krēpjlācis - augstākā izglītība [entries|archive|friends|userinfo]
krēpjlācis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

augstākā izglītība [Jul. 7th, 2012|06:00 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , ]
[mood | cold]
[music |Ufomammut - Nero]

atgriezos no 5 dienu Latgales ceļojumiem, par pašu lauka darbu uzrakstīšu vēlāk, kad būs nedaudz atgājis (bet tiešām būs jāuzraksta milzīgs apraksts, jo informācijas un jaunu iespaidu šoreiz tiešām daudz - bija interesanti, traki, haotiski, strīdīgi, bet kopumā noteikti vērtīgi)

brauciena pašās beigās bija saruna par augstāko izglītību. es domāju, ka augstskolām, piem., kaut vai LU, vajadzētu katrā fakultātē un nodaļā kādu iestājeksāmenu, lai varētu novērtēt cilvēka priekšzināšanas konkrētajā specialitātē. es uzskatu, ka augstskolai nevajadzētu būt ne standartizētai mašinērijai, kas pavada cilvēku uz garantēto diplomu, ne arī sociālajam dienestam. prasībām nevajadzētu būt pārāk zemām, uzmanība jāpievērš motivētākajiem un izdarīgākajiem studentiem (it sevišķi, ja iestāde sevi uztver kā 'prestižu'). protams, pats labi zinu, ka daudziem ir dažādi apstākļi, ģimene, varbūt slimības, šos cilvēkus, protams, vajag atbalstīt. bet, manuprāt, tas, ka visiem eksāmenos ir vismaz 4 un no augstskolas pa lielam nevienu ārā nesviež, it īpaši, ja ir iespēja, ka viņš maksās - tā ir nolaidība un tas arī degradē gan kursu, gan arī vēlāk specialitāti kopumā. staigā cilvēki ar diplomiem un vēlas kaut kur tikt, iespējams, viņus gaida vilšanās, ja izrādās, ka viņi neko nerubī. ir daudzi, kuru vienīgā problēma ir motivācijas trūkums un augstākās izglītības nepieciešamības dogma mūsdienu Latvijā.

es esmu arī kategoriski pret špikošanu eksāmenos, ko redzu katrā eksāmenā augstskolā un ar ko man redzami nodarbojas vismaz 1/3 kursa. es uzskatu, ka augstskolā nav jāiet visiem, it sevišķi tādās sfērās kā, piemēram, sociologi, politologi, filozofi, kuru vajadzīgo daudzumu nevajadzētu pārspīlēt, bet profesionālās kvalitātes prasības nevajadzētu nepārspīlēt. es uzskatu, ka 30 cilvēki kursā ir pārāk daudz, tā vietā skaitu vajadzētu samazināt un nodrošināt individuālāku pieeju un iedziļināšanos katra studenta darbībā. es uzskatu, ka tas, ka studenti nelasa vajadzīgos materiālus un nav ieinteresēti savos kursos pa lielam nozīmē to, ka viņi vienkārši tērē gan savu, gan pasniedzēju laiku, budžetā esošie arī naudu. visiem nav jābūt intelektuāļiem, ir vajadzīgi arī labi frizieri un maiznieki, un kas tik vēl ne. diemžēl vairāki pasniedzēji uzskata, ka viss ir normāli kā ir. ir ok šis valdošais tirgus modelis, kaut kur pēc vidusskolas ieblandies un tikai studē. arī manis paša studiju gaitas ir gana jocīgas, bet mani vismaz interesē tas, ko es studēju un mana vienīgā motivācija nav ātrāk sagaidīt kursu beigas. arguments, ka jādod iespēja visiem, manuprāt, nav pārliecinošs. arguments, ka daudzi varbūt attīstās šajā sfērā, kaut gan mācībās 'neiet' - nez, varbūt ir tādi pāris gadījumi, bet tādā gadījumā viņi varbūt uzreiz jau var sākt kaut kur strādāt un attīstīt savu karjereņu. katrā ziņā domāju, ka lielākajai daļai šādu studentu tas pa lielam ir laika šķiešana, un viņiem vajadzētu darīt kaut ko citu.

kādas ir jūsu domas?
linkpost comment

Comments:
From:[info]koijots
Date:July 7th, 2012 - 06:40 pm
(Link)
Kādas priekšzināšanas konkrētā specialitātē/profesijā var būt cilvēkam, kas tikko no skolas sola? Tāpēc jau iet uni, lai mācītos.
[User Picture]
From:[info]nistagms
Date:July 8th, 2012 - 11:07 am
(Link)
ok, bet kāpēc tur ir tik daudz cilvēku, kuri vienkārši tur atsēž lekcijas, bet NEMĀCĀS, neizrāda nekādu interesi par savu izvēlēto jomu un uzvedas tieši tāpat kā vidusskolā?
From:[info]koijots
Date:July 8th, 2012 - 02:20 pm
(Link)
Metinātājos un galdniekos tādu cilvēku nav? Manuprāt, tas nav jomas, bet gan cilvēka jautājums.
[User Picture]
From:[info]nistagms
Date:July 8th, 2012 - 11:15 pm
(Link)
nu tādā gadījumā viņi būtu jāmet ārā - gan no sociologiem un jurstiem, utt, gan arī no metinātājiem. šobrīd gan ir tirgus princips - uzturēt pēc iespējas vairāk studentu, pat ja tie ir vienkārši traucēklis apkārtējajiem.
[User Picture]
From:[info]nistagms
Date:July 8th, 2012 - 11:08 am
(Link)
priekšzināšanām vajadzētu būt, piemēram, tādām, ka vari uzrakstīt motivācijas vēstuli, kurā uzraksti, ko tu studēsi, kas tas ir, ko ar to dara un kāpēc tieši tu izvēlies to studēt.
From:[info]koijots
Date:July 8th, 2012 - 02:21 pm
(Link)
Motivācijas vēstules jau šobrīd ir jāraksta daudzās augstskolās, tikai ne LV.
[User Picture]
From:[info]ieraksts
Date:July 7th, 2012 - 07:17 pm
(Link)
joprojam uzskatu, ka ir ļoti jāceļ arodskolu prestižu, lai nebūtu tas uzskats - haha, tu deri tikai arodskolai, jo tevi neņem augstskolā un vispār arodskolās tikai dunduki mācās par metinātajiem.
lai būtu normāla attieksme pret to, ka var kļūt par labu meistaru kādā jomā. es personīgi galdnieku ar iemaņām radīt kaut ko skaistu un māksliniecisku (pasūtījuma nestandarta mēbeles, skaistas lādītes utt., vai augstakajā punktā - prasmi būvēt un labot mūzikas instrumentus), lieku augstāk par jebkuru filologa utt. diplomu.
būtībā piekrītu kaut kur izlasītajai domai, ka labak būt inteliģentam atslēdzniekam ar patiesu interesi par teātri, nekā kārtējam diplomētajam snobam. tāpat jau parasti beigās sanāk sēdēt darbā pie datora un shēmot kaut kādu huiņu.
From:[info]koijots
Date:July 7th, 2012 - 09:38 pm
(Link)
Tu te salīdzini ābolus ar apelsīniem - labu galdnieku ar filologa diplomu.
Diplomēts galdnieks var arī nebūt labs galdnieks, kā jebkurā citā profesijā.
Es nedomāju, ka kādu profesiju ir jāvērtē zemāk par citu, jo visas tās ir vajadzīgas, ja jau pastāv, bet nevajadzīgās vairs nepiekopj. Arī filologi ir vajadzīgi, manuprāt.
[User Picture]
From:[info]ieraksts
Date:July 8th, 2012 - 02:17 am
(Link)
ai, nu tas laikam izkāpis no manas pieredzes ar to filoloģiju, hah.
[User Picture]
From:[info]nistagms
Date:July 8th, 2012 - 11:09 am
(Link)
jā, tieši tā, bet tiek darīts pilnīgi pretējais. par to jau bija mana doma - cik tad vajadzīgi tie shēmotāji? kādi jau ir vajadzīgi, bet tādi, kas to dara patiesi labi. un nav vajadzīgi daudz.
[User Picture]
From:[info]nefolk2
Date:July 7th, 2012 - 07:45 pm
(Link)
tl;dr bet uzkalna kungs uz velnakmeni tiek un mūs (4) vedīšot :*
[User Picture]
From:[info]nistagms
Date:July 8th, 2012 - 11:08 am
(Link)
ok, forši. iedod savu numuru, man visi kontakti izdzēsās kaut kad pavasarī.
From:[info]khosmos
Date:July 9th, 2012 - 08:03 am
(Link)
666
From:[info]suic
Date:July 9th, 2012 - 12:08 am
(Link)
Aprakstītā situācija ir pazīstama, filosofos bija akurāt tāpat. Un tāpat kā tu, es arī besījos par to. Tomēr domāju, ka tu drusku no nepareizā gala ķeries klāt tai problēmai. Kāpēc cilvēki iet tajās augstskolās (un dara tā, kā dara)? Pārfrazējot, kas ir šādas motivācijas struktūras pamatā?

Nebūs tālu jāmeklē, lai secinātu, ka tā pamatā ir sabiedrības struktūra. Un kas ir sabiedrības struktūras pamats (vai, klasiskos jēdzienos - bāze)? Nu lūk, tā arī ir ļaunuma sakne, bet cilvēks tikai marionete ērtākajās straumēs.
From:[info]khosmos
Date:July 9th, 2012 - 08:02 am
(Link)
silly, filozofijā iespējams nošpikot tikai gadskaitļus un grāmatu konspektus, tb, ja nerubī fišku, tad nerubī.
lasāmā arī ir ļoti daudz 3 gadu periodam.
anyway, es nemācījos tik labi, cik vajadzētu, bet man ir attaisnojums, depris, ja. :)))))