friends [entries|archive|friends|userinfo]
krēpjlācis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Feb. 11th, 2016|04:54 pm]

deloveja_kundze
[Tags|]

tik tiešām: kopš man vairs nav jāiet uz lekcijām, jo ir jāraksta maģ darbs, pēkšņi ir vairāk laika!
linkpost comment

[Feb. 11th, 2016|04:35 pm]

narrenschiff
Protams, ka t.s. Kristiānijai un citām hipiju-narkomānu komūnām nav nekāda sakara ar autentisku politisku rīcību, izvēli un alternatīvu.
linkpost comment

[Feb. 11th, 2016|04:23 am]

klusais_okeans
Bāc, cik labi rakstās pie Džeimsa Bonda saundtrekiem. Paeksperimentēsim vēl.
link2 comments|post comment

[Feb. 10th, 2016|10:53 pm]

narrenschiff
Kas ir "saderināšanās?" Kaut kas līdzīgs "šķīstītavai"?
Vai nu ir, vai nu nav.
link9 comments|post comment

Robežas [Feb. 10th, 2016|06:39 pm]

wensdy
Atceroties bērnu slimnīcas laikus, es atceros tikai šausmas un bēdīgu noskaņojumu. Pirmkārt, tāpēc, ka manā istabiņā pārējās meitenes bija krievietes, un viņas mani, protams, apcēla. Man nebija, kur bēgt, tāpēc lielāko daļu laika es biju savā iedomu pasaulē. Otrkārt, tāpēc, ka mani nāca apskatīt ārsts kopā ar studentiem. Skatījās manas locītavas, bet tik un tā. Tas notika tādā brutālā veidā, kad palātā ienāca bars ar svešiem cilvēkiem, kuri visi uz tevi skatās nomocītām sejām, kamēr ārsts  visu par tevi pastāsta, baksta, atsedz locītavas un beigās vēl pajautā precīzi raksturot savu pašsajūtu. Atceros, es pirmajā reizē nesapratu, kas notiek un sāku raudāt. Treškārt, jo Franc Ferdinad neatbrauca uz Rīgu. Mamma bija sakrājusi naudu un nopirkusi man biļeti un tas bija vienīgais, kā es varēju attaisnot savas ciešanas tajā sūda iestādē, kur man sagrūda pilnīgi nevajadzīgu ķīmiju (pēc pāris gadiem paradigmas mainījās kā tas zinātnē mēdz notikt).

Šo es pavisam nejauši atcerējos, kad man pastāstīja, ka, stājoties dzemdību namā, t.i., kad sieviete jau principā dzemdē, viņai dod parakstīt līgumu, kur viņa piekrīt būt par mācību objektu. Mācības tas ir labi, bet, es domāju, ka pacientam tomēr jābūt tiesībām atteikties no šāda apgrūtinājuma un ārstiem būtu jābūt jaukākiem cilvēkiem (konkrētais stāsts liecina par pretējo). Ķermeņa privātums ir ļoti svarīga lieta, taču šajā jomā paradigmas maiņa notiek ļoti lēnīgi laikam.
link6 comments|post comment

Kaķu hronikas [Feb. 10th, 2016|04:48 pm]

wensdy
[music |jocelyn pook - masked ball]

Olivers šodien pagalmā nomedīja vārītas zivs gabalu. Protams, atnesa man parādīt un bija tik episki lepns, ka staigāja uz pirkstgaliem, vibrējot no murrāšanas. Respektēju viņa pirmo lielo medījumu, kaut arī tas izskatījās pretīgi. Pēc tam Olivers to zivs gabalu apēda. Interesanti, kur mūsu pagalmā pēkšņi gadījās vārītas zivs gabals. Rūtiņa tikmēr atkal ir iekarojusi manu apakšveļas atvilktni. A sad sad situation... Bet, nu, viņa vnm ir bijusi racējkaķītis. Kamēr es te bezgalīgi ilgi slimoju mājās, secināju, ka viņi tomēr ir baigie jaukumiņi. Pirmkārt, jau tāpēc, ka viņi visu laiku ir pozitīvi noskaņoti un grib ar mani tusēt un, otrkārt, tāpēc, ka viņi neko neplēš, ja neskaita istabas augus, un, treškārt, viņi visu par mani zina kā nekā.
link1 comment|post comment

[Feb. 10th, 2016|02:31 pm]

narrenschiff
"Tiks piedots, ja tu neiespēji,
Bet mūžam ne, ja negribēji."
linkpost comment

Brands pret postmodernismu (lieliskajā Akurātera atdzejā) [Feb. 10th, 2016|09:03 am]

narrenschiff
Pirms kāda laika vikipēdijā lasīju, ka postmodernajās interpretācijās Ibsena Brands tiek traktēts negatīvi, kā fundamentālisma pārstāvis. Tā kā mans dzīves projekts ir karš ar postmodernismu (īstenībā vairs nav ko daudz pūlēties, vairāki parametri, laika zīmes, rāda, liek nojaust, ka postmodernisms jau lēnām atmirst), nevarēju neķerties pie Branda lasīšanas. Nav ko vilties, vēlreiz pārliecinos, ka skandināvi savulaik jēdza reliģisko.

"Brands. Nav vainīga te līksmība;
Mums vajag atziņas, paties,
Ja priekam reiz tu atdevies,
Lai viņš tad ir tavs vienīgs dievs.
Kāds esi, paliec vienmēr tāds,
Un tik ne šaubīgs niedres kāts,
Kas gribi būt, tas esi viss,
Ne šodien putns, rīt rāpulis!
Ir Bakchus dižens ideals,
Bet smieklīgs nelga krogus brāls;
Zilēns ir svētlaimības tēls,
Tak riebīgs - dzērājs, ielas dēls.
Ej ciemos tik un paskaties,
Pie katrām durvīm paklausies,
Tur katrs cilvēks pus - kaut kas
Un atkal pusē nieks - nekas!
Pusnopietns pa svētku laiku,
Pusdievbijīgs ar liekuļvaigu,
Pusstrādīgs - tā kā tēva tēvs,
Pa pusei karsts, pa pusei gļēvs.
Pie vispārības drusku sējies,
Valsts labā mazliet papūlējies;
Tas cietu zemi grib zem kājām,
Grib glaimus mazliet sludinājam;
Pa pusei pilda solīto,
Kā dzērājs mazliet pajoko,
Bet klibo pakaļ katrai dienai
Un lasa artavas pa vienai,
Ar pieklājību, padevību
Uz dusu iežūžojis gribu!
Viņš plaisa labā, ļaunumā,
Viņš lūzums savā darbībā.
Bet ļaunākais pie visa tā -
Ik daļa izirst nespēkā."

(Ibsens, H. Brands. 1865.g. J. Akurātera 1912. gada tulkojumā/atdzejojumā)
linkpost comment

[Feb. 10th, 2016|08:57 am]

narrenschiff
https://en.wikipedia.org/wiki/Jamtam%C3%B3t
https://en.wikipedia.org/wiki/Xeer

"Many Somalis remain skeptical of any form of central authority and perceive the government's courts as unjust. In the words of a local Somali living in Garowe:

“Xeer will never stop being used, Xeer is stronger than any government's laws. The government laws don't satisfy the people; they do not bring about a sufficient justice, and so they do not bring peace between the groups.""
linkpost comment

ha ha ha [Feb. 10th, 2016|07:56 am]

narrenschiff
Raksts satori, kurš it kā ir par anarhistiem, piesauc pāris vājus piemērus, piesauc pāris iedvesmojošus citātus, izvirza pāris nepamatotus iebildumus, nedaudz aicina saglabāt ideālismu, lai beigās secinātu, ka anarhisms LABĀ VALSTĪ atkritīs pats no sevis. Starp citu, šāda argumentācija nav tālu no proletariāta diktatūras, kurai arī bija paredzēts kādā punktā, kad iznīcināti visi reakcionārie spēki, dabiski atteikties un atkrist pašai no sevis.

Kas ir likumsakarīgi tādam iestādījumam kā satori, kurš katru dienu mūsu internetos iestājas par šķietami progresīvām un apgaismojošām idejām, visu laiku jautājot "kur ir atbildīgās institūcijas?" "Pieņemiet labus likumus!" Tieši tāpēc visi šie kreisie un liberāļi ir izmetami vēstures mēslainē, jo arī viņi visu grib risināt ar Likuma garo roku. Likumi vēl nevienu nav darījuši par labāku cilvēku. Viņi pieņem likumus bailēs no anarhijas. Viņi vispār pieņem likumus bailēs. Bailēs no citiem cilvēkiem, bailēs no sevis, bailēs kā tādās, bailēs no bailēm. Palaid tik kaut kur kreisos un socdemus pie varas, viņi likumu iespiedīs visur. Viņi to uzdos par "ētisku", piemēram, tualetes lietojumu, lai gan patiesībā tas vienkārši būs likumisks tualetes lietojums, likuma ietvaros, it īpaši mūsdienu tehnoloģiju apstākļos cilvēkiem vajadzētu būt ārkārtīgi uzmanīgiem no likuma, jo visu redzošā acs, uzdodoties par Dievu, iesniedzas arī tualetēs un pēc tam ietvītos, vai gadījumā tu neesi ētiski, fui, likumiski apgājies ar tualeti.

Vienīgie likumi, kuri būtu jāpieņem, ir tie, kuri mudinātu cilvēkus pamazām atteikties no likumiem un būt vienkārši labiem. Piemēram, piesauksim atkal manu mīļo piemēru ar Kultūras ministriju. Būtu vajadzīgs tāds iekārtojums, lai ministrija konsekventi teiktu - neskatieties uz mani, skatieties uz sevi, radiet paši, gribiet paši, esiet diži bez manis. Jo ministrija ir radusies tāpēc, ka cilvēkiem bija slinkums darīt pašiem, "iecelsim pāris birokrātus un ekspertus (no LKA Kultūras menedžmenta programmas), t.s. "atbildīgos", gan jau viņi tiks ar to lietu galā un pateiks, kas mums jādara. Ā, mums turklāt jāmaksā viņiem alga." Viņiem bija jāpieņem likums, lai reizi x gados visi piespiestos, sarosītos un uztaisītu dziesmu svētkus. Pirms tam, tiesa gan, ejot diedelēt naudu uz finansu ministriju. Vai, pasarg Dievs, "Eiropu".
linkpost comment

[Feb. 10th, 2016|06:29 am]

narrenschiff
Lūk, tas, ko visādos rakstu darbos un citur es nekad nespēju saprast, ir "tēmas aktualitātes" ierādīšana un iebakstīšana.
Jo patiesība un būtiskais taču ir tieši tas, kas pirmajā brīdī parādās kā neaktuālais.
linkpost comment

[Feb. 10th, 2016|01:31 am]

penny_lane
ak, fuck it. krāmēšos rīt no rīta, man tāpat nav drēbju vai vietas grāmatām. dators, fotoaparāts, ķermeņa eļļa un pase. cause, ja divām nedēļām nepietiktu ar rokas bagāžu, es būtu stipri nelaimīgāks cilvēks.
link8 comments|post comment

[Feb. 10th, 2016|12:27 am]

penny_lane
man pirmoreiz dzīvē ir pases bilde, kur es izskatos skaista, un neesmu droša, kā par to justies.
link3 comments|post comment

[Feb. 10th, 2016|12:09 am]

khosmos
[Tags|]
[mood |MELI]
[music |Jex Thoth]

he, man pa laikam sajūk, vai esmu ciuvēks vai zvērs. sorry, sorrī, varu dot mīlestību, bet nevaru SIMPATIZĒT JO ZAJEBALA\\\\\\\\\\
šodien biju bērēs, un viss, ko es uztvēru, bija meli.
link2 comments|post comment

Lietas [Feb. 9th, 2016|09:44 pm]

wensdy
Nopirku sev jaunu sporta tērpu. Kaut kas šāds ar mani nebija noticis sen, jo daudz mīļākas par firmas tērpiem man liekas krāsainas kokvilnas lupatas. Ne pārāk seksīgu - melnu ar vienu rozā strīpu. Ļoti labi piestāv pie manām oldschool botām. Jā svarīgās lietas, kh. Bet vispār šīsdienas atklājums ir ilgstamības pulkstenis - tikšķ 10 000 gadu, vienam tikšķim atskanot ik pēc gada, nozvanot reizi gadsimtā, izrādot mehānisku baletu reizi tūkstoš gados. Superīgi. Gandrīz tik pat superīgi, cik atpakaļejošais pulkstenis.
linkpost comment

[Feb. 9th, 2016|04:29 pm]

grizzly_bear
Russian teacher 'kills friend in heated poetry versus prose argument'

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/russian-teacher-kills-friend-in-heated-poetry-versus-prose-argument-9095784.html
link1 comment|post comment

[Feb. 9th, 2016|03:59 pm]

narrenschiff
Bērnam nākot pasaulē, vēl neviens nav tam iemācījis raudāt. Bet raud un spiedz.
link5 comments|post comment

mākslas vēstures krustpunkti [Feb. 9th, 2016|03:14 pm]

kants
[Tags|, , , ]

strunkem un cīrulim abiem bija mitoloģiska keramika, bet abi parīzes art deco expo'25 tika apbalvoti par kaut ko citu. kamēr cīrulis mācījās no zariņa, zariņš strunki uzskatīja par lohu, savukārt strunke dzīvoja virs zariņa darbavietas un tur rīkoja ballītes.
linkpost comment

[Feb. 9th, 2016|10:26 am]

narrenschiff
Pie Hamsuna, kā jau ierasts, notiek cilvēku ikdienas tēlojums, vienkāršas sarunas, apcerīga vērošana no malas, darbi, pastaigas, bet tad ceļinieks nonak miestā un beidzot vecajam romantiķim rodas izdevība vēstītāja mutē ielikt kādu sociālās kritikas graudu. Dabiski, ka (post)sociālistiskajā Norvēģijā pret Hamsunu vienmēr būs divdomīga attieksme:

"No kalna lejup mēs esam slīdējuši, lejup līdz pašam dibenam. Un nu kurpnieki var sevī priecāties - ne tāpēc, ka mēs visi būtu kļuvuši vienlīdz lieli, bet gan tāpēc, ka tagad visi esam vienlīdz maziņi. Nu, manispēc!"

Un to Hamsuns raksta kādu laiku vēl pirms socdemu hegemonijas valstī. Mazā cilvēka maziskošana, nu jā, tāda, diemžēl, vienmēr ir bijusi sociālisma problēma, varbūt pat mērķis? Vispirms viņi izdomā mazo cilvēku, un pēc tam pēc viņa šnites viņu vēl vairāk mazisko, šo mēru turklāt piemērojot citiem. Sociālisms vispār ir stulbs nosaukums, tad tiešām labāk sakiet "komunisms". Bet "komunistiska valsts" ir oksimorons, komunismā nav valsts. Mūsu vecākās paaudzes radinieki reizēm mēdz nostalģiski ilgoties nevis pēc komunisma, pat nevis pēc sociālisma, bet gan pēc Ļeņina darbā "Valsts un revolūcija" formulētās un praksē īstenotās proletariāta diktatūras. Kas liek uzdot jautājumu par šo cilvēku veselo saprātu. Man šķita, ka "ja sit, tad mīl" mentalitāte drīzāk raksturīga mūsu austrumu kaimiņiem.

Starp citu, "Valsts un revolūcija" ir interesanta grāmata, šo to dara skaidrāku. Piemēram, man nepatika, ka Ļeņins norāda (cik sapratu), ka zemniecības intereses tuvējās pilsētās jāpārstāv darbaļaužu avangardam, proti, pilsētas strādniekam. Apbrīnojami! Vai Ļeņins vispār nekad neko nav sajēdzis no zemniecības? Turklāt valstī, kurā zemniecība bija neskaitāmas reizes lielāka par darbaļaužu bloku? Starp zemniecību un proletu ir milzīga kvalitatīvā atšķirība, kā tie sodrējiem nolipušie apriņķa manufaktūras darbinieki var pārstāvēt zemesrūķus?! Principā var uzskatīt, ka proletariāta diktatūras rezultātā visvairāk cieta nevis buržuāzija, nevis fabriku īpašnieki, nevis pilsētnieki vispār, bet gan tieši zemniecība un lauku ļaudis (kas būtu pašsaprotami, ņemot vērā, ka impērijā industrija, salīdzinot ar zemniecību, bija nesalīdzināmā mazākumā), to sevišķi redzam Latvijā, vēl pirms tam arī Ukrainā, lielajās represijās un izkulakošanā. Šķiet, tas ir tāds kā pilsētas pieteiktais karš laukiem, kas notika vairāku desmitgažu garumā. Turklāt Komunisma manifestā izslavētā "pilsētas un lauku nošķīruma atcelšana" padomju praksē izpaudās tā, ka pilsēta ienāk laukos. Vārdu sakot, tieši attieksme pret laukiem, zemniecību, ne-pilsētu bija viens no lielajiem krievu komunisma klupšanas akmeņiem, lai neteiktu pat, ka tiešs ļaunums. A ir tāda laba daļa mūsu līdzpilsoņu joprojām, kuru apziņā "lauki" nomira līdz ar vietējā kolhoza izbeigšanos. Idioti.
linkpost comment

[Feb. 9th, 2016|02:49 am]

klusais_okeans
laikam jāievieš kaut kāds savu itāļu sieviešu fetiša tags
link1 comment|post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]