Masters of limitation.
Pamazām vajadzība pēc [sava] transporta sāk kļūt spiedīga. Gluži vienkārši nav iespējams zolīdi nosegt tās distances un attālumus, kurus jānosedz, dzīvojot ārpus pilsētas, bet nemitīgi esot spiestam nokļūt tur, kur transports tolkam nekursē, bet vellis nesniedz.
Vienlaikus joprojām neuzticos iekšdedzes dzinējiem un visam, kur kāda teikšana ir CSDD. Tiesību pagarināšana ir lielisks piemērs. 22Eur par medicīnisko izziņu un vēl 21Eur par apliecības pagarināšanu. Summāri - 45Eur par neko. Par to visu es pēdējā laikā domāju ĻOTI daudz. Smieklīgi sanāk. Tiesības pārvietoties. Tiesības ēst, dzert, gulēt un tā tālāk. Un neviens pat lāga nevar pateikt kopējās auto izmaksas mēnesī. Vellim, piemēram, tie ir 50Ls (70Eur) gadā. Max.
Man ir problēmas ar regulējumiem. Likumiem, noteikumiem, ierobežojumiem, normām. Un K-PAX: The Trilogy, ko šobrīd lasu, šīs sajūtas tikai pastiprina. Sirdī, for lack of a better word, tu esi un paliec anarhists no citas planētas, kuram tik daudz kas no šeit notiekošā vienkārši nav saprotams, kaut pašam nākas iet caur šīm pieredzēm, vienlaikus cenšoties graut un noārdīt visus likumus un robežas, kas vēl atlikuši.
Vienlaikus joprojām neuzticos iekšdedzes dzinējiem un visam, kur kāda teikšana ir CSDD. Tiesību pagarināšana ir lielisks piemērs. 22Eur par medicīnisko izziņu un vēl 21Eur par apliecības pagarināšanu. Summāri - 45Eur par neko. Par to visu es pēdējā laikā domāju ĻOTI daudz. Smieklīgi sanāk. Tiesības pārvietoties. Tiesības ēst, dzert, gulēt un tā tālāk. Un neviens pat lāga nevar pateikt kopējās auto izmaksas mēnesī. Vellim, piemēram, tie ir 50Ls (70Eur) gadā. Max.
Man ir problēmas ar regulējumiem. Likumiem, noteikumiem, ierobežojumiem, normām. Un K-PAX: The Trilogy, ko šobrīd lasu, šīs sajūtas tikai pastiprina. Sirdī, for lack of a better word, tu esi un paliec anarhists no citas planētas, kuram tik daudz kas no šeit notiekošā vienkārši nav saprotams, kaut pašam nākas iet caur šīm pieredzēm, vienlaikus cenšoties graut un noārdīt visus likumus un robežas, kas vēl atlikuši.
Bet nu, ja rēķinām, tad ikgadējie izdevumi:
Ikgadējā nodeva - http://www.csdd.lv/lat/par_csdd/nodevu_
Apskate - kaut kādi 30€ laikam bija
OCTA - man tagad lētāko uz gadu rāda 61,04€, bet nu tās cenas ļoti atšķiras atkarībā no BM klases un citiem parameteriem.
Tālāk...
Riepas - nu komplekts kaut kādu R15 sākas ap 150€. Protams, foršāk uzreiz noprikt auto ar abiem komplektiem vai labām M+S, tās pāris gados nobraukt un notirgot auto ar visām plikajām riepām, lai jaunais saimieks domā. :D Cik var nobraukt ar vienu komplektu - es īsti nezinu, nav vēl sanācis.
Eļļa, filtrs un vēl kaut kādi sīkumi - ik pēc 15-20Mm - ja nav baigi liels motors, tad nu kādi 40€.
Nu tas tā, tālākais jau vairs nav aprēķināms, jo ir atkarīgs gan no auto stāvokļa, gan tā, cik konkrētajam modelim maksā daļas, no tā, cik sarežģīti tas remontējas, vai tu to remontē pats, vai servisā. Ja servisā, tad vai kaut kur Rīgas centrā, vai laukos. Tāpat arī vienkārši no tavas attieksmes - vai gribas, lai viss ir perfekti, vai arī pietiek ar to, ka nekas nost nekrīt. :D
Te tā gradācija tiešām ir milzīga. Bet nu tādam mazās vai vidējās klases auto ap 20 gadu vecumu (šajā man kaut kā vislabāk ir sanācis orientēties), ja tas ir iegādāts puslīdz labā stāvoklī, un tas nav kaut kas ekskluzīvs, tad šī stāvokļa saglabāšanai nevajadzētu izmaksāt vairāk par kādiem 250-300€ gadā. Ja tā ir, tad jādomā, vai nav izdevīgāk tirgot nost un ņemt ko citu.
Kaut kā tā. Bet nu tie ir tikai mani aprēķini. Neesmu baigais pedants un man laikam svarīgāk ir nokļūt no viena punkta citā, nekā mīlēt auto.
+
Bet ja dara tā kā līdz šim es - man no tiem 11 autņiem laikam tikai pāris ir bijuši dārgāki par 400Ls pirkšanas brīdī, tad tur kaut ko baigi ieguldīt jēgas ir visai maz. Interesantāk pabraukt bišķi un tad, līdzko kaut kas sāk pamatīgi besīt, tirgot nost par cenu, kas bieži ir ļoti tuva pirkšanas cenai, un ņemt nākamo. :D