Goslinga solipsismu un spoguļošanos, kas viņam lika justies it kā tiktu iznīcināts viss jēgas vērtais.
Tieši tāpēc Dekarts - kurā mind vai consciousness nav tik uzsvērts - ir atslēgas figūra, un tieši tāpēc viņš var būt progenitors, radīt bērnu pat ar robotu, jo viņā ir gan materialitāte, lietišķums, fiziskums, gan mind, lai gan - un šis, manuprāt, filmā ir svarīgi- apziņa bez materialitātes ir just a ghost, spectral projection, endless loop, un nekas vairāk. mind kļūst par kaut ko vairāk, makes impact, makes sense, feels - ja tā ir embodied. un tieši tāpēc filma ir par kaut ko materiālu, bioloģisku, fizisku, proti, bērnu, radīšanu, piedzimšanu, pēctecību, kas ir kā antitēze pure apziņas iztēlotās nemirstības spektrālumam (hence, arguments pret singularitāti, mind uploading, tīro noosfēru). Līdz ar to filmas galvenais akcents ir par kaut ko gaužām vienkāršu - ģimenes vērtibām, tieši tāpēc, ka ģimene, piedzimšana, bērna radīšana ir pret apziņas solipsismu, subjektīvismu un individuālismu.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 28th, 2017 - 09:28 pm
Sounds true.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on October 28th, 2017 - 10:05 pm
Piemēram, tieši tāpēc filmas režisoram nav nekādas intereses rādīt episko labo spēku popsīgo sacelšanos ar LOTR kaujas skatiem un #resistance pret sinister Džaredu Leto, jo viņš jau ir zaudējis un viss ir skaidrs tajā brīdī, kad Dekards satiek savu bioloģisko meitu. Leto ir zaudējis, jo Dekards ir radījis bērnu un satiek savu meitu, kamēr Džareds ar visām pārcilvēciskajām tehnikām un utopijām to nespēj, jo nav mīlestības, nav mind embodied.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 28th, 2017 - 10:11 pm
Vismaz filmās love conquers all.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on October 28th, 2017 - 11:53 pm
Filmas pasviež tikai ideju, suggesting or captivating your mind with an idea, šajā gadiījumā skatītajām max drošticami un compelling prezentē vai iedveš ideju - mind conception - par embodied love. And now it is left to you - to embody that conception/idea. Tas savukārt ir atkarīgs no tā, cik ļoti tu notici tai idejai.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 29th, 2017 - 12:22 am
And that's that.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on October 29th, 2017 - 12:48 am
Tu netici?
Es, piem, noskatoties filmu, sākumā jutos ļoti izmisis, jo tas viss ir highly probable. Bet tad sāku domāt un ticēt, ka mīlestība will ultimately prevail. Šeit ir divi svaru kausi - viens ir šaubas, otrs drošticamība. Ticība uzvar šaubas satverot drošticamību. Ieliec vienā svaru kausā mīlestību, bet otra Džaredu Leto - kam ir vairāk drošticamības, vairāk seguma, vairāk pamata - pat ja sākumā acis viļ, māna, rāda skaitliskus pekstiņus un ka viss labais drīzāk (perhaps maybe) ir neiespējams?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 29th, 2017 - 10:08 am
Kāda starpība, kam es ticu. Es vairs nekam neticu. Mani šādas lietas vairs nenodarbina. Vienkārši interesanta filma, interesanta teorija.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 1st, 2017 - 07:30 pm
Tēma "būt cilvēkam" tevi taču regulāri nodarbina. Un labas filmas taisa nevis lai "būtu interesanti", bet lai caur steitmentu un refleksiju dzītu uz rīcību. Bet nu labi, sapratu - moodily nihilistic shades then.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on November 1st, 2017 - 08:35 pm
Nu jā, labi, jebkas kas notiek, it sevišķi šādas filmas norāda uz vienu un to pašu, lielo superjēgu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 1st, 2017 - 11:00 pm
Atkal "viss ir viens"? (zīmīgi, ka mūsu valodā ir tāds teiciens "viss viens" (citreiz rakstot kopā) ar nozīmi "viena alga, kāda atšķirība", kam angliski nav tālu "so what"). Es tikai gribu norādīt, ka tas ir riskanti, šī frāze vai attieksme, tā cirkulē "woke" personu lokos, šī atziņa skaitās ļoti garīga, it kā liecinot par dziļu ieskatu lietu būtībā un universa dabā, un tomēr, tiklīdz noformulēta kodolīgā frāzē, tā uzreiz - vismaz man - rodas iespaids, ka daļa eksistences dziļslāņu šādā veidā tiek anestezēta, jo "kāda šķirba, vienā kalnā vari uzkāpt no dažādām pusēm, bet ja esi sevišķi garīgs, tad jau sēžot pie kalna domās vai ar apziņas spēku esi pacēlies kalna galotnē".

Protams, tur ir daļa taisnības, ne velti arī apustulis vienā vēstulē raksta, ka "viss ir radīts caur viņu un uz viņu (t.i., Kristu)", bet tas nav tik vienkārši, turklāt apustuļa vārdi ir mistiski un miglaini, es pie tiem piedauzos, klūpu un tie ierobežo manu kustību un manevrēšanas vai slīdēšanas spējas, jo sasaistīti ar kaut ko konkrētu - Jēzu - bet "viss ir viens" vai "superjēga", tiklīdz izteikti, rada iespaidu, ka viss ir skaidrs, viss jau ir noticis un viss jau ir pateikts un izdomāts.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 1st, 2017 - 11:02 pm
es atvainojos par naivumu, nepatērēju tik daudz filmas un dažādus aktuālos kultūrproduktus, reizēm kaut ko pēc rūpīga research, skepses un sevis pārliecināšanas noskatos, un par to domāju, jūtu un gremoju vēl ilgi
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on November 1st, 2017 - 11:20 pm
Tas ir labi. Ja patērē pārāk daudz, tad nenotiek šis gremošanas, research process, un darbā iekļautā patiesība paslīd garām, cilvēks nogrimst informācijā. Es Blade Runner noskatījos ļoti ambivalenti, zinot, ka tajā ir paslēptas patiesības, bet biju pārāk nogurusi un slinka, lai tās saskatītu. Tāpēc arī teicu, ka teorētiski zinu, ka filma norāda uz ticību un mīlestību.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 1st, 2017 - 11:39 pm
Mierīgi varu iedomāties, ka bladerunner paslīd garām vai tikai ar acu kaktiņu (kā tas arī atspoguļojās box office), jo pēdējos gados publika gan medijos, gan mākslā ir tik ļoti barota ar šo tēmu, ka tiešām var būt "meh, kārtējā distopija, so what" - mani vnk ļoti iespaidoja režisora cita filma "Sicario", kas arī no malas var šķist kā kārtējā "drug war movie", bet tā nebija. Viens no impaktējošām atšķirībām ir a high degree of intimacy + bezpatosa/bezsentimentalitātes emocionalitāte, kas rada tādu kā biezuma, uzplēstas brūces efektu, kas man bija pēc abām filmām, kurās deep sadness un desperation simultaneously mijas ar joy, consolation, sense, apgaismība, purpose.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on November 2nd, 2017 - 10:30 pm
Jā Sicario arī bija tāda diezgan raw. Tāda, kru nesaka priekšā, kā justies. Tāpēc daudzi palaiž garām iespēju, jo visi grib lai viņiem saka priekšā kā justies.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 3rd, 2017 - 09:59 am
raw and gentle vienkopus, tāpēc apziņa nezin, kā par to justies. piemēram, Sicario Benicio del Toro - it kā aukstasinīgs, intimidating vengeful profesionāls killers, tomēr vienlaikus somewhat strange intimate gentle father figure, vismaz galvenās varones acīs.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on November 1st, 2017 - 11:18 pm
Nē, es nebūt nedomāju 'viss viens' vai 'viss ir viens, woke un viss'.
Es domāju, ka ir patiesības kopums, uz ko viss dzīvē vairāk vai mazāk norāda. Teiksim tāds Blade Runner spēcīgi norāda, Jēzus norāda visspēcīgāk. Un cilvēki to var atklāt tikai caur radīšanu, filmu radīšanu, notikumu, domu, vārdu un rakstu. Woke cilvēki, kas saka, ka viss ir viens, viņi jau tā var teikt, bet zināt bez jušanas ir pointless. Un just var tikai caur pieredzi, darbošanos, radīšanu.

Mani laikam vienkāršī garlaiko šis process mazliet, nevis garlaicīguma nozīmē, bet cik tas ir laborious..
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 1st, 2017 - 11:46 pm
Jā, tajos brīžos, kad šaubas (aka sātans) mācas virsū, tad ir šķitums, it kā radošais process un pašizstrāde (kas nav tik daudz "paš", cik gan pārcilvēcisks effort, lai iemācītos bezgalīgā pasivitātē jeb uzņēmībā teikt "tavs prāts (ne mans! ne mans!) lai notiek kā debesīs, tā arī virs zemes") ir gaismas gadu attālumā, un, eh, such a waste and long, dwindling path ragged with so much traps and possibilities for setbacks and doomed failures - bet vēlos vērst uzmanību uz tiem brīžiem (kā, piemēram, bija Luteram), kad pēc sudden turn, zibens spēriena ir sajūta it kā esi jau iegājis debesu valstībā. jā, nereti pirms tam tieši ir bijis tas lielais laborius, saspringums, ar ceļa putekļiem noklāta restless heart, kas varbūt pirmajā brīdī nemaz netiek apjēgts kā tāds un ko redz tikai atskatoties. Taču es neteiktu, ka tev nav bijis šis laborius posms.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on November 2nd, 2017 - 10:29 pm
Tas kas sākumā šķiet pārcilvēcisks effort, atskatoties šķiet kā likumsakarība un no effort at all. It kā tu vel un vel savu akmeni kalnā un jau padodies un nokrīti, bet vienā brīdī kāds momentum gan akmeni gan tevi pašu paceļ un noliek kalna otrā pusē.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]k5 on November 3rd, 2017 - 10:03 am
Tieši tā, tāpēc nemet plinti krūmos, jo, kas zin, piepeši pēc džungļiem attapsies, ka esi kalna galā. Jā, pēc tam, rāpjoties citur, tālāk vai atpakaļ uz zemi brīžiem atkal būs kārdinājums pasludināt miserable failure, taču ciešanas, šaubu uzbrukums vismaz liecina, ka esi uz patiesības takas un ka tieši tāpēc tumšie spēki uzbrūk tam, kas grib staigāt gaismas ceļus.
(Reply) (Parent) (Link)