Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

as i dream about movies they won't make of me when i'm dead -

Oct. 20th, 2012 12:09 pm

kāds nez to maijas silovas dzeju redzējis ar ir? jo, lai arī cik vienkārši nebūtu saprast cepienu un cepiena iemeslu, tas tomēr mūs atklāj kā sīkas un aizspriedumainas radības, uzskatīt, ka kāds, kas tā izskatās vai tā uzvedas, principā ir nespējīgs rakstīt dzeju. jāsaka, ka, cik dzīvē esmu redzējusi talantīgus rakstītājus sejā, vienmēr bijis pārsteiguma moments, kā šis (vulgārais/stostīgais/lecīgais/mildly retarded(utt.)) tipiņš ir spējīgs no sevis dabūt ārā skaistus tekstus, kamēr tas, kas nāk no viņa mutes te un tagad, izklausās pēc dzēruša suņa murgiem. bet tad atkal, man allaž šķitis, ka iemesls, kādēļ cilvēks raksta, ir nespēja sakarīgi izteikties verbāli.

jaunā dzejniece anna foma man tviterī aizrādīja, ka cilvēks ar naudu nevar rakstīt. ka laba dzīve un dzeja, lūk, neiet kopā. interesanti, interesanti. protams, ir ļoti aizkustinošs tas stereotips par jauno dzejnieciņu aukstā jumtistabā, kas drosmei un siltumam iešauj odekolonu, bet, nē, sitiet mani, es nesaredzu nabadzības pārākumu pār bagātību literārajā nozīmē. pat novienodājot vārdus dzeja un dvēseles sāpe, sanāk, ka... naudā ir laime, tāpēc nabagi ir labāki kunsktētāji par likteņa skarbumu? kaut kāds pārāk populārzinātnisks viedoklis viedam liriķim.

tālāk. visādi aizrautības pilni niekkalbīši ik pa brīdim uzraksta grāmatu vai sadara citas lietas, no kurām neko nejēdz. nu un? apgalvot, ka tas noniecina mākslas (vai darbības) formu, ir smieklīgi. no tā, ka jānis bērziņš, uz savu galvu nolems kļūt par arhitektu un rīgas centrā uzcels neglītu māju, kas īsti kopā neturēsies, varbūt kādam būs iemesls pārdzīvot, citam- paņirgāties, bet tāpēc apgalvot, ka viņš ir ņēmis un nonivelējis Latvijas arhitektūru? "tagad katrs kurš sevi varēs saukt par dzejnieku," kāds sūdzas. jezussmarija, visu laiku katrs kurš sevi sauc par dzejnieku, režisoru, tautas dziednieku vai jebko citu, nu un? būtiski taču ir, kā sauc citi. un citi esat jūs.

cita nelaime, ka tās sacepušās dāmas droši vien tīri labi zina, ka viņām nākotnē visticamāk nespīd ne maijiņas tirāža, ne pirktgribēju skaits. tātad ar kaut ko maijiņa viņas ir pārsitusi. tas liekas slikti, tas liekas nepareizi. bet tāpat kā privāto dzīvi allažiņ pirks vairāk kā latvju rakstus (vai tekstus, vai kas nu tur pa dzīvnieciņiem bija), tāpat maijiņas dzeja atradīs vairāk dzejasmīļus kā... nu jebkura cita dzejas grāmatiņa, kas šogad iznāks. varbūt es pārspīlēju. bet tur nu, vot, nekas nav atkarīgs no maijiņas, bet gan tieši no dāmām. jo teorētiski tieši viņām vajadzētu celt to latiņu (gluži kā džeimsam kameronam tajā aizkustinošajā south park sērijā), uz kuras dus tautas intereses.

bet vispār jau dāmas šeit ir atslēgasvārds. tak noteikti arī visādi kiviči un citas šausmas ir izdevuši savus dzejolīšus, un tas bija tāds labdabīgs smīns, nevis visas dzejpasaules sabrukšanas moments. bet maijiņa tomēr ir meitene, ko tik ļoti mīl noriet citas dāmas, tik ļoti, ka tādas kā viņa ir vainojama pie privāto dzīvju tirāžas un... paga nē. pie tirāžas ir vainojamas tās dāmas, kas viņu tik ļoti mīl noriet.

un. es atļaušos minēt, ka visas šīs dāmas-dzejnieces kādreiz ir dabūjušas par degunu, jo ir bijušas drusku par jaunu, drusku par labu izskatījušās, drusku pa dumju izrunājušās, un pats šausmīgākais- viņas bija sievietes. bet tad viņas paaugās, pierādīja sevi un, droši vien, ar laiku arī beigs/beidza pārāk labi izskatīties. un iestājās miers. jā, maijiņa visticamāk nemāk rakstīt. bet ļausim viņai vismaz to pašai pierādīt, bez dzeltenās preses cienīgas ažiotāžas.



Дай боже мне смиренья,
Что бы себя найти и не терять,
И верой душу исцелять.
Мне вновь не спится, я вновь одна,
Хоть кружит вальс вокруг меня.
Где потеряла я себя,

На что покой свой променяла,
Что не уснуть мне до утра.

Дай Боже мне забыть, а не забыться,
Дай Боже мне любить, а не влюбиться,
Дай Боже мне простить, а не проститься,
И помоги в дороге мне не заблудиться.

16 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]mazeltov
Date:October 20th, 2012 - 12:57 pm
(Link)
Lieliski uzrakstiiji!
From:[info]dominika
Date:October 20th, 2012 - 01:24 pm
(Link)
+1
From:[info]kuminjsh
Date:October 20th, 2012 - 12:57 pm
(Link)
;) Zini, mana "māģijas pulciņa" vadītāja teica, ka latviešiem ar naudu ir ļoti komplicētas attiecības, jo visa mūsu literatūra ir viens vienīgs nabadzības slavinājums, un to mēs iesūcam kopš agras bērnības.
Cik nu es no dzejas saprotu, Maijiņa neraksta ne par kapeiku ne labāk, ne sliktāk kā vesela varza meitenīšu/puisīšu visā pasaulē, un patiešām, kā jau Tu saki, ja viņa nebūtu tik smuka/bagāta/populāra, neviens pat nepamanītu;)
From:[info]heda
Date:October 20th, 2012 - 02:57 pm
(Link)
Inga Gaile vai Agnese un Madara Rutkēvičas taču ir daudz smukākas par Maijiņu :)
From:[info]penny_lane
Date:October 20th, 2012 - 06:07 pm
(Link)
tā ir māsa, kas arī raksta, ja? man likās, ka viņai vienkārši daudz vārdu:)>
From:[info]heda
Date:October 20th, 2012 - 06:39 pm
(Link)
Jā, abas ļoti skaistas :)
From:[info]penny_lane
Date:October 20th, 2012 - 06:41 pm
(Link)
labi, ka tā.
From:[info]peacemaker
Date:October 20th, 2012 - 07:03 pm
(Link)
Pa manam tas noziimee, ka dzeja LV joprojaam ir dziiva, ja ar to nenodarbojas tikai Rakstnieku savieniibas licenceetie cilveeki, bet arii Maija, Arneelija & citi.
From:[info]peacemaker
Date:October 20th, 2012 - 07:08 pm
(Link)
Tas man bija arii sviitrojumu publiceeshanas points, ko aizmirsu toreiz piemineet - veids, kaa ikviens var nesaapiigi ieiet muusdienu dzejaa. Mans labaakais hobijs, jo vienlaikus rakstiishan & lasiishan, bet pamataa - speeleeshanaas.
From:[info]zirka
Date:October 21st, 2012 - 11:28 am
(Link)
tie, kas pirks viņas viegli izdoto grāmatu, jau nu nebūs dzejasmīļi, bet maijasmīļi (kaut vai nīdēji, būtībā tas pats)

man personīgi besī tā pašpārliecinātība, ka pirms izdošanas tu pat necenties publiku pieradināt pie tā, ko tu raksti, nujā, kam gan to vajag, ja tas, kas tu esi, būs labāka reklāma, kā tas, ko tu raksti un kā to pasniedz

vispār vienreiz nafig jāsāk visus anonīmi izdot un būs skaidrāks, kāds kurš ir
From:[info]penny_lane
Date:October 21st, 2012 - 12:52 pm
(Link)
citējot sevi (jo man patīk citēt sevi!): "bet tāpat kā privāto dzīvi allažiņ pirks vairāk kā latvju rakstus (vai tekstus, vai kas nu tur pa dzīvnieciņiem bija), tāpat maijiņas dzeja atradīs vairāk dzejasmīļus kā..." tev tiešām liekas, ka es šai kontekstā vārdu dzejasmīļi lietoju kā citādāk?

bet, nē. viņa taču pati arī mazliet nojauš, ka dzeju pirks tāpēc, ka viņa ir tas, kas ir. bet, nē, nu un? ir dažādi tipāži, kuru grāmatas pērk tāpēc, ka viņi ir tas, kas viņi ir. tev tiešām liekas, ka tauta tik retardēta, ka, ja piekar bildīti klāt, viņi vairs nevar objektīvi spriest?

From:[info]zirka
Date:October 21st, 2012 - 01:06 pm
(Link)
vispār domāju gan, jo citējot tevi: "privāto dzīvi allažiņ pirks vairāk kā latvju rakstus".
mani vairāk kaitina pats fakts, ka cilvēki, kas neko dižu nav izdarījuši tieši nevienā jomā, uzskata, ka viņi tagad ir talantīgi visās jomās. ja reiz es esmu vadījis kaut kādus dzeltenus raidījumus televizejās un reiz uzstājies "dejo ar zvaigzni" (piemēra pēc), tad es varu filmēties, filmēt, dzejot, dziedāt un beigās uzbliezt autobiogrāfijas par to, kā viņi šito visu darījuši. skumjākais, ka visādam murgam vienmēr atradīsies publika, tādēļ par to objektivitāti es tiešām šaubos.
patiesībā man vienkārši skauž tā pašpārliecinātība (pašapmierinātība?), ar kādu cilvēki dara visas iespējamās lietas, kas viņiem, ja viņi mazliet apdomāties, nebūtu pa spēkam.
From:[info]penny_lane
Date:October 21st, 2012 - 01:19 pm
(Link)
citējam mani, citējam mani!!!!!!

:)

vot jā. tādēļ šausmīgi daudz talantīgu, foršu cilvēku neko nedara, viņi ir paškritiski. bet principā viņiem nevis noriet tos muļķus vajadzētu, bet no viņiem mācīties. un, kā jau es vislaik brēcu, tieši viņi varētu celt vispārējo līmeni, radot un darot kvalitatīv(āk)as lietas.
From:[info]zirka
Date:October 21st, 2012 - 01:23 pm
(Link)
jā, bet darīt kvalitatīvi - nozīmē sevi ļimons reižu nocenzēt, skatīties paškritiski un diemžēl arī kritizēt apkārtējo, lai nepieļautu līdzīgas kļūdas
From:[info]penny_lane
Date:October 21st, 2012 - 01:29 pm
(Link)
pārāk subjektīvs rezultāts sanāks.

darīt kvalitatīvi nenozīmē nogriezt saknē visu kļūdaino, darīt kvalitatīvi nozīmē mācīties no kļūdām- un kļūdīties vispirms. pēc tava apraksta man liekas, tas vairāk ir veids, kā dzimst kritiķi, nevis mākslinieki.

cilvēki, kas paši sevi ir apspieduši, paniskās bailēs neatbilst saviem kritērijiem, paniskās bailēs kļūdīties, sāk skatīties apkārt un besīties, ka citi gan dara, lai arī sūdīgi, bet dara. un, kas gan ir vēl labāk trenēts pateikt, ko citi dara sūdīgi, kā tas, kas pats sevi vislaik ir smuki kritizējis, bezcerīgi gaidot to dienu, kad nez kāpēc pirmoreiz sevis radīto iemīlēs.

From:[info]zirka
Date:October 21st, 2012 - 01:43 pm
(Link)
kritizēt apkārtējo jau nozīmē arī atsijāt labo, kam līdzināties.