Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2019-08-29 13:29:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
dp
dienas prieks:

http://www.la.lv/e-uzlade-ka-benzina-liesana-baka

***Svarīgi, ka “Latvenergo” šajās “Elektrum” uzlādes stacijās tirgos elektrību, kuru būs ieguvusi tikai no zaļās enerģijas – no HES – “absolūti videi draudzīga elektrības ieguves avota,” apgalvo Cikmačs. Uzņēmumam šim mērķim ir zaļās enerģijas izcelsmes apliecinājumi, kurus var arī uzrādīt. Cilvēkus satrauc tas, ka it kā zaļo elektroauto īstenībā var darbināt kāds dabai nedraudzīgs enerģijas avots, tāpēc uzlādes stacijās piedāvāsim tikai zaļo enerģiju***

/vienmēr ir interesējis, kā var nodalīt "pareizo" un "nepareizās" enerģiju. Vai tiks pievilkts atsevišķs tiešais pievads HES - uzlādes stacija?
jeb varbūt jau ir izgudrots elektronu šķirotājs? tipa zaļie elektroni var skriet, nezaļie - ieeja aizliegta?
izcelsmes sertifikāts jau pierāda tikai to, ka Latvenergo iegūst daļu enerģijas no HES, bet ne to, kuram tieši patērētājam tiek piegādāta HES enerģija, un kuram TEC vai AES...

***Ne par velti Rīgā parādās arvien vairāk ar elektrību darbināmu taksometru. Nav motora, nav eļļas, jāremontē tikai ritošā daļa,” norāda “Latvenergo” valdes loceklis***

/motors IR, pilnā vārdā elektromotors.
arī eļļa ir - reduktorā vai kārbā, un apkopes arī elektromobiļiem ir, un pagaidām vājais posms ir akumulatori, nevis ritošā daļa (lai gan - uz grants un bedrainiem ceļiem jau elektromobiļi īpaši nav testēti).


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]runcis
2019-08-29 16:07 (saite)
Pateikšu vēl vairāk - cik lielu ļaunumu nodara litija u.c. elementu , ko izmanto akumulatoros, 1)ieguve, 2)utilizācija, kad ir beidzies dzīves cikls, 3)uguns un/vai sprādzienbīstamība pie neatbilstošas ekspluatācijas (pārlādēšana, mehāniski bojājumi). Nav tādas 'zaļās masveida enerģijas'. Pat saules paneļiem ir kaitējums ekoloģijai. Visu jauno uzreiz mēģina kapitalizēt, lai atgūtu kaut kādus R&D ieguldījumus vai vienkārši izspiestu konkurentus no tirgus pēc iespējas ātrāk, un lai to izdarītu ir jāuzpumpē masveida ražošana, ar to aizmirstot ekoloģiju, uzliekot po*** materiālu ieguves veidam un atkritumiem, kas tiek saražoti gan ieguves, gan lietošanas, gan produkta dzīves cikla beigās. Un rezultātā nekas nemainīsies, vienalga kādu zaļo, zilo, melno vai sarkano enerģiju mums te piedāvās.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2019-08-30 09:46 (saite)
Esmu strādājis pie elektromobiļu konstruēšanas, attiecīgi saskāries arī ar akumulatoriem ;)
Tur jau tā lieta, ka neviens nerunā ne par akumulatoru, ne saules paneļu, ne vēja ģeneratoru pilnu dzīves ciklu - no saražošanas līdz utilizācijai.
Šīs tehnoloģijas ir salīdzinoši jaunas, maz izplatītas, un attiecīgi vēl nav redzētas utilizācijas cikla problēmas (kā piem. situācija ar riepām vai plastmasu).
Teorētiskais akumulatoru dzīves cikls 5-10 gadi, saules paneļu 15-25, vēja ģeneratoru 20-50 - nu un ko tālāk? Kā pārstrādāt kompozītmateriāla spārnus? Ko darīt ar akumulatoru kalniem? Neesmu redzējis atbildes uz šiem jautājumiem no tehnoloģiju atbalstītāju puses.
Tāpat kā neesmu redzējis atbildi - kas notiks ar elektrotīklu, ja katrā mājā nāksies ikdienā lādēt vienu vai vairākus elektromobiļus - dzīvojamo rajonu elektrotīkli nav paredzēti tādām jaudām. Cik izmaksās pārbūve, un cik tā būs kompleksa (integrējot saules paneļus, uzkrāšanas sistēmas, dienas/nakts tarifus utt nevis individuālā mājas, bet vismaz mikrorajona/pilsētas līmenī).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?