pajautaa

par nodokļiem

« previous entry | next entry »
Okt. 6., 2005 | 02:49 pm
posted by: mena in pajautaa

Tā kā es esmu grāmatvede, tad brīžiem starp deguna urbināšanu uztraucos par tādu lietu kā nodokļu samksa valstij. Aj, aj, aj, PVN laicigi jāaizskaita!!
A šodien tā pasēdēju, paurbināju degunu un padomāju, a kas notiek ar to naudiņu -nodokļiem. Labi, soc. apdrošināšana - tas iet pensijām, māmiņu algām utt. Transportlīdzekļu nodeva/nodoklis- ceļu uzturēšanai. Iedzīvotāju ienākuma nodoklis - no tā it kā tiek uzturētas skolas un slimnīcas. A kur paliek PVN - katrs cilvēks taču maksā + 18% pie preces vērtības!! Kur paliek uzņēmumu ienākuma nodoklis?? Rodas iespaids, ka ministru algām, valsts soda maksājumiem, un vispār - izšķērdēts. A skolotāju algas - rodas no zila gaisa. Un policistu arī - no zila gaisa, un tāpēc visu laiku ir par maz.
Nē, nu ja kaut kur kaut kā būtu parādīts, kā konkrētie nodokļi konktrēti sadalās pa konkrētām izmaksām, diez vai es to pētītu, bet vienlga, būtu kaut kāda tāda laba sajūta, ka viss ir kārtībā. Vai kaut kur/ kaut kā valsts informē savus pilsoņus par šādiem jautājumiem?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {31}

Mis Ciba 2006.

from: [info]laukuroze
date: Okt. 6., 2005 - 02:53 pm
#

tūlīt tevi aizsūtīs uz BaltaisBebrs..:)

Atbildēt | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:02 pm
#

Nee, nu griezt vēnas jau es netaisos, es tik tā paurbināju degunu...

A man mamma mācīja, ka grēks nav nezināt, grēks ir negribēt zināt!!

Un skolā vēl man mācija, ka ja nejautās, tad arī neuzzinās.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Mis Ciba 2006.

from: [info]laukuroze
date: Okt. 6., 2005 - 03:03 pm
#

nasing personal..:)

Iekš pajautā notiek reorganizēšana.. A man vajag dumpoties visu laiku....
:)
Es jau arī domāju,ka jājautā droši visu ko nezina:)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:15 pm
#

He he he.
Iedomājos divas kopienas. "Pajautā (gudrie jautājumi)" un "Pajautā (dumie jautājumi)". Un cilvis sēž pie kompja un grauž nagus, a kurā tad lai liek savu jautājumu? Un tad vēl var sākties CENZŪRA (ak ārprāts!). :)))

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mmk
date: Okt. 6., 2005 - 02:55 pm
#

nu valsts budžets jau ir publiski pieejams.
bet īsumā ir tā, ka ir speciālie nodokļi, kas tiek tērēti noteiktiem mērķiem, un ir pārējie vispārējie nodokļi.

Tie vispārējie nodokļi veido ļoti lielu daļu valsts budžetu (tie ir valsts ieņēmumi), kas tiek tērēts visādām sociālajām sfērām.
pvn īpatsvars laikam bija lielākais valsts budžeta ieņēmumos.

Atbildēt | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:01 pm
#

Hmm, a KUR ir pieejams tas valsts budžets? Publiski?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mmk
date: Okt. 6., 2005 - 03:04 pm
#

pameklē šeit kaut kur:
http://www.fm.gov.lv/page.php?id=2

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:11 pm
#

Paldies!

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

from: [info]crescendo
date: Okt. 6., 2005 - 03:25 pm
#

http://www.mk.gov.lv/index.php/7404

Budžets ir šeit, un kaut kādas norādes it kā arī. Bet maz, cik ļoti maz...

Man ir aizdomas, ka šis tas varētu būt atrodams likumos par akcīzes nodokļiem un azartspēlēm - bet precīzi nezinu (un tīri labprāt paklausītos, ko kāds par to saka).

Daļu speciālo budžetu pirms kaut kāda laika plānoja likvidēt. Varbūt arī likvidēja - re, atkal nezinu, un pat nezinu kur īsti meklēt.

Atbildēt | Iepriekšējais


cits laiks

from: [info]siltavieta
date: Okt. 6., 2005 - 02:55 pm
#

diez šis ir gudrais vai muļķīgais jautājums

Atbildēt | Diskusija


Mis Ciba 2006.

from: [info]laukuroze
date: Okt. 6., 2005 - 02:57 pm
#

Jautājumus uz kuriem pats zini atbildi, kā arī tos, kuri nav atbildami, lūgums bāzt kaut kur citur. - citāts no noteikumiem..
':)

Značit slikts jautājums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


cits laiks

from: [info]siltavieta
date: Okt. 6., 2005 - 02:58 pm
#

:)))

Atbildēt | Iepriekšējais


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:00 pm
#

Nav atbildams?
Značit valts neiformē savus pilsoņus kā tiek tērēta nauda, ja??
Nu, tad viss ir skaidrs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Mis Ciba 2006.

from: [info]laukuroze
date: Okt. 6., 2005 - 03:01 pm
#

:)
retorisks, es pat teiktu!:)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:03 pm
#

nu ja.. ej pierādi, par kādām naudām visi šleseri, šķēles un ne tik slaveni frukti savus biznesus kādreiz iesāka bīdīt un mājas ceļ..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:09 pm
#

Ui, tas nu gan mani neinteresē.
Bet piemēram, aizejot uz banku, un ieskaitot naudiņu kaut kāda bērna acu operācijai, es varu iet mājās un apmierināti braucīt vēderu.
Padomā, ja es zinātu, ka nodoklis, ko es samaksāju, aiziet konkrētai Bauskas skolotājas algai, (nu kaut vai vienkārši skolotājas algai) - vai tad es katru reizi saņemot algas lapiņu tik smagi nopūstos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:11 pm
#

kas dala budžetu, tas arī bāž kabatās, bet kapeikas atmet pabalstiem, fondiem etc., kur nu aiziet tas budžets..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:13 pm
#

Man tāda sajūta, ka es par šito sākšu urbināties!!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:14 pm
#

:)) dmā, tiem, kas dala, pē tam ir kādam jāatskaitās? ;) formāli varbūt kaut kur kaut ko, bet tos tur augšā jau neviens vairs neuzrauga.. ministru kabinets izplāno budžetu, saeima šā vai tā nobalso un lieta darīta.. kad izdzirdēju kādi 100iem miljoni nākamgad piešķirti investīcijām uzņēmējiem!!! zinot, ka lielā daļā lielo uzņēmēju ir tie paši, kas sēž amatos,krēslos.. pretīgi!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:17 pm
#

Pretīgi, bet daudz šausmīgāk izlasīt, ka kādā māte nabadzības dēļ kaut ko sliktu izdarījusi savam bērnam. Vai ka kāds jaunietis pakāries. Man nebūtu žēl, ja visiem pietiktu...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:20 pm
#

mūsu valdoņi piemirsuši, kādi ir viņu patiesie pienākumi, ko nozīmē - vadīt valsti..

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

from: [info]crescendo
date: Okt. 6., 2005 - 03:27 pm
#

iesākumam... budžetu detaļās neplāno tie nepilnie pāris duči cilvēku, ko kopā sauc "MK". Valsts budžets ir tikai summa visiem mazajiem - a kur par tiem pārskatu izraut?

Vispār tādiem vajadzētu būt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:29 pm
#

iespējams, kā plāno katrā ministrijā atsevišķi, bet MK pieņem lēmumu un nodod Saeimai pieņemšanai/izskatīšanai.. Tāda vismaz mana info.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:44 pm
#

Pareizi, atcerējos, ir tāda fīča, ka gada beigās skolas pēkšņi sāk pirkt grāmatas. Viņas nav "iztērējušas budžetu", un gad beigās steidz to darīt, jo - ja būs iztērējušas "par maz", tad nākošā gadā to "nogriezīs", - bet ja nu pēkšņi ievajagās! Arī kaut kāda sava veida izšķērdēsāna, tomēr.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Okt. 6., 2005 - 03:46 pm
#

ne tikai skolās! visās iestādēs un organizācijās, kurām tiek piešķirta valsts nauda :) visur..

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]piiljuks
date: Okt. 6., 2005 - 03:07 pm
#

(:

Atbildēt | Iepriekšējais


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Okt. 6., 2005 - 03:18 pm
#

Nē, šitais ir gudrais jautājums.
Lai gan tas šķiet diezgan retorisks un neatbildams. :)

Patiesībā es pat šaubos, vai kāds vispār spēj precīzi pastāstīt, kā notiek naudas plūsma no pilsoņiem un uzņēmumiem pie valsts un atpakaļ Latvijā, jo pārāk bieži dzirdēts, ka tā noplūst dažu izredzēto kabatās. Tāpat arī valsts konkursi, kuros uzvar vienas un tās pašas firmas, lai arī pēc konkursiem tās nemaz nav tās labākās, kas spēj padarīt darbu.
Tā, lūk, dzīvojam tomēr, lai arī pēc statistikas lielākā daļa sevi pieskaita vidusslānim, pēc ģimenes ieņēmumiem viņi ir nabadzīgi. Un tomēr dzīvojam. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mena

from: [info]mena
date: Okt. 6., 2005 - 03:27 pm
#

Īstenībā, te būtu viela tīri interesantiem kursa darbiem/diplomdarbiem, ja vien studenti vienkārši tā neatrakstītos.
Ko pēc tam ar tiem darīt? Nu, tas jau būtu cits jautājums.

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

from: [info]crescendo
date: Okt. 6., 2005 - 03:28 pm
#

arī noplūstot kabatās, tā tiek piemaskēta kā plūsma *kaut kur*. Kaut tā formālā plūsma, kam to naudu bija paredzēts izmantot - vismaz tā interesētu....

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mmk
date: Okt. 6., 2005 - 03:35 pm
#

nu gan jau kādi 10-20% kas noplūst neceļos.. :)
bet tas jau normāli.
labi, ka nav 50%.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kits
date: Okt. 6., 2005 - 03:14 pm
#

interesanti, no kā sastāv valsts budžeta ieņēmumi..?

Atbildēt