Masters of limitation.
Pamazām vajadzība pēc [sava] transporta sāk kļūt spiedīga. Gluži vienkārši nav iespējams zolīdi nosegt tās distances un attālumus, kurus jānosedz, dzīvojot ārpus pilsētas, bet nemitīgi esot spiestam nokļūt tur, kur transports tolkam nekursē, bet vellis nesniedz.
Vienlaikus joprojām neuzticos iekšdedzes dzinējiem un visam, kur kāda teikšana ir CSDD. Tiesību pagarināšana ir lielisks piemērs. 22Eur par medicīnisko izziņu un vēl 21Eur par apliecības pagarināšanu. Summāri - 45Eur par neko. Par to visu es pēdējā laikā domāju ĻOTI daudz. Smieklīgi sanāk. Tiesības pārvietoties. Tiesības ēst, dzert, gulēt un tā tālāk. Un neviens pat lāga nevar pateikt kopējās auto izmaksas mēnesī. Vellim, piemēram, tie ir 50Ls (70Eur) gadā. Max.
Man ir problēmas ar regulējumiem. Likumiem, noteikumiem, ierobežojumiem, normām. Un K-PAX: The Trilogy, ko šobrīd lasu, šīs sajūtas tikai pastiprina. Sirdī, for lack of a better word, tu esi un paliec anarhists no citas planētas, kuram tik daudz kas no šeit notiekošā vienkārši nav saprotams, kaut pašam nākas iet caur šīm pieredzēm, vienlaikus cenšoties graut un noārdīt visus likumus un robežas, kas vēl atlikuši.
Vienlaikus joprojām neuzticos iekšdedzes dzinējiem un visam, kur kāda teikšana ir CSDD. Tiesību pagarināšana ir lielisks piemērs. 22Eur par medicīnisko izziņu un vēl 21Eur par apliecības pagarināšanu. Summāri - 45Eur par neko. Par to visu es pēdējā laikā domāju ĻOTI daudz. Smieklīgi sanāk. Tiesības pārvietoties. Tiesības ēst, dzert, gulēt un tā tālāk. Un neviens pat lāga nevar pateikt kopējās auto izmaksas mēnesī. Vellim, piemēram, tie ir 50Ls (70Eur) gadā. Max.
Man ir problēmas ar regulējumiem. Likumiem, noteikumiem, ierobežojumiem, normām. Un K-PAX: The Trilogy, ko šobrīd lasu, šīs sajūtas tikai pastiprina. Sirdī, for lack of a better word, tu esi un paliec anarhists no citas planētas, kuram tik daudz kas no šeit notiekošā vienkārši nav saprotams, kaut pašam nākas iet caur šīm pieredzēm, vienlaikus cenšoties graut un noārdīt visus likumus un robežas, kas vēl atlikuši.
Ja Tev ar mūsdienu cilvēci bez likumiem būtu jānodzīvo kaut viena diena, nedomāju, ka Tu būtu laimīgāks kā tagad, es bez maz varētu saderēt, ka būtu otrādi. Un nekad visi nebūs tik saprātīgi kā Tev gribētos.
Piedod par kritiku, bet otrā rindkopa uz tādu pavilka.
Kā tagad atsākt ir tas īstais jautājums, ko [man] būtu jāuzdod.
Ā. Un Tev ir nevis "kaut kad", bet vēl 2 gadi.
Man vāki ir neka sešus gadus, kuru laikā man ir piederējuši 11 dažādi auto, neviens no tiem nav bijis jaunāks par daudzpadsmit gadiem un tie ir bijuši gan uzticami, gan neuzticami. Viss ir atkarīgs no tā, kāds tas dzelzis ir bijis iegādāts un kā tas tiek uzturēts.
Par vadītāja apliecības maiņu - nu medicīniskā komisija ir vajadzīga, turklāt tā varēja būt arī bišķi stingrāka. Ir tomēr ik pēc tiem 10 gadiem jānočeko, kas tur notiek. 21€ par jaunu apliecību - nu hvz, varēja jau lētāk, bet arī - reizi 10 gados nešķiet baigi daudz.
Par izdevumiem - protams, ka tos neviens tev precīzi nepateiks, jo tie ļoti atkarājas gan no taviem paradumiem, gan konkrētā auto visādiem parametriem un stāvokļa.
Teju jebkurā citā sfērā paredzēt un sarēķināt izmaksas ir diezgan vienkārša lieta, te es pat nezinu, ar ko jārēķinās.
Komisija ir gandrīz vienīgais, par ko man iebildumu nav. :) Rajona slimnīcā tā sastāv no 6 ārstiem, un tas, paldies dievam, izklausās nopietni. Toreiz, pirms 10 gadiem veselības pārbaude, uz kuras pamata izsniedza izziņu turpat autoskolā, bija vienkārši smieklīga - kaut kādi primitīvi redzes testi un še- sēdies un brauc.
Bet nu, ja rēķinām, tad ikgadējie izdevumi:
Ikgadējā nodeva - http://www.csdd.lv/lat/par_csdd/nodevu_
Apskate - kaut kādi 30€ laikam bija
OCTA - man tagad lētāko uz gadu rāda 61,04€, bet nu tās cenas ļoti atšķiras atkarībā no BM klases un citiem parameteriem.
Tālāk...
Riepas - nu komplekts kaut kādu R15 sākas ap 150€. Protams, foršāk uzreiz noprikt auto ar abiem komplektiem vai labām M+S, tās pāris gados nobraukt un notirgot auto ar visām plikajām riepām, lai jaunais saimieks domā. :D Cik var nobraukt ar vienu komplektu - es īsti nezinu, nav vēl sanācis.
Eļļa, filtrs un vēl kaut kādi sīkumi - ik pēc 15-20Mm - ja nav baigi liels motors, tad nu kādi 40€.
Nu tas tā, tālākais jau vairs nav aprēķināms, jo ir atkarīgs gan no auto stāvokļa, gan tā, cik konkrētajam modelim maksā daļas, no tā, cik sarežģīti tas remontējas, vai tu to remontē pats, vai servisā. Ja servisā, tad vai kaut kur Rīgas centrā, vai laukos. Tāpat arī vienkārši no tavas attieksmes - vai gribas, lai viss ir perfekti, vai arī pietiek ar to, ka nekas nost nekrīt. :D
Te tā gradācija tiešām ir milzīga. Bet nu tādam mazās vai vidējās klases auto ap 20 gadu vecumu (šajā man kaut kā vislabāk ir sanācis orientēties), ja tas ir iegādāts puslīdz labā stāvoklī, un tas nav kaut kas ekskluzīvs, tad šī stāvokļa saglabāšanai nevajadzētu izmaksāt vairāk par kādiem 250-300€ gadā. Ja tā ir, tad jādomā, vai nav izdevīgāk tirgot nost un ņemt ko citu.
Kaut kā tā. Bet nu tie ir tikai mani aprēķini. Neesmu baigais pedants un man laikam svarīgāk ir nokļūt no viena punkta citā, nekā mīlēt auto.
+
Bet ja dara tā kā līdz šim es - man no tiem 11 autņiem laikam tikai pāris ir bijuši dārgāki par 400Ls pirkšanas brīdī, tad tur kaut ko baigi ieguldīt jēgas ir visai maz. Interesantāk pabraukt bišķi un tad, līdzko kaut kas sāk pamatīgi besīt, tirgot nost par cenu, kas bieži ir ļoti tuva pirkšanas cenai, un ņemt nākamo. :D
Par izmaksām Tev visai pareizi jau izklāstīja.
Ar veselību īstenībā problēmu nav, tā ir profilakse šoreiz, saukta arī par paranoju.