kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 29th, 2012|12:19 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tā kā dažās tēmās atsevišķas mācību iestādes nepiedāvā kursus vai arī kursi ir nepilnīgi, reizēm mēdzu apgādāties ar Oxfordas UP īsajiem ievadiem, lai nočekotu, vai, salīdzinot ar it kā 'common sense' skatījumu, neesmu kko palaidusi garām vai pārpratusi. Tā mēdzu rīkoties arī attiecībā uz tēmām, kuras ir kā esmu apguvusi nosacīti pamatīgāk. Nu, lūk, un kas mani pārsteidz, ir tas, ka reizēm mani it kā diezgan neapmierina izlasītais. Varētu pieņemt, ka tas tamdēļ, ka tēmas, kurās īpaši neorientējos, attiecīgi ir vieglāk parliecināt (ancient philosophy, aristotle, plato u.tml.), nekā tās, kurās kkādas priekšzināšanas ir (architecture, design, soviet union u.c.), bet īsti piekrist šim apgalvojumam nevaru, jo ir arī zināmas tēmas, kas šķita uzrakstītas pieņemami līdz pat ļoti veiksmīgi, ņemot vērā īsā ievada iespējas un nosacījumus (art history, art theory, ethics, anti semitism u.tml.).
vnk tagad šķiru cauri 'thesoviet union' un, manuprāt, tas ir sliktākais, ko no OX UP short intro es esmu lasījusi. Pirmkārt the Soviet union pārsvarā ir Ļeņina un Staļina laiks līdz IIPK, Pārējie līderi un viņu politika ir ieskicēta vien ar pāris teikumiem šur un tur (Lai arī grāmata pretendē uz pilnu apskatu līdz pat savienības sabrukumam, izmantotās literatūras saraksts pa nodaļām uzrāda, ka dominē darbi par padsmito līdz trīsdesmito gadu periodu un pārsvarā citu autoru visaptveroši darbi - ne gluži 'short intro', bet uz to pusi), otrkārt, nav īsti saprotams, kā savienība ir funkcionējusi, jo gandrīz viss, kas tiek minēts, ir šausmas, briesmas, vardarbība, bads, terors, nesaprotami mērķi un necaurskatāmi līdzekļi, pretrunaspretrunaspretrunas, ka tā vien gribas pajautāt, kā tad šāda iekārta varēja vispār eksistēt, ja jau viss tur notiek veselajam saprātam neaptverami un pretēji (mašīnu mazāk, nekā ASV tajā laikā, tātad sūdīgi dzīvo, kas ir loool, ņemot vērā privātīpašuma attiecības kapit. un sociālism.)? Sātana plāns, vai? Elles gars? Tb. nekļūst saprotams, kas un kādā tieši veidā savienība ir. Treškārt, īpatna faktu un key notikumu izvēle (68 gada Čehija ir pus teikums, minēts, lai ilustrētu pētījumu, kurā 352 raktuvju strādnieki atbalstījuši iebrukumu Čehijā, taču polijas nemieriem 70tajos gados, kas notikuši saistībā ar cenu paaugstināšanu, pirms tam veltīts viens paragrāfs), to interpretācija (Savienības sabrukums tiek skaidrots kā sociālistiskās ideoloģijas impotence, kas uzskatāmi parādās ilgtermiņā - manuprāt visai mītpoētiska pieeja, ņemot vērā, ka politekonomika pat ar pušplēstu vārdu minēta netiek), tāpat arī visai diskutējama ilustratīvo materiālu atlase u.t.t., u.t.jp.
It kā vīriņš ievadā atrunā, ka tik plašu un neviennozīmīgu tēmu īsumā hronoloģiski izsklāstīt nav iespējams, tb., būs pārāk banāli, tamdēļ mēģinās pieiet jautājumam fenomenoloģiski, taču nedomāju, ka viņam tas īsti labi izdodas, it īpaši, ka vietumis sarakstītas tādas banalitātes, ka metodes izvēle vismaz šādā aspektā neattaisnojas
linkpost comment

Comments:
From:[info]divi_g
Date:January 29th, 2012 - 01:06 pm
(Link)
Ideoloģiskais uzbrukums Oksfordas izpildījumā.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 29th, 2012 - 01:38 pm
(Link)
drīzāk haltūra vai pus-kompetence. Kaut kā sanāk uzrauties uz tēmām, kuras tiem raksta ļaudis, kas ir zinoši plašākā vai saistītā tēmā, bet ne tieši specifiski konkrētajā. Arī šajā gadījumā džeks it kā lasa "Modern European history" kursu un esot sarakstījis tik interesanta nosaukuma grāmatu kā šī
[User Picture]
From:[info]zebiext
Date:January 29th, 2012 - 01:52 pm
(Link)
"A History of the Dacha, 1710-2000" izklausās aizraujoši....būs jāpamēģina dabūt
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:January 29th, 2012 - 02:08 pm
(Link)
Viss jau no mērķa atkarīgs. Ja mērķis ir izpētīt, kas tas bijis un kā funkcionējis, tad šis short intro nekam neder, aber ja no sērijas "mazajiem par zvēriņiem" vajadzīgs tipveida izglītojošasi kurss par Saurōna ļaunuma impēriju, par kuru tik vien jāzina, ka tā bijusi makten ļauna, tad viss kārtībā. Neko vairāk jau vidusmēra pilsonim nevajag zināt.

Bez tam, ja cilvēks negrasās specializēties sovjetoloģijā un pētīt, tb neprot info apstrādāt un interpretēt, tad lieki spriedelējumi vairāk ļaunu nodarīs, radīs maldīgus priekšstatus. Piemēram, ja es izlasu Prāgas arhibīskapa vēstuli, ka Pannonijas ebreju kopiena sūtījusi tuvojošamies mongoļu karapulkiem vīna muzās noslēptu ieroču karavānu, zinot pārējo kontekstu, saprotu, kas tur un kā (ceru, ka saprotu). Bet ja es to ierakstu cibā un šo vēstuli izlasa uz augšu pasists diletants, kuru pārņēmis aicinājums atmaskot vispasauls žīdmasoņu sazvērestību, taču nemāk ne kritiski izvērtēt, ne lasīt, ne interpretēt avotus, es būšu iedevis stulbenim rokā vēl vienu trumpi, ar ko gaisu maisīt. Līdzīgi arī ar totalitāro režīmu izpēti - uzreiz diletanti apoloģēti sāks citē†, ka vo - viss forši bijis, Gulags izdomāts, holokausta nav bijis, aber Joanns IV un Staļins ir viena un tā pati persona. Nu kaut kā tā moš rodas to short intro vienpusīgums?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 29th, 2012 - 02:16 pm
(Link)
šāda formāta grāmatās vispār nav īsti vietas un iespējas kkādas interpretācijas minēt, visi raksta apgalvojumu formātā pamata lietas, vien, attiecībā uz padomjsavienību tās pamata lietas kaut kādas jocīgas izvelētas un ļoti jocīgi saliktas kopā.
[User Picture]
From:[info]karmena
Date:January 29th, 2012 - 03:43 pm
(Link)
šai sakarā atcerējos, kad studēju maģistrantūrā, vairāki pasniedzēji silti ieteica neuzrauties uz "Oxford" zīmola, viņi mēdzot publicēt arī totālas muļķības.
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:January 29th, 2012 - 03:58 pm
(Link)
Laikam tā top vēsture un viedokļi. Nez, vai Hērodotam maz var ticēt.
From:[info]ricuks
Date:January 29th, 2012 - 07:15 pm
(Link)
Nevar. Viņš esot bijis vairāk pasaku stāstnieks, ne vēsturnieks. Mūsdienās viņš varētu kādā ceļojumu raidījumā (piem., ih nravi) strādāt.